כמה עולה להפיק קליפ חתונה?

חושבים להפיק קליפ לחתונה שלכם? בדקנו עבורכם ברשת מהו מחיר הפקת קליפ לחתונה, מה זה בדיוק כולל וגם צירפנו לכם רשימה קצרה . כל הפרטים, בכתבה הבאה.

אחד הטרנדים האחרונים בעולם החתונות בשנים האחרונות הוא הפקת קליפ לחתונה. יותר ויותר זוגות מתחתנים בוחרים להפיק קליפ חתונה מקצועי שנערך ע"י צלם מקצועי ומוסיף עוד חלק אומנותי לחתונה עצמה.

היום בבלוג, החלטנו לצאת ולבדוק מהם המחירים הממוצעים בשוק עריכת הקליפים, מה הקליפ אמור לכלול ועוד כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם לבחור את איש המקצוע הנכון ביותר עבורכם.

כמה עולה הפקת קליפ חתונה?

ובכן, מסתבר ששוק הקליפים לחתונה הוא בכלל לא שחור ולבן אלא הרבה יותר אפור ודינמי. מסתבר שהפרמטר שהכי משפיע על המחיר ועל סוג הקליפ הוא... הדרישה שלכם. כעיקרון, קליפ לחתונה סטנדרטי כולל בדרך כלל שיר שבני הזוג שרים (כמובן שמישהו מקצועי בעל רקע במוסיקה צריך לפקח ולוודא כי אין בעיות של זיוף, יציאה מהקצב וכד') וצילום בני הזוג באולפן מקצועי. לאחר מכן, מבצעים עריכה ומשלבים את הצילומים עם המוסיקה. ברוב המקרים תקבלו גם שני עותקים של דיסק וגם עטיפה מקצועית לדיסק ולקופסה.

העניין מתחיל להסתבך יותר בצורת העריכה, סגנון הצילום ובעצם במידת ההשקעה הנדרשת עבור הפקת הקליפ. כעיקרון, עלות ההפקה הפשוטה והסטנדרטית ביותר צריכה לעלות כ-600 עד 700 ש"ח ואמורה לכלול את כל מה שצוין להלן. מעבר לכך, חברות מקצועיות שמציעות מגוון רעיונות מקוריים (שתוכלו לראות בהמשך) יכולות לדרוש עבור הפקת קליפ חתונה גם 1500 ש"ח ומעלה.

איך לבחור אולפן להפקת קליפ?

הטיפ הטוב ביותר שיעזור לכם בבחירת חברה להפקת קליפ הוא לבחור בחברה שחברים המליצו לכם עליו. כל אחד מבקר ב-3 עד 4 חתונות בשנה ובטוח אחד או שניים מהם שנתקלו קליפ כזה ויוכלו לספר לכם עליו.

טיפ נוסף וחשוב מאוד הוא לבקש לראות דוגמאות חיות של אותו אולפן שבחרתם ולבדוק האם אתם מתחברים לעבודה שלהם, לסגנון האומנותי שלהם וכד'.

רשימה של חברות המציעות הפקת קליפ לחתונה

לסיום, הנה רשימה של כמה חברות ואולפנים המציעים הפקת קליפ חתונה מקצועי עם פירוט קצר על עבודתם:

הג'ינג'י - צוות של צלמים ושדרנים מקצועיים עם רזומה של תוכניות כגון הישרדות, המרוץ למיליון וכו' מציעים לכם קליפ בסגנון תוכנית רכילות של גיא פינס שבה הם מראיינים אתכם ואת האורחים שלכם. טל' - 054-4399002.

אולפני קולות - מציעים לכם לבחור קליפ לחתונה לפי רמת של מחיר כאשר ככל שתשלמו יותר, כך תקבלו קליפ מוקע יותר. המחיר הבסיסי מתחיל ב-980 ש"ח ומגיע עד ל-3500 ש"ח (הכולל יום צילומים מלא). טל'-03-6500031.

