כמה עולה קורס טיס?

איך מוציאים רשיון טיס? מה לומדים כמה זמן זה לוקח? והכי חשוב - כמה זה יעלה לנו? בכתבה הבאה שלפניכם.

אם חלום חייכם הוא לטוס, השמיים הם לא הגבול בשבילכם. בישראל כמעט כל אחד יכול להוציא רשיון טיס כאשר ישנם תנאים מסויימים לקבלת הרישיון. בכתבה הבאה החלטנו לבדוק איך מוציאים רשיון טיס בישראל וכמה זה עולה כולל הכל וגם נציג בפניכן חברות אשר מציעות קורס טיס בישראל. כל הפרטים, מיד.

מה כולל קורס טיס?


קורס טיסה כולל בתוכו קורס מעשי וקורס עיוני כאשר הראשון מביניהם הוא החלק העיקרי והחשוב בקורס.  הקורס המעשי כולל שעות לימוד אחד על אחד עם מדריך כאשר במטוס ישנה מערכת היגוי כפולה - אחת ללומד ואחד למדריך. הקורס העיוני הוא למעשה הכנה למבחן העיוני והוא נלמד בכיתת לימוד בשדה התעופה כאשר מקומות רבים הקורס העיוני מציעים את רוב הקורס באינטרנט בעזרת אתרים מיוחדים.

מה לומדים בקורס העיוני בקורס טיס?


הקורס העיוני הוא הכנה למבחן העיוני שעומד כתנאי לקבלת הרישיון. בקורס לומדים על הכרת המטוס, נווטות, מטאורולוגיה, ידע טכני ועוד.

מה לומדים בקורס המעשי בקורס טיס?


הקורס המעשי הוא החשוב ביותר ומהווה כ-90 אחוז ממרכיב רישיון הטיס. בקורס המעשי לומדים את כל החלקים של הטיסה המחולק בדרך כלל לפי שלבים הנלמדים בהדרגה. בין השלבים שתלמדו - הסעת המטוס, הזדקרויות, הדרכות ניווט, תרגילי סולו, המראות ונחיתות ועוד.

כמה שעות טיסה נמשך קורס טיס?


כמובן ששאלה זו היא מאוד כללית ותלויה במספר השעות שיימשך הקורס. לפי החוק, ישנו מינימום של 40 שעות טיסה כתנאי לקבלת רישיון הטיס אך ברוב המקרים לפי כל המדריכים, הממוצע המציאותי יותר הוא לפחות 50 שעות טיסה.

כמה זמן לוקח לקבל רישיון טיס?


הממוצע הסביר והמציאותי לקורס טיסה הוא שנה למרות שם יש ברשותכם הרבה מאוד זמן פנוי ויותר מכך גם כסף נזיל, תוכלו לבצע 3 שיעורים בשבוע ולסיים בכמה חודשים את הקורס.

איפה מתבצע הקורס?


רוב בתי הספר לטיסה מלמדים בשדה התעופה בהרצליה ובשדה דב.

כמה עולה קורס טיס?


אחרי שהבנו כי מבחינה מציאותית תידרשו ל-50 שעות טיסה לפחות וכאשר המחיר הממוצע לשיעור טיסה הוא כ-1200 ש"ח, המחיר הממוצע לקורס טיסה הוא בין 50,000 ש"ח ל-60,000 ש"ח.

האם יש עלויות נוספות מלבד קורס הטיסה?


כמו בכל רישיון, גם ברישיון טיס יש עלויות נוספות הכוללות בעיקר אגרות ותשלומים לרשויות ולמדינה. סך כל התשלומים והאגרות הם כ-6000 ש"ח כך שבסיכומו של עניין המחיר הממוצעהאמיתי להוצאת רישיון טיסה הוא בין 60,000 ל-70,000 ש"ח כולל הכל.

האם אפשר להשתמש בפיקדון לחיילים משוחררים לקורס טיס?


כן, רוב בתי הספר לטיס מציעים אפשרות לשימוש בפיקדון לחיילים משוחררים.

רשימה של בתי ספר לטיס בישראל


גדי אדן - מדריך טיסה למעלה מ-20 שנה המציע קורס טיס המכיל קורס מעשי וקורס עיוני ואת כל הפרמטרים הדרושים לקבלת רישיון טיס.

שמיים כחולים - חברה ותיקה המציעה בין היתר לימוד טיסה וקבלת רישיון טיסה אזרחי על מטוס ססנה 172 ארבע מושבי ו-152 דו מושבי.

אורן גבעוני - מנהל את חברת Isra Flight המציעה בין היתר קורס טיסה כולל בשדהדב או בשדה הצעופה בהרצליה.

איזה מנשא כדאי לקנות?

מנשא בד טבעי או מנשא רצועות? איזה מנשא הכי טוב? כמה עולה מנשא לתינוק בחנויות המובילות ועוד כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכן לבחור מנשא לתינוק. כל הפרטים, בכתבה הבאה.

אין אמא טרייה שלא נתקלת בשאלה איזה מנשא לקנות ומכיוון שישנם הרבה מאוד סוגים שונים של מנשאים שמתאימים לצרכים שונים, קשה מאוד לקבל החלטה בעניין ואימהות רבות מוצאות את עצמן מתחבטות לא מעט זמן בעניין.

כעיקרון, מנשאים לתינוקות נחלקים לשני סוגים עיקריים - מנשא בד ומנשא רצועות או מנשא ילקוט. מנשאי הבד נבדלים בכך שהם נקשרים ע"י האמא (או האבא) ובכך מתאימים את התינוק לגוף האשה/גבר בדיוק רב. מנשאי הרצועות לעומת זאת נקשרים ע"י רצועות מבעוד מועד וכך חוסכים את פעולת הקשירה בכל פעם מחדש. בנוסף, ישנם גם מנשאים המנסים לשלב את שני הוסגים ביחד.

אז איך לבחור את המנשא המתאים וכמה זה עולה? בכתבה הבאה, חיפשנו עבורכן ברשת את המדריכים הטובים ביותר שיעזרו לכן לקבל את ההחלטה הנכונה בקניית מנשא תינוק.

איך יודעים אם המנשא בטיחותי?

ראשית, נתחיל עם אתר בטרם שייעודו היא בטיחות לילדים. במאמר הבא מתוך אתר בטרם, מציינים כמה כללי ברזל חשובים שמלמדים איך משתמשים ועל מה חשוב לשים דגש בקניית מנשא תינוק מבחינת הבטיחות.

איך לבחור מנשא?

בחיפוש מקיץ ברשת, מצאנו שני מדריכים מעולים שמקיפים באמת את כל הנושא של מנשאים מכל ההיבטים. המדריך הראשון שאנו ממליצים עליו הוא שייך לאתר המנשאים הישראלי שבו אפשר למצוא את כל סוגי המנשאים הקיימים כגון מנשא ילקוט, מנשא כריכות, מנשא ערסל, מנשא מסורתי, מנשא צד, מנשא מסורתי סיני, מנשא בד ארוג ועוד.

במדריך הבא שמציע האתר, תוכלו ללמוד על היתרונות והחסרונות של כל סוג מנשא, ללמוד כיצד בודקים איזה סוג מנשא מתאים ועוד.

מדריך נוסף שאנו ממליצים עליו, שייך לבלוג המצוין 2Bmommy שפרסם מדריך מקיף וארוך במיוחד ובו תוכלו למצוא סקירה מפורטת על מותגים ידועים של מנשאים עם ביקורות והמלצות על כל דגם. בין הדגמים השונים אותן סוקר הבלוג תוכלו למצוא את מנשא לופי, מנשא קוקון, מנשא תינוק טבעי של שרון דרור, מנשא הוסטלינגס, מנשא יאמו, בייבי ביורן (Baby Bjorn) בדגמים אקטיב או אוריג'ינל, מנשא שמיכה קנגורו, מנשא של אבנפלו (evenflo) ומנשא מנשארי. מומלץ מאוד לקרוא!

מנשא תינוק - מחירים

אז כמה עולה מנשא תינוק? ובכן, טווח המחירים של מנשאים לתינוקות נע בין 200 ש"ח ל-800 ש"ח כאשר המותגים המפורסמים כגון בקו (beco), בייבי ביורן, ארגו (ergo), אינפנטי או belle הם אלו שבדרך כלל מגיעים לסכומים הגבוהים ונמכרים ברשתות היוקרתיות של מוצרי תינוקות כגון שילב וכד'.