קורס מדריכי טיולים - כמה עולה ואיפה כדאי?

חושבים על קורס למדריכי טיולים? הגעתם למקום הנכון. בדקנו עבורכם איפה אפשר ללמוד הדרכת טיולים, מה ההבדל בין מורה דרך למדריך טיולים? כמה זה עולה? ועוד מידע רב בנושא. כל הפרטים, בכתבה שבפנים.

מחפשים ללמוד משהו ולא החלטתם עדיין מה? אם אתם אוהבים לטייל ואוהבים להדריך, יכול להיות שקורס מדריכי טיולים הוא בדיוק מה שאתם צריכים. בשנים האחרונות תיירות הפנים בישראל הולכת וחוזרת למימדים שהיו בארץ לפני כעשור ונראה כי מגמה זו הולכת וגדלה. הביקוש הגובר להדרכת טיולים לתיירים מחוץ לארץ יחד עם הדרכות עבור תנועות נוער, בתי ספר ומוסדות שונים מהווים סיבה מצויינת להצלחה בעתיד בתחום הדרכת הטיולים בישראל.

בכתבה הבאה החלטנו לבדוק איפה אפשר ללמוד קורס מדריכי טיולים, מהו מחיר קורס כזה, מה הוא כולל, וגם כמה מרוויח מדריך טיולים בישראל. מכיוון שישנה חפיפה גדולה בהיצע של המכללות השונות, ישנו בלבול בציבור בין מורי דרך, בין מדריך טיולים ובין מלווי קבוצות לחו"ל, בכתבה הבאה ננסה גם לעשות לכם פעם אחת ולתמיד קצת סדר בבלגן.

ובכן, נתחיל בבסיס. ישנם שלושה סוגים שונים של קורס מדריכי טיולים:

קורס מורי דרך

קורס מורי דרך הוא הקורס הבכיר ביותר בתחום הדרכת הטיולים בישראל כאשר תעודת הגמר מוענקת ע"י משרד התיירות. קורס זה מתפרס במשך כ-600 שעות לימודיות ו-80 ימים של סיורים ברחבי הארץ. בוגר קורס מורי דרך יכול להעניק הדרכה לבוגרים ולתיירים מחו"ל ואם יבחר לעשות הסבה למדריך טיולים של משרד החינוך, יוכל גם להדריך צעירים ונוער.

קורס מדריכי טיולים של משרד החינוך 

קורס זה (המכונה גם קורס תו תקן) מעניק תעודת מדריך טיולים מטעם משרד החינוך ומכשיר את המדריך להדרכת נוער ובתי ספר בישראל. קורס זה נמשך ברוב המקרים בין כמה חודשים לבין שנה אחת וכולל בתוכו לימודים עיוניים ולימודים מעשיים הכוללים סיורים בארץ. בוגר קורס מדרכי טיולים אינו יכול להדריך בוגרים.

קורס מלווי טיולים לחו"ל

לצד שני הקורסים הנ"ל מציעים משרדי וסוכנויות תיירות קורסים והשתלמויות להדרכת תיירים ישראלים בחו"ל. לקורס זה אין תעודה מוסמכת מטעם גורם ממשלתי וברוב המקרים מקבלים רק תעודת גמר מהמכללה. בהרבה מאוד מן המקרים, משרדי התיירות עצמם מציעים קורסים להדרכת טיולים מאורגנים. ברוב המקומות הקורס כולל גם טיול התמחות (סטאז') במדינה בחו"ל.

קורס מדריכי טיולים - מה לומדים?

מכיוון שהידע של מדריך טיולים מוסמך חייב להיות גדול ומורחב, קורס מדרכי טיולים טוב חייב להכיל ספקטרום רחב מאוד של נושאים החל מהיסטוריה, גיאוגרפיה, ארכיאולוגיה, תרבות, אמנות גאולוגיה וכו' ועד מידע פרגמטי, משפטי וחינוכי שחשוב להצלחה בקריירה כמדריך טיולים מקצועי כגון שיטות הדרכה שונות (טיול מאורגן, טיול עם בתי ספר, מנהיגות וכד'), התנהלות כספית ועוד.