הנסיכה והצפרדע - חברה המציעה מצגות וקליפים לחתונה. החברה מציעה לכם מגוון קונספטים לבחירתכם כמו למשל סגנון החבובות, משימה בלתי אפשרית, סגנון דוקומנטרי, בטיפול ועוד הרבה מאוד רעיונות מקוריים ויצירתיים. טל' - 077-5241685.

אבועגלה - חברה נוספת המתמחה בעריכת קליפים לחתונה ובמיוחד סרטי אנימציה לחתונה. אורך הסרט הוא כ-5 דקות ובו בני הזוג יופיעו כדמויות מצויירות בליווי פסקול ודיבוב. ניתן גם להזמין במקום הסרט, מצגת פלאש שמחירה הוא זול יותר.  טל' - 077-5309401.

אולפנייד - אולפן סרטים המציע בין היתר הפקת קליפ לחתונה אצלכם בבית או בכל מקום אחר שתבחרו. העיקרון המרכזי של האולפן הוא הניידות שלו והתאמתו לדרישתכם. טל' - 052-3424565.

סראונד - אולפן למוסיקה המציע הפקת קליפ לחתונה ב-950 ש"ח שכולל צילום, הקלטה, עריכה לעותק של DVD. טל' - 03-6418960.

אירועים ופסטיבלים - סוכות 2012

מחפשים אירועים סוכות 2012? רוצים לקנות כרטיסים לפסטיבלים בסוכות בזול? אספנו עבורכם מבחר הצגות, מופעים, פסטיבלים ועוד לחול המועד סוכות 2012. כל התוצאות, בכתבה שלפניכם.

יחד עם חג החנוכה, חול המועד סוכות הוא חג הפסטיבלים והאירועים. מדי שנה מתקיימים עשרות אירועים בכל הארץ המתאימים לכל המשפחה ומציעים בילוי בעיקר לילדים בחופש. גם השנה מצאנו לכם מבחר גדול של אירועים לסוכות 2012 לילדים ולמבוגרים. להלן התוצאות.

הערה: המידע המובא בפניכם כאן נלקח מאתרים חיצוניים ונכון ליום תאריך פרסום כתבה זו (23/9/2012). אין אנו אחראים על מידע זה ועל הפרטים המופיעים בו.

פסטיבל צלילי ילדות 2012

אחד הפסטיבלים המעניינים ביותר בסוכות 2012 הוא פסטיבל צלילי ילדות המתקיים בתיאטרון חולון בחול המועד סוכות בין התאריכים 2 עד ה-4 לאוקטובר. הפסטיבל מציג 27 מופעים שונים בהשתתפותם של שחקנים ומוסקאים רבים כגון דרור קרן, חני נחמיאס, דפנה דקל, רמה מסינגר, רוני דלומי, עידן אלתרמן ועוד.

בין המופעים השונים, תוכלו למצוא עיבוד לשירי מרים ילן שטקליס, מופע שירי טלוויזיה קלאסיים, מופע מחול/קרקס - "אבקת הקסמים" וגם מופע מוסיקה המשלב את משחק האייפון המוכר "אנגרי בירדס" בשילוב יצירות מופת בהנחייתו של עידן אלתרמן והתזמורת הסימפונית חיפה.

מחיר כרטיס: בין 70 ל-100 ש"ח.

כרטיסים למופע אנגרי בירדס תוכלו למצוא כאן.

כרטיסים למופעים נוספים בפסטיבל תוכלו למצוא כאן.

פסטיבל התמר ים המלח סוכות 2012

פסטיבל התמר הותיק יתקיים השנה בין התאריכים 1 עד ה-5 לאוקטובר בארבעה ספוטים שונים - היכל מצדה, פסגת מצדה, עין גדי וכיכר סדום. כמות האמנים המשתתפים בפסטיבל התמר השנה היא עצומה ותוכלו למצוא בין היתר את האמנים ברי סחרוף, אהוד בנאי, גידי גוב ויהודה פוליקר, יהודית רביץ, דודו טסה, ריטה, הדג נחש, משינה, ריף כהן, אסף אבידן, בלקן ביט בוקס ועוד.

