איזה מצלמה כדאי לקנות?

איזו מצלמה נחשבת לטובה ביותר? איך יודעים לבחור מצלמה שתתאים לנו? אספנו עבורכם את המדריכים הטובים ברשת שיעזרו לכם לדעת איזו מצלמה כדאי לקנות. כל הפרטים, בפנים.

היום נעסוק בשאלה מאוד נפוצה ברחבי הרשת שמטרידה גולשים רבים שרוצים לקנות מצלמה חדשה ולא יודעים איך לבחור ומה לבדוק ומחפשים גם המלצה לחברה טובה של מצלמה. בכתבה הבאה, החלטנו לאסוף עבורכם כמה מהמדריכים הטובים ביותר ברשת שיעזרו לכם לעבור את המשימה הזאת בהצלחה.

איזה מצלמה כדאי לקנות?

נתחיל עם מדריך פרטני ומקיף בעמוד הבא שעובר על כל הנושאים החשובים והפרמטרים שכדאי לדעת לפני שקונים מצלמה חדשה. במדריך זה תוכלו ללמוד על סוגי המצלמות הנמכרות בשוק (מצלמה קומפקטית או מצלמת פוקט, מצלמת דמוי SLR ומצלמת רפלקס), תוכלו להכיר מושגים שחייבים להכיר כגון רזולוציה, חיישן תנועה או רגישות החיישן שמשפיעים על איכות המצלמה ועל התמונות שהיא מפיקה.

בנוסף, תוכלו ללמוד מה משפיע על איכות העדשה כמו למשל סוג הצמצם והתריס, מיקוד ופוקוס, מצבי הראייה של העדשה (נורמלי, רחבה או טלפוטו) וההבדל בין זום אופטי לדיגיטלי.

המדריך עוסק גם בתוספת שמגיעות עם המצלמה (שחשוב לא פחות לצורך קניית מצלמה) כגון סוגי סוללות (ליתיום או AA), סוגי חיבורים (HDMI, USB), כרטיס זיכרון ועוד. בקיצור, מדריך מומלץ ביותר!!

איזה מצלמה מומלץ לקנות?

אחרי שהבנו מה חשוב לבדוק ואילו פרמטרים משפעים אל איכות המצלמה, ננסה לרדת רזולוציה נוספת ולבדוק איזה חברות נחשבות לטובות ביותר ועל איזו מצלמה ממליצים אנשים מהתחום.

ובכן, ישנן כמה חברות מובילות בתחום המצלמות כגון קנון, סוני, פוג'י, פנסוניק, ניקון, אולימפוס, סיגמה או פנטקס. בכתבה הבאה מאתר WiseBuy למשל, בדקו שישה דגמים שונים של מצלמות דמויות LSR של מותגים ידועים כגון ניקון, קנון, סוני ועוד וערכו השוואה מדוקדקת עם ציונים וביקורות לכל דגם.

אם אתם מחפשים מצלמה בתקציב של 800 ש"ח, כדאי לקרוא את השרשור הבא ובו תמצאו כמה הצעות ספיציפיות לדגמים שונים של מצלמות של קנון, סוני ועו עם ביקורות והמלצות.

ולסיום, בדקנו גם באתר זאפ מצלמות לפי פילוח של דירוגי גולשים כדי למצוא איזה דגם ואיזו מצלמה נחשבת לטובה ביותר. להלן שלושת המצלמות המדורגות ביותר לפי אתר זאפ לפי קטיגוריות של מחיר (נכון לתאריך 30/1/2013):

מצלמות עד 500 ש"ח
  • Canon A4000 IS
  • Canon A2300
  • Canon PowerShot A2400 IS
מצלמות עד 1000 ש"ח
  • קנון פאוור שוט Canon PowerShot SX230 HS
  • קנון Canon ELPH 110HS / IXUS 125 HS
  • פוג'י Fuji FinePix X10
מצלמות 1000-1500 ש"ח
  • סוני Sony CyberShot DSC-HX5V
  • ניקון  Nikon Coolpix L110
  • ניקון SLR Nikon Coolpix P510
מצלמות 1500 -2000 ש"ח
  • SLR ‏ Canon EOS 600D / Rebel T3i
  • SLR Canon EOS 650D/REBEL T4I
  • SLR ‏ Nikon D5100

ליסינג מימוני או מימון לרכב?

והיום בפינת הטיפ הקצר - מה ההבדל בין ליסינג מימוני לבין מימון לרכב? טיפ חשוב ביותר! כל הפרטים, בטיפ הבא שלפניכם.

מסתבר שלמרות שהשמות של שתי שיטות מכירה אלו מאוד דומים, ההבדל ביניהם הוא גדול מאוד וכל אחד מהם מציע משהו שונה לגמרי.כדי לעזור לכל המתבלבלים בין המושגים, הנה הסבר קצר על ההבדלים בין השתיים.

מה זה ליסינג מימוני?

בכללית, ליסנג מימוני הוא למעשה עסקה בה אתם קונים רכב חדש מחברת הליסינג כאשר הרכב שייך למעשה לחברה והחברה מחכירה את הרכב אליכם לתקופה קצובה מראש (בדרך כלל לשלוש שנים). לאחר שלוש שנים, ניתנת האפשרות ללקוח לבחור מבין שתי אפשרויות - לקנות את הרכב לפי מחיר מחירון לאחר שלוש שנים או להחזיר את הרכב לחברה ולהשתמש בו כמקדמה לעסקת ליסינג לרכב הבא.

בכל חברות הליסינג הגדולות (שלמה סיקסט, אלבר, ליס קאר וכו') תידרשו לשלם מקדמה בגובה אחוז מסויים במזומן ואת השאר בתשלומים חודשיים לשלוש שנים. קיימים סוגים שונים של ליסינג כמו למשל ליסינג פרטי, ליסנג תפעולי, ליסינג לשכירים וכו'.

מה זה מימון לרכב?

לצד חברות הליסינג הגדולות, קיימות הרבה מאוד חברות קטנות שמציעות מימון מלא לרכב או מימון 100 אחוז לרכב. למרות שלכאורה הדבר נשמע כאליו חברות אלו מציעות ליסינג, למעשה הן לא מציעות שירות ליסינג אלא שירות מימון בלבד ולמעשה מתפקדות כמו בכל בנק שבו תוכלו לקחת הלוואה לרכב.

החברות האלו לא מציעות שירות החכרה והרכב עובר לבעלותכם ברגע שאתם קונים אותו וברוב המקרים, החברות גם לא יתחייבו לכם לקנות את הרכב לשלוש שנים.

מה היתרון של חברות מימון לרכב בכל זאת?

יש בכל זאת כמה יתרונות שאפשר למצוא בחברות מימון מאה אחוז לרכב:
  • חברות אלו מציעות (כך הן טוענות לפחות) ריביות ותנאי הלוואה טובים משל הבנקים.
  • בנקים רבים לא ייתנו לכם הלוואה גדולה על מחיר גבוה של רכב ואילו חברות אלו מציעות בהרבה מאוד מקרים מאה אחוז מימון ללא מקדמה בכלל.
  • למרות שהן לא מתחייבות לכך, בהרבה מאוד מאוד מקרים, יש לחברות אלו אינטרס להמשיך את ההתקשרות איתכם ולכן, ישנו סיכוי גבוה שהחברה כן תרכוש מכם את הרכב בחזרה לאחר שלוש שנים.
 עד כאן פינת הטיפ הקצר שלנו להיום.


איזה טאבלט כדאי לקנות?

רוצים לדעת איזה טאבלט הכי טוב? אספנו לכם את המדריכים הטובים ביותר ברשת. הטאבלט הטוב ביותר עבורכם קרוב אליכם מתמיד.

הלהיט התורן בשנתיים האחרונות בישראל הוא הטאבלט (מחשב לוח למי שלא יודע {או "אייפון גדול" למי שלא יודע מה זה מחשב לוח}). אם חשבתם שרק אייפאד (Ipad) שולט בשוק, אתם טועים לחלוטין. עשרות דגמים שונים של טאבלטים בכל הרמות נמצאים בחנויות ומוצעים במגוון רמות איכות ובמגוון רמות מחיר.

כדי לנסות לעזור לכם בקניית טאבלט מומלץ, החלטנו לחפש עבורכם ברשת את המדריכים הטובים ביותר שתוכלו למצוא כדי לקנות את המוצר המומלץ הנכון בשבילכם הן מבחינת הדרישות והן מבינת התקציב. בהצלחה.

איזה טאבלט כדאי לקנות?

ההמלצה הראשונה שלנו הולכת לאתר WiseBuy שמציג מדריך מקיף ורציני לקניית טאבלט מומלץ. במדריך תוכלו לדעת את הפרמטרים החשובים ביותר לקנייה נכונה כגון:
  • מערכת הפעלה - מהם היתרונות והחסרונות של מערכת ההפעלה של אייפאד (IOS) לבין מערכת ההפעלה של רוב המכשירים האחרים (אנדרואיד)?
  • מעבד - איזה מעבד מומלץ לטאבלט? Arm או Nvidia
  • תצוגה - מהו גודל התצוגה המומלץ (7 אינץ'? 8 אינץ' או אולי 10?)
  • רזולוציה - בחירה והבנה של איכויות ברזולוציות השונות.
  • תכונות נוספות וחשובות שכדאי לבדוק בקניית טאבלט - אופציה לקליטת 3G, מצלמה, רמקולים, סוגי החיבורים, אופציה לכרטיס סים (הפיכת הטאבלט לטלפון סלולרי) ועוד.
איזה טאבלט הכי טוב?

למרות שאנחנו כבר בשנת 2013 והכתבה הבאה שפורסמה באתר מעריב היא ממאי 2012, אנחנו עדיין ממליצים לעבור עליה ולגלות מהו הטאבלט הטוב ביותר מתוך תשעה מכשירים שונים שבדקו בכתבה באופן רציני ומעמיק.

בכתבה בדקו תשעה מכשירים שונים בדרגות מחיר שונות וחילקו לכל אחד מהם ציונים. המוצרים שנבדקו הם:
  • אייפד 3 -  4,350-2,340 ש"ח.
  • סמסונג גלקסי טאב 2 - 3,850-1,999 ש"ח.
  • אסוס טרנספורמר פריים - 4,000-2,640 ש"ח.
  • מוטורולה Xoom 2- כ-2500 ש"ח.
  • סוני טאבלט S (פלייסטייישן) - 3,450-2,170 ש"ח.
  • Acer Iconia A200 - כ-2000 ש"ח.
  • Archos (ארקוס) - 1,750-799
  • מאג (Mag) - בין 799 ל-1350 ש"ח.
  • אגפא - כ-1200 ש"ח.
אנדרואיד, IOS או ווינדוס 8?

כניסתה החדשה של מיקרוסופט לתחום מחשבי הלוח עם ווינדוס 8 הקשה עוד יותר על הקונים בבחירת מערכת הפעלה המומלצת לטאבלטים. הגולש הנחמד הבא ערך השוואה טובה בין שלושת מערכות ההפעלה כדי לעזור לכם להחליט איזו מערכת הפעלה הכי מתאימה לכם.

האם כדאי לשדרג את הטאבלט?

לסיום, אם אתם כבר בעלי טאבלט מהדורות הישנים ומתלבטים אם כדאי לכם להחליף ולשרד את הטאבלט, הכתבה הבאה מאתר נענע10 בדקה והשוותה את האייפאד החדש עם מכשירים מדורות קודמים עם המלצה אישית לכל סוג מכשיר ודור.

איזה תמהיל משכנתא לבחור?

רוצים לדעת איך לבחור תמהיל משכנתא מומלץ? אספנו לכם את המדריכים הטובים והמומלצים ביותר ברשת שיעזרו לכם בבחירת המשכנתא. כל הפרטים, בפנים.

אחד הנושאים הסבוכים ביותר וקשים ביותר להחלטה היא לקיחת משכנתא. סוגי המסלולים שהבנקים מציעים הם רבים וגדלים מדי שנה כאשר לכל מסלול משמעות גדולה שיכולה להשפיע רבות על גובה ההחזר החודשי שלכם ועל סה"כ ההחזר הכללי של ההלוואה. הריביות משתנות ללא הרף, בנק ישראל משנה את מדיניותו לעיתים קרובות ואף אחד לא יכול לצפות מה יהיה הסטטוס בעוד 10 שנים למשל.

בנוסף, יועצי משכנתאות רבים מסתובבים בשוק עם אסכולות והשקפות כלכליות שונות וכל יועץ בוחר בתמהיל מומלץ משלו ושונה משל האחר וכך למעשה, אף אחד באמת לא יודע איזה תמהיל משכנתא הוא המומלץ ביותר, איפה הסיכון הוא הגבוה ביותר וכו'. חשוב לציין כי בסופו של דבר, גם אם תלכו ליועץ המשכנתאות הטוב ביותר ותקחו את המלצתו, מדובר בסוג של הימור שאף יועץ לא יתחייב לכם עליו.

אז איך בכל זאת נעזרים ביועץ משכנתאות ולמה כן חשוב לקבל עצות ולשמוע דעות רבות ככל האפשר?

ובכן, כפי שאמרנו אף יועץ אינו יודע באמת את העתיד ויתחייב על כך, אך מכיוון שלכל מסלול משכנתא יש משמעויות נוספות שקשורות יותר לאופי ההלוואה, ישנם ללא ספק מסלולים שכדאיים יותר מאחרים בופן אישי לתיק שלכם. למשל, אם אתם צפויים לקבל בעוד כמה שנים סכום כסף גדול וחד פעמי (קרן השתלמות, ירושה וכו') ומעוניינים להקטין את גובה המשכנתא בעזרתו, כל יועץ משכנתאות ימליץ לכם לקחת מסלול של פריים או ריבית משתנה ולא משכנתא בריבית קבועה מכיוון שעל משכנתר בריבית קבועה תצטרכו לשלם קנס על פירעון מוקדם.

לכן, כן חשוב להתייעץ ולחקור כמה שניתן את כל סוגי המסלולים לבניית תמהיל משכנתא אופטימלי אישי עבורכם.

תמהיל משכנתא מומלץ

או קיי, לאחר שהבנו כי בכל זאת יש משמעות לייעוץ ולבחירת תמהיל משכנתא אישי עוברכם, יצאנו לרשת לבדוק איפה תוכלו לקבל את ההמלצות הטובות ביותר לבחירת תמהיל משכנתא מומלץ. אנו מתחילים.

המקום הראשון שאתם צריכים לבקר בו הוא הבלוג הבא בשם משכנתאמן. בלוג זה נכתב ע"י אדם שעבד שנים רבות במערכת הבנקאית והחליט לשתף ולנדב את הידע שלו עם כולם. לאחר קריאה בבלוג זה, תוכלו למצוא מדריך על סוגי המשכנתאות השונות, תמהילי משכנתא מומלצים שהרכיב כותב הבלוג לפי סכומים שונים למשל תמהיל משכנתא מומלץ ל-500,000 ש"ח, תמהיל משכנתא מומלץ ל-800,000 ש"ח וכו' וגם תמהילי משכנתא מומלצים לפי תקופות למשל תמהיל משכנתא לספטמבר 2012 (סביר להניח כי בקרוב יפורסם גם תמהיל משכנתא מנמלץ ל-2013).

בנוסף, תוכלו להשאיר תגובה בסוף כל פוסט עם בקשות אישיות ופרטניות לגבי גובה המשכנתא שלכם והצעות שקיבלתם מהבנק ולבקש את חוות דעתו והמלצתו על ההצעות שקיבלתם. מרפרוף מהיר בבלוג, תוכלו לראות כי כותב הבלוג עונה לכל הבקשות.

האתר השני שמומלץ לבקר בו הוא פורום משכנתאות וייעוץ מיחזור בתפוז שנחשב לפעיל במיוחד ושם תוכלו להתייעץ בכל עניין הקשור למשכנתא כגון, בקשת המלצה לתמהיל לפי סכום מסויים, תוכלו להעלות לפורום את התמהיל שקיבלתם מהבנקים ולשמוע מה יש לחברי הפורום לומר בעניין, תוכלו לבדוק איזה בנק מציע את הריביות הנמוכות ביותר ועוד.

האתר השלישי והאחרון  שכדאי לבדוק הוא העמוד הבא שמציע לכם מחשבון משכנתא אופטימלית. בשונה ממחשבוני המשכנתא הרגילים שאתם מכירים באינטרנט, מחשבון זה הוא מורכב ומתקדם ביותר. במחשבון זה תוכלו להזין את התמהיל המדוייק שקיבלתם מהבנק (בכל סוג ובכל סכום) להזין את הריביות העכשוויות ואת הצפי שלכם לעתיד ולקבל ניתוח מעמיק אוטומטי שאמור לחסוך לכם לא מעט כסף מהמשכנתא.