החומר הלימודי בקורס מורי דרך הוא גדול בהרבה מן החומר בקורס מדריכי טיולים אך בשני המקרים מדובר באותו עקרון של לימודים עיוניים כלליים לצד סיורים וטיולים בשטח.

כמה עולה קורס מדריכי טיולים?

כדי לברר לכם כמה עולה קורס מורי דרך וקורס מדריך טיולים בדקנו ברשת באתרים של מכללות שונות והגענו ל"מחירון" ממוצע. להלן התוצאות:

מחיר קורס מורי דרך - המחיר הממוצע של קורס מורי דרך הוא היקר ביותר ועולה כ-22,000 ש"ח לשנת לימוד.

מחיר קורס מדריך טיולים (תו תקן - משרד החינוך) - מחירו הממוצע של קורס זה הוא כ-7000 ש"ח עבור כל הקורס.

מחיר קורס מלווי קבוצות והדרכת טיולים בחו"ל - המחיר עבור קורס מלווי קבוצות נע בממוצע בין 4000 ל-7000 ש"ח כאשר נדרש תשלום בנפרד עבור הסטאז' (טיול התמחות בחו"ל).

כמה מרוויח מדריך טיולים?

מכיוון שחלק ממורי דרך ומדריכי טיולים הם עצמאים (פרילנסר) וחלקם שכירים, ההבדלים בשכר שלהם הוא גבוה ביותר. ניתן למצוא מדריכי טיולים שמרוויחים 15,000 ש"ח בחודש וניתן למצוא מורי דרך שמרוויחים 7000 ש"ח בחודש בלבד.

הגורמים שמשפעים על גובה השכר שמרוויח מדריך טיולים הם הידע והמקצועיות של המדריך, סוג הלקוחות (קבוצה פרטית וקטנה של תיירים או ארגון גדול וכד') ואופי העבודה. אם צריך לבחור בסכום אחד ממוצע שמשקף פחות או יותר את הרווח בתחום,ניתן לומר ברמת העיקרון כי מדריך טיולים מרוויח כ-10,000 ש"ח בממוצע.

במקרה של מלווי קבוצות וטיולים מאורגנים בחו"ל המצב לא כל כך מזהיר כאשר היצע המדריכים הוא גדול מאוד והביקוש לטיולים מאורגנים הוא קטן ולכן במקרים רבים מלווי קבוצות מחפשים באופן קבוע אחר עבודה וגם כאשר הם מוצאים, השכר מתחיל ב-50 דולר ביום בלבד.

איפה אפשר ללמוד קורס מדריכי טיולים?

לאחר שהבנו מהם ההבדלים בין הקורסים השונים וכמה הם עולים, נציג לכם רשימה של כמה מכללות שמציעות קורסים שונים בתחום הדרכת הטיולים:

מכללות המציעות קורס מורי דרך

מכללת בית ברל - מציעה מסלול של 22 חודשים הכוללים 564 שעות לימוד ו-80 יום סיורים. המכללה ממוקמת סמוך לכפר סבא ורעננה.

מכללת וינגייט - מציעה קורס מורי דרך הכוללים כ-600 שעות לימוד ו-80 ימים של סיורים כנדרש בחוק.

בית הספר לתיירות בישראל - מציעה לימודים מלאים של 600 שעות פלוס 80 ימי סיורים ותעודה מטעם משרד התיירותץ הלימודים מתקיימים בתל אביב וחיפה.

מכון לנדר - גם מכללה זו מציעה מסלול מלא של קורס מורי דרך כאשר הלימודים מתקיימים בירושלים.

מכון אבשלום - מכללה נוספת המציעה קורס למורי דרך. המכללה ממוקמת בתל אביב.