מחיר כרטיס לפסטיבל התמר: חלק מהמופעים הם חינם (מופעים בכיכר סדום ובעין גדי) וחלק בתשלום כאשר הממוצע לכרטיס הוא 210-220 ש"ח. כרטיסים אפשר לקנות כאן.

כרטיסים ל-LMFAO

אחת הלהקות המצליחות ביותר בעולם מגיעות לישראל בסוכות להופעה חד פעמית בהיכל נוקיה תל אביב ב-2 לאוקטובר.

מחיר כרטיס להופעה של להקת LMFAO: מחירי הכרטיסים נעים בין 150 ש"ח ל-350 ש"ח תלוי לפי איזור הישיבה. לרכישה מיידית לחצו כאן.

פסטיבל כדורים פורחים - סוכות 2012

אם אתם מחפשים אירועים בסוכות 2012 בדרום ובצפון, אנו ממליצים לכם על פסטיבל כדור פורח נודד שיתקיים בגן הלאומי מעיין חרוד, פארק אשכול ובפארק תמנע שליד אילת. מלבד הפרחת כדורים פורחים שמהווה את עיקר התוכנית, תוכלו למצוא גם הופעות אמנים לילדים, מתקני שעשועים ועוד.

כרטיסים לפסטיבל כדור פורח: רכישת כרטיס לפסטיבל בגלבוע ובפארק אשכול לחצו כאן., לרכישת כרטיס לפסטיבל בפארק תמנע לחצו כאן..

פסטיבל אבירי ירושלים סוכות 2012

בעין יעל הסמוך לקניון מלחה ולאיצטדיון מלחה בירושלים, יתקיים פסטיבל למשפחה ולילדים בסימן אבירים בסוכות בתאריכים 5 ו-6 לאוקטובר ובו יתקיימו מופעים, סדנאות יצירה, הצגות לילדים ועוד.

כרטיסים: 45 ש"ח. אפשר לקנות בעמוד הבא

מיני ישראל בסוכות 2012

פארק מיני ישראל מקיים השנה אף הוא פסטיבל בחול המועד סוכות והפעם בסימן פיות וקסמים. הפסטיבל יתחיל החל מ-1 לאוקטובר.

כרטיסים: בין 19 ל-60 ש"ח. ניתן לקנות גם באתר הבא.

אירועים נוספים בחול המועד סוכות ששווה לבדוק:
  • מופע של להקת המחול אלווין איליי
  • טררם קידס - כח המשאלות
  • קרקס אמריקנו 
  • הקסם של אירלנד על הדד במגדלי עזריאלי
מידע וכרטיסים לאירועים נוספים תוכלו למצוא בעמוד הבא.

מופעי חנוכה 2012

ווקה פיפל, פסטיגל ספיי 2012, מותק של פסטיבל 5, גיבורי האור 2 ועוד. בואו להכיר את מופעי חנוכה 2012/2013 וגם לקנות כרטיסים במבצע. כתבה מתעדכנת.

(עודכן: 15/11/2012)

כמדי שנה אנו מציגים לכם כבר מעכשיו את מופעי חנוכה 2012 ומסקרים עבורכם את המופעים וההצגות השונות כולל כרטיסים, הנחות, תאריכים ועוד אז למי שכבר לא יכול לחכות ורוצה לדעת מה מחכה לנו בחנוכה 2012 הקרוב, הכתבה הזאת מיועדת בדיוק עבורו.

שימו לב: מכיוון שאנו רק באמצע חודש ספטמבר, המידע כאן הוא חלקי וחסרים לנו עוד נתונים רבים הקשורים בעיקר לכמות ההצגות והמופעים, הנחות ומבצעים ומחירים. אנו נדאג כל הזמן לעדכן את הכתבה עם פרטים חדשים ומעודכנים.

פסטיגל 2012 - פסטיגל Spy (ספיי)

הפקת הפסטיגל החליטה להציג השנה הצגת אקשן הקשורה בסוכנים ומרגלים חשאיים. הבימוי יהיה תחת ידיו של חנוך רוזן וכוכבי הפסיטגל שתוכלו לראות השנה הם אלי פיניש, טל מוסרי, שירי מימון, יעל בר זהר, אנה ארונוב, דנה פרידר, להקת אתניקס והראפר אי זי (EZ).

והנה הקליפ הרשמי שכבר הספיק לצאת ולהציג את האווירה בכללית של פסטיגל 2012.

איפה מציג הפסטיגל: הפסטיגל יציג בחיפה, בתל אביב ובירושלים. פרטים נוספים בקרוב.

תאריכים: ההופעה הראשונה תתחיל ב-22 לנובמבר במרכז הקונגרסים בחיפה. פרטים נוספים בקרוב.

מחירים, מבצעים והנחות: מחיר כרטיס לפסטיגל 201 הוא כ-170 ש"ח אך צפויים להיות עוד הרבה מאוד מבצעים והנחות. אנו נעדכן ברגע שנקבל פרטים נוספים.

גיבורי האור 2

עוד מופע בכיר בחנוכה 2012 הוא פסטיבל גיבורי האור 2 בכיכובם של יובל המבולבל, דוד חיים ועוד. הקונספט השנה הוא משימה בחלל.

איפה מציג הפסטיבל: ירושלים, חיפה, תל אביב ועוד.

תאריכים: דצמבר וינואר.

מחיר כרטיסים והנחות לגיבורי האור 2: בין 100 ל-130 ש"ח. כרטיסים להופעות באשדוד, אשקלון, קיבוץ גבעת ברנר, תל אביב, נתניה, חולון, הרצליה ופתח תקווה אפשר לקנות כבר עכשיו בעמוד הבא.

מותק של פסטיבל 2012

זוהי השנה החמישית של מותק של פסטיבל של ההפקה של ערוץ הופ שמהווה השלמה לפסטיגל ומכוון לילדים קטנים יותר. הקונספט של מותק של פסטיבל ל-2012 הוא הרפתקאות של קסם ויככבו בו אורנה ומשה דץ, טוביה צפיר, רינת גבאי, חברי כח הקצב, מיכל צפיר ועוד.

איפה מציג הפסטיבל: תל אביב, אשקלון, באר שבע, קרית מוצקין, חיפה וירושלים.

תאריכים: דצמבר 2012 וינואר 2013.

מחירים, מבצעים והנחות: בקרוב.

מסביב לעולם בשמונים יום - חנוכה 2012

עוד הפקה מיוחדת לחנוכה על הסיפור הידוע של הסופר ז'ול ורן בכיכובם של יוליה פלוטקין (הישרדות VIP), אריה מוסקונה ועוד.

כרטיסים למסביב לעולם בשמונים יום: בין 65 ל-100 ש"ח. אם אתם מחפשים מבצע,  באתר הבא תוכלו לרכוש מיידית כרטיס בהנחה מיוחדת.

Voka People (ווקה פיפול) חנוכה 2012

ההפקה המושקעת של הבמאי ליאור כלפון שמצליחה מאוד בישראל ובעולם, מציגה גם מופעים לחנוכה 2012 ותציג ב-8 לדצמבר 2012 שני מופעים בתיאטרון גשר ביפו.

מחירים: 120-140 ש"ח.

עוץ לי גוץ לי חנוכה 2012

הפקה של תיאטרון הקאמרי לחנוכה 2012 בהשתתפותם של אלינור אהרון, עידו מוסרי, אלי גורנשטיין, גדי יגיל, איתי טריאן ועוד.

מחירים, מבצעים והנחות: בין 100 ל-150 ש"ח לכרטיס.

המופע של חנוך רוזן - חנוכה 2012

אמן הפנטומימה והבמאי הותיק ובעל הנסיון חנוך רוזן, מציג מופע פנטומימה מיוחד לחנוכה 2012 ויציג בין היתר ב-12 לדצמבר 2012 בתיאטרון היהלום ברמת גן.

מחירים, מבצעים והנחות: החל מ-75 ש"ח לכרטיס. פרטים נוספים על הנחות ומבצעים בקרוב.


והילד הזה הוא אני - חנוכה 2012

הקלאסיקה האהובה של סופר הילדים יהודה אטלס בהצגה בהשתתפות של גיל וסרמן, מיכל ברנד, גיא רוזן ועוד.

מחיר כרטיסים להילד הזה הוא אני חנוכה: 100 ש"ח. כרטיסים למופע זה אפשר כבר למצוא כאן.


לורד אוף דה דאנס 2013

עוד מופע שמתאים גם לילדים וגם למבוגרים (ואת האמת שהוא מתקיים קצת אחרי - בינואר 2013) הוא המופע לורד אוף דה דאנס שמגיע לישראל בתחילת ינואר.

אם אתם רוצים פרטים מלאים על המופע, תאריכים והזמנת כרטיסים, תוכלו למצוא זאת בקישור הבא: כרטיסים ללורד אוף דה דאנס בינואר 2013.

כפי שציינו, מידע זה הוא ראשוני בלבד ובעתיד הקרוב אנו נדאג לעדכן אתכם בפרטים המלאים הכולל תאריכי הופעות, מחירים וכמובן הנחות ומבצעים מיוחדים.

משרדי יחסי ציבור ומשרדי הפקות, שימו לב, אם ברצונכם לפרסם את המופע שלכם בכתבה זו, תוכלו לשלוח אלינו באמצעות דף יצירת הקשר שלנו את פרטי המופע ואנו נשמח להוסיף זאת לכתבה. שימו לב: חובה לציין בפרטים מחיר כרטיסים, תאריכים ומקום ההופעה. מופעים שיישלחו אלינו ללא פרטים אלו, לא יפורסמו בכתבה.

סכך לסוכה

כמה עולה סכך לסוכה? איפה אפשר למצוא סכך זול לסוכה? איזה סכך לסוכה נחשב לטוב ביותר? כל התשובות, בכתבה הבאה שלפניכם.

בכתבה האחרונה שלנו שעסקה במחירי סוכות 2012, עסקנו במחיר סוכה כללי. היום בבלוג החלטנו להתרכז רק בסכך לסוכה ולברר מהם המחירים הממוצעים לסכך, איפה אפשר לקנות סכך זול, ואיזה סכך הוא הכי טוב. כל הפרטים, בכתבה הבאה.

סכך לסוכה - סוגים

בכן, את הסכך לסוכה נחלק קודם כל לסכך חד פעמי וסכך נצח. סכך חד פעמי הוא ברוב המקרים עלי עץ דקל שאפשר למצוא בכל שוק ויריד לקראת חג סוכות והוא משמש את החוגגים לחג אחד בלבד. סכך נצח (ישנם המכנים אותו "סכך מחצלת") לעומת זאת הוא סכך שאמור להחזיק מעמד זמן רב. ניתן לחלק את סכך הנצח לסוכה לשלושה סוגים עיקריים- סכך קני סוף (מכונה גם קיינעס), סכך רפייה וסכך במבוק. להלן פירוט קצר על כל אחד מהם:

סכך במבוק דק - הסכך הפשוט ביותר בסדרת סכך הנצח. הסכך מורכב מקני במבוק דקים המחוברים יחד בדרך כלל באמצעות חוטי פשתן.

סכך רפיה מהודר - סכך זה מורכב אף הוא מבמבוק אך ההבדל בינו לבין הקודם הוא בעובי קני הבמבוק. סכך זה עשוי קני במבוק עבים וחזקים יותר הקשורים בחוט רפיה. זכך זה נחשב לסכך כשר יותר ולכן נקרא גם סכך מהדרין.

סכך קני סוף - סכך זה המכונה אצל רבים "קיינעס" נחשב לסכך המשובח ביותר שיש אשר עשוי מחומרים טבעיים בלבד ולכן נחשב לסכך הכשר ביותר ולמחמירים ביותר.

סכך לסוכה - מחיר

כדי לברר כמה עולה סכך לסוכה, בדקנו במספר אתרים שונים ברשת וניסינו למצוא מחירון ממוצע. ובכן, לאחר בדיקה, מחירי הסכך מתחלקים בצורה הבאה:

מחיר סכך קיינעס (קני סוף) - הסכך היקר ביותר. מתחיל באיזור ה-200 ש"ח לסכך המתאים לסוכה בגודל 2X2 מטר ומגיע עד ל-800 ש"ח לסכך קני סוף המתאים לסוכה גדולה בגודל 4X4 מטר.

מחיר סכך רפיה מהודר - סכך רפיה מהודר מתחיל באיזור ה-150 ש"ח לסכך בגודל של 1X3 מטר ואם תצטרכו אותו לסוכה גדולה, המחיר יגיע לאיזור ה-700-800 ש"ח.

מחיר סכך במבוק - סכך זה נחשב לזול ביותר בקרב סכך נצח ומחירו נע בין 100 ש"ח לסוכה קטנה ועד ל-500 ש"ח לסוכה גדולה.

איך אפשר לקנות סכך זול?

אז ראשית, כמו שציינו, אם אתם רוצים לחסוך בקניית הסכך, תמיד אפשר לקנות ביריד סוכות ברחוב או בבית הכנסת, סכך דקל חד פעמי. אם לעומת זאת אתם מעדיפים לקנות סכך נצח, הנה כמה המלצות שיעזרו לכם לקנות סכך זול:

מבצעים - חפשו סכך ברשתות הגדולות כגון הום סנטר ואייס קנה ובנה שם לפעמים מציעים הנחות ומבצעים גדולים על סוכות בכלל ועל סכך לסוכה בפרט.

קניית סוכות באינטרנט - אם תחפשו באתרי השוואת מחירים כמו למשל  זאפ סוכות וסכך לסוכות, תוכלו לראות חנויות רבות אשר מציעות את כל הסוגים ואתם תוכלו לראות את התוצאות לפי מחיר וכך למצוא את החנות הזולה ביותר ואת הסכך הזול ביותר.

אתרי דילים וקניות קבוצתיות - ישנם כיום עשרות אתרי דילים וקופונים אשר מציעים בדרך כלל לקראת החג מבצעים והנחות  עד 50 אחוז. הנה למשל בדף הזה, תוכלו למצוא באתר גרופון דיל של 150 ש"ח לשווי של 300 ש"ח לקניית סוכה בנחלים. ישנם עוד עשרות אתרים כמו גרופון ולכן כדאי לחפש מבצעים בכולם.

השקעות בניו יורק

מחפשים להשקיע בנדל"ן בניו יורק? או שאולי אתם מעדיפים השקעת נדל"ן בגרמניה. אספנו לכם כמה פרויקטים להשקעה בחו"ל שמציעים ברשת. כתבה ראשונה בסדרה.

הרבה מאוד משקיעים ישראלים כבר מזמן התייאשו ממחירי הדיור בארץ והחליטו לחפש השקעות נדל"ן בחו"ל. אז אם גם אתם מחפשים להשקיע בחו"ל, הנה כמה פרויקטים והשקעות שמצאנו ברשת ויוכלו לעניין אתכם.

הערה חשובה: כל המידע המובא בפניכם כאן שייך לאתרים חיצוניים ואין אנו אחראים על אמינותו.

השקעות נדל"ן בניו יורק

בית ההשקעות אפריל המתמחה בהשקעות נדל"ן בארה"ב, מציע פרויקט להשקעה בניו יורק. הפרויקט הוא בניין מגורים המיועד לרווקים הסמוך מאוד למנהטן וכולל 27 יחידות. הפרויקט אמור להסתיים בעוד כ-24 חודשים ההשקעה הנדרשת היא 125,000 דולר.

חברת HAP מציעה בעמוד הבא השקעה בפרויקט נדל"ן במנהטן עם רצפת תשואה מובטחת של 6 אחוז לשלוש שנים. סכומי ההשקעה מתחילים ב-250,000 דולר ויש אפשרות לעזרה במימון. בנוסף, נדרשת השקעה של 30 אחוז מההשקעה בשלב הראשון ואת השאר רק עם סיום הפרוייקט.

אם אתם מחפשים השקעת נדל"ן בשיקגו, במדור פרסומי באתר כלכליסט מצאנו פרסום של השקעה בשיקגו החל מ-95,000 דולר עם תשואה של לפחות 8 אחוזים.

השקעות נדל"ן בגרמניה

האתר הבא מציע לכם כמה נכסים להשקעה בגרמניה באיזור עמק הרוהר. בין היתר תוכלו למצוא השקעה בבניין מגורים בעיר אוברהוזן ב-75,000 יורו, דירות בבנייני מגורים בערים אסן וגלזנקירשן בהשקעה של 290,000 יורו ועוד.

השקעות נדל"ן בקוסטה ריקה

לסיום, מצאנו לכם השקעה בפרוייקט בקוסטה ריקה המציע מגרשים של 5 דונם ב-49,900 דולר בלבד. את הפרטים המלאים תוכלו למצוא כאן.

השקעה בעפולה - האם כדאי?

האם כדאי להשקיע בעפולה? מהם מחירי דירות חדשות בעפולה ובאיה שכונות כדאי להשקיע? על שאלות אלו ואחרות, בכתבה הבאה שלפניכם.

בכתבה האחרונה סקרנו עבורכם יתרונות וחסרונות להשקעה בעיר החדשה חריש. היום החלטנו לבדוק השקעה בעיר צפונית נוספת - עפולה. בשנים האחרונות, משקיעי הנדל"ן רבים מהמרים על עפולה כאחת הערים שהולכות לצמוח ולהתפתח ולהפוך לעיר מבוקשת ביותר.

שימו לב: הנתונים המופיעים כאן נכונים ליום פרסום כתבה זו (5/9/2012).

האם כדאי להשקיע בעפולה?

במבט של משקיע נדל"ן, יש כמה יתרונות ברורים בהשקעה בעפולה. הראשון שבהם הוא המחיר. מחיר דירת 3 חדרים ישנה בכל אחת מהשכונות בעפולה (גבעת המורה, עפולה עלית ומרכז העיר) מתחיל בסביבות 350,000-400,000 ש"ח בלבד. בערים קרובות כגון חדרה או נתניה המחירים גבוהים בהרבה יותר כך שלמי שמחפש השקעה בנדל"ן בסכומים קטנים, עפולה יכולה להיות פתרון מצוין.

פרסומים מסויימים המופיעים בעיתונות מראים נתוני צמחיה והגירה חיובית בעפולה ואם זה אכן כך, עליית מחירים בעפולה בעתיד, היא רק עניין של זמן. כמו בן, ישנו תכנון להשקיע בכביש עתידי המחבר את עפולה מהר יותר אל כביש 6 וכביש המחבר את עפולה לחיפה במהירות יותר.

מאידך, חשוב להבין כי הדירות הזולות בעפולה הן ברוב המקרים דירות בשיכונים (בנייני רכבות) ובאיזורי אוכלוסיה סוציו-אקונומי בינוני עד נמוך. מחירי דירות בעפולה באיזורים טובים יותר ובמצב טוב יותר, גבוהים בהרבה מן המחיר שצויין כאן.

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן?

לסיום, אם החלטתם להשקיע בעפולה ובתקציב נמוך (עד 400,000 ש"ח), המקומות שתצטרכו לחפש הם השכונות גבעת מורה ועפולה עלית ברחובות כגון גבעתי, כורש, ההגנה, אבן גבירול, עליית הנוער, ארז והרצל. אם לעומת זאת יש לכם תקציב של 800,000-900,000 ש"ח, כדאי כבר לחפש חדשות בעפולה באיזורים כמו השכונה המערבית ורובע יזרעאל ברחובות כגון משמר הירדן, נורדאו, הרב קירשטיין או הדסים.

השקעה בחריש - האם כדאי?

האם כדאי להשקיע בעיר החדשה חריש? כמה עולה דירה בחריש ואיך אפשר לקנות? בכתבה הקצרה הבאה ננסה לעזור לכם עם שאלות אלו. כל הפרטים, הפנים.

אוהבי השקעות נדל"ן כבר הרבה זמן מחפשים הזדמנות כזאת. לאחר ערים כמו מודיעין, מודיעין עלית, אלעד וכד', גם חריש עושה רושם של השקעת נדל"ן כדאית. ראשית, כדאי שנבין בדיוק במה מדובר.

ובכן, העיר חריש היא עיר חדשה בתכנון המיועדת להיבנות צמוד למחלף עירון על כביש 6 ומיועדת ברובה לציבור הדתי - חרדי. חשוב לציין שלמרות שבהגדרה הרשמית חריש מיועדת לכלל הציבור, רבים טוענים כי משרד השיכון מציב קריטריונים ותנאים המתאימים רק לחרדים וכך מרחיקים בצורה טבעית את החילונים מהעיר.

כפתרון לבעיית יוקר מחירי הדיור בישראל, משרד השיכון נקט בצעדים רבים אשר מחייבים את הקבלנים למכור במחירים זולים ביותר את הדירות וכך להוריד את מחירי הדירות בחריש מרמת המחירים הגבוה הנמצאת כיום.

יתרונות בהשקעה בחריש

לאחר שהבנו במה מדובר, נציג בפניכם כמה יתרונות להשקעת נדל"ן בחריש:

מחירים זולים

כפי שציינו קודם, מחירי הדירות בחריש צפויים להיות נמוכים משמעותי ממחירי הדירות בישראל. כך למשל, מחיר דירת 3 חדרים בחריש צפוי להיות בין 400,000 ל-600,000 ש"ח, מחיר דירת 4 חדרים בחריש צפוי להיות בין 600,000 ל-700,000 ש"ח ומחיר דירת חמישה חדרים בחריש צפוי להיות בין 700,000 ש"ח ל-850,000 ש"ח.

השקעת נדל"ן לציבור החרדי

אמנם זה לא מבוסס מתווכים או אנשי נדל"ן רבים יגידו לכם ששכונות חרדיות וערים חרדיות הם תמיד אופציה טובה להשקעה וככל הנראה, חריש צצפויה להיות עיר לחרדים בלבד.

קירבה לכביש 6

כמעט כל ישוב שממוקם סמוך לכביש 6 זכה לעליית ערך ואין ספק שהסמיכות של חריש לכביש 6 תעלה גם במקרה הזה את ערכן של הדירות בעיר.

חסרונות בהשקעה בחריש

לצד היתרונות הרבים המצייונים כאן, ישנם גם כמה חסרונות. ראשית, האיכלוס הוא רק לעוד מספר שנים ולכן עד אכלוס הדירה, לא תוכלו ליהנות מתשואה חודשית (שכירות) על ההשקעה.

חסרון נוסף וחשוב מאוד הוא הזכות לחילונים לקנות דירה בחריש. מסתבר שהקבלנים שזכו במכרזים, מבקשים מהמעוניינים לרכוש דירה בחריש, למלא שאלון בו תידרשו להציג נתונים כגון לאיזה מגזר דתי אתם משתייכים (המגזר החילוני לא קיים), מהו סוג החינוך של ילדיכם ואפילו תידרשו להוסיף מכתב המלצה מרב.

הערה: מידע זה נכון ליום פרסום כתבה זו (1/9/2012) ויכול להשתנות בו גם לציבור החילוני יתאפשר לקנות דירה בחריש.

איך קונים דירה בחריש?

בחיפוש ברשת מצאנו כמה חברות שמציעות קניית דירות בחריש. למשל  חברת "באמונה" שמציעה דירות בחריש לציבור הדתי-לאומי, חברת הנדל"ן בינו עמי המציעה דירות בחריש לחרדים וחברת "לעבדך באמת" המציעה אף היא דירות בחריש לחרדים בלבד.