מכללות המציעות קורס מדריכי טיולים של משרד החינוך (תו תקן)
  • איגוד המדרשות
  • החברה להגנת הטבע
  • מכללת הרצוג גוש עציון
  • בית הספר לתיירות בישראל
  • מכללת בית ברל
  • מפנה (שלוחה של מכון לנדר בחיפה)
מכללות המציעות קורס מלווי קבוצות בחו"ל
  • דיפלומה - היחידה ללימודי תעודה של האוניברסיטה הפתוחה מציעה קורס מלווי קבוצות לחו"ל הנמשך כ-224 שעות.
  • בית ספר להדרכת טיולים של רימון - מציעים קורס של 250 שעות לימוד.
  • בית הספר לתיירות בישראל בשיתוף עם אוניברסיטת חיפה.
  • בית ספר לתיירות אתגרית של מכללת וינגייט
  • מכללת כנרת - 150 שעות אקדמאיות יחד עם כ-50 שעות השייכות לפרוייקט הגמר.
  • המרכז ללימודי תיירות בשיתוף עם נתור -


מחיר הדפסה על חולצות

רוצים לדעת כמה עולה הדפסה על חולצות? בדקנו ברשת מהם המחירים הממוצעים של הדפסה על חולצות, מה הוא כולל ולמי זה מתאים. כל הפרטים, בכתבה הבאה.

הדפסה דיגיטלית על חולצות הוא אחד התחומים הפעילים ביותר בתחום הדפוס בשנים האחרונות. כמעט בכל תחום אפשר למצוא חולצות מודפסות לפי דרישה אישית החל מחולצות לבתי ספר, תנועות נוער, קבוצות כדורגל וכדורסל ועד לחולצות לעובדים בחנויות ורשתות או חולצות לאירועי קידום מכירות וכד'.

בתחום העסקים הקטנים למשל, הדפסה על חולצות הפכה לפופולרית ביותר וכיום כמעט בכל חנות שתיכנסו, תוכלו למצוא את עובדי החנות לובשים חולצה מודפסת אחידה עם לוגו של בית העסק. ההצלחה בתחום הדפסת החולצות גרמה לעשרות עסקים חדשים להיכנס לתחום וגרמה לתחרות אגרסיבית של מחירים זולים, הנחות ומבצעים שונים.

בכתבה הבאה בדקנו עבורכם כמה עולה הדפסת על חולצה, מהן השיטות השונות להדפסה על חולצות, מהי הכמות המינימלית שכדאי להזמין בשביל לקבל הנחה גדולה וגם נציג עבורכם רשימה של כמה חברות המציעות הדפסה דיגיטלית על חולצות.

הדפסה על חולצות - שיטות

ההתקדמות העצומה שעבר תחום הדפוס בעשור האחרון השפיעה כמובן גם על תחום ההדפסה על חולצות. הטכנולוגיות החדישות של הדפוס הדיגיטלי גרמו לייצור מכונות חדשות וממחושבות של הדפסה על בדים והחליפו את שיטת המדבקות הישנה.

בעבר, הדפסה על חולצות הייתה באמצעות הדפסת מדבקות בלבד כאשר על החולצה היו מניחים מדבקה ובעזרת מכונה מיוחדת היו מדביקים את המדבקה לחולצה. החסרון בשיטה זו הוא שהמדבקות לא היו מחזיקים זמן רב וברוב המקרים כביסה אחת הייתה גורמת לקילוף ההדבקה.

למרות זאת, ישנם עדיין בתי דפוס שמדפיסים בשיטה זו עבור לקוחות שונים בדרך כלל עבור אירועים חד פעמיים שאין צורך בשמירת החולצה לאחר מכן ואילו העלות של הדפסה על חולצות בהדבקה היא נמוכה יותר מאמצעות דפוס דיגיטלי.

כיום יש שתי שיטות נפוצות וחדשניות להדפסת חולצות - הדפסת פלוק (יש המכנים אותה הדפסת פלקס או הדפסת ויניל) והדפסה דיגיטלית. כעיקרון הדפסת חולצות דיגיטלית היא האיכותית ביותר והמגוונת ביותר שמאפשרת לבצע כל סוג של הדפסה ללא בעיה של מסגרת, צבעים, גוונים אך מצד שני היא גם היקרה ביותר.

הדפסה על חולצות - מחירים

בדקנו באינטרנט בכמה אתרים של חנויות וחברות המציעות הדפסה על חולצות כדי לנסח לכם מחירון ממוצע של הדפסת חולצות. ובכן לפי מה שאנו מצאנו, המחיר הממוצע עבור הדפסת חולצה נע בין 30 ל-50 לחולצה.

חשוב להבין כי זהו מחיר ממוצע בלבד וטווח המחירים הוא רחב במיוחד. המחירים משתנים בהתאם לסוג ההדפס. הדפסת תמונה על חולצה למשל למשל יקרה יותר מהדפס רגיל, הדפס גדול יכול לייקר את המחיר בעשרה שקלים לחולצה ואפילו הדפסה על חולצות כהות יהיו יקרות יותר מחולצות בהירות אך כפי שציינו קודם, המחיר הממוצע הוא בתוך טוח המחירים של 30 עד 50 ש"ח.

שימו לב כי המחיר הנ"ל משקף מחיר עבור יחידים אך ברוב המקרים בהזמנת כמות גדולה של חולצות (כל חנות והמינימום שלה) תוכלו לקבל הנחה משמעותית והמחיר יכול לרדת עד כ-25 ש"ח לחולצה.

הדפסה על חולצות - רשימת חנויות

לסיום, הנה רשימה של כמה חנויות המציעות הדפסה על חולצות ברחבי הארץ:

טי פרינט / הולומדיה - חברה הממוקמת בראש העין המציעה הדפסה על חולצות בהדפסה דיגיטלית ישירות על הבד המציעה באתר האינטרנט שלה קנייה והזמנה און ליין של הדפסת חולצות בגל הגדלים ובכל הגוונים. טל' - 03-9033946.

פרינט סיטי - חברה המציעה הדפסה על חולצות במגוון טכנולוגיות (הדפסה דיגיטלית, פלוק, פלקס/ויניל, טרנספר וכד'). החברה ממוקמת ליד כפר סבא. טל' - 09-7450819.

בי גוד - חברה להדפסה על חולצות בירושלים (גבעת שאול) המציעה הדפסת משי והדפסה דיגיטלית על חולצות. טל' - 02-6520745.

בכתבה הבאה נציג לכם אוסף של מבצעים על הדפסה על חולצות שאספנו עבורכם מאתרים שונים ברשת.

כמה עולה מילוי גז למזגן ברכב?

מהי עלות של מילוי גז במזגן הרכב? מה ההבדל בין מילוי גז ישן למילוי גז חדש? האם ניתן למלא גז במזגן של הרכב לבד? על שאלות אלו ואחרות, במדריך הבא שלפניכם.

אין דבר שיותר מבאס ממזגן ברכב שלא מקרר בקיץ. מקרים רבים של מזגן לא תקין או מזגן שלא מקרר נגרמים כתוצאה מחוסר של גז במדגן הרכב. בכתבה הבאה החלטנו לבדוק איך אפשר לדעת אם חסר גז במזגן הרכב, מהו מחיר מילוי גז במזגן של הרכב ועוד הרבה מאוד טיפים והמלצות בנושא.

מתי צריך למלא גז במזגן הרכב?

באופן כללי, באשר אתם מרגישים שהמזגן ברכב מקרר פחות בצורה עקבית ורציפה, סיכויים גבוהים מאוד שמדובר בחוסר גז במזגן. תופעה זו נגרמת ברוב המקרים כתוצאה מדליפת גז במזגן הרכב ולעיתיםיש צורך גם בתיקון חלקים נוספים במערכת מיזוג האוויר של הרכב.

מילוי גז במזגן הרכב - מחיר

כדי לדעת כמה עולה למלא גז במזגן הרכב, בדקנו בעשרות אתרים, מחירונים ופורומים מקצועיים ברשת כדי לנסות ולמצוא מחיר ממוצע וכללי. ובכן, לאחר גלישה בעשרות אתרים שונים, הצלחנו ללמוד כי המחיר הממוצע נכון ליום פרסום כתבה זו (17/7/2012) אצל רוב המוסכים במתמחים במערכות מיזוג אוויר לרכב הוא בין 200 ל-250 ש"ח.

מילוי גז במזגן הרכב - גז ישן או גז חדש?

אם קצת ביררתם בנושא של מילוי גז למזגן, בוודאי הבחנתם שקיימים שני סוגים של גז למזגני הרכב והם מכונים גז ישן או גז חדש (R134a). באופן כללי מדובר בשני סוגים שונים של גז כאשר החדש יותר ידוע כטוב יותר לאוזון. מבחינת מחירים, הצלחנו להבין כי מחיר הגז הישן גבוה יותר מהגז החדש.

מילוי גז במזגן הרכב - טיפים והמלצות
  • ואקום - באופן עקרוני, לפני שממלאים גז במזגן, יש צורך בריקון הגז הקודם ע"י טיפול ואקום. למרות שקיימים מוסכים בהם יציעו לכם למלא את הגז ללא ואקום, רוב המומחים ממליצים לעשות זאת.
  • מילוי גז עצמי במזגן הרכב - ישנם ערכות למילוי גז עצמי הנמכרות בחנויות ורשתות עשה זאת בעצמך כמו אוטו דיפו וכד' במחיר זול יותר אך רוב המומחים לא ממליצים לעשות זאת ומליצים לפנות למוסך אשר מתמחה במערכות מיזוג אוויר.

כמה עולה קורס אנגלית?

רוצים לדעת כמה עולה קורס אנגלית בברליץ? או אולי במכללה אחרת? מה כוללים השיעורים? ועוד שאלות בנושא? בכתבה הבאה אספנו לכם קצת נתונים מהרשת על מחירי קורס אנגלית במכללות השונות בישראל. כל הפרטים, בפנים.

אחד מהקורסים הנפוצים ביותר בכלל ובתחום השפות בפרט בישראל הוא קורס אנגלית ולפי נתונים שמצאנו ברשת, לימודי האנגלית מהווים 80 אחוזים מקורסי השפות האחרות. הסיבות לביקוש הגבוה עבור קורס אנגלית הן רבות ומגוונות החל מאנשי עסקים שרוצים לשפר את האנגלית שלהם לעסקים חובקי עולם ועד לחרדים הרוצים להשלים פערים וללמוד אנגלית שאותה לא למדו מעולם.

שוק המכללות ללימוד אנגלית הוא גדול מאוד ומגלגל מיליארדים של שקלים מדי שנה ובישראל ישנם עשרות מכללות המציעות קורס אנגלית כאשר חלקן הן רשתות גדולות המציעות סניפים הפזורים ברחבי הארץ (ברליץ, וול סטריט), חלקן משתייכות ללימודי חוץ של אוניברסיטאות (אוניברסיטת בר אילן, האוניברסיטה הפתוחה) וחלקן מכללות פרטיות קטנות (או מורים פרטיים) הנמצאים בעיקר בערים הגדולות.

בכתבה הבאה החלטנו לבדוק כמה עולה קורס אנגלית במכללות השונות לפי מידע שמצאנו במספר מקורות שונים ברשת ובעיקר הכתבה הבאה מאתר דה מרקר שהשוותה בין חמשה מכללות ללימוד אנגלית - ברליץ, דיאלוג, וול סטריט, שפות סקול וגלובל וואן. (שימו לב: מידע זה אינו מהווה מידע רשמי ואין אנו אחראים על אמינותם של הפרטים. כדי לקבל מידע רשמי, עליכם לפנות ישירות למכללות השונות ולבקש הצעת מחיר). להלן התוצאות.

כמה עולה קורס אנגלית בברליץ?

ובכן, בברליץ ציעים מגוון של קורסי אנגלית כגון קורס אנגלית עסקית, קורס אנגלית קבוצתי, קורס אנגלית אישי ועוד מגוון גדול מאוד. לפי הכתבה בדה מרקר, מחיר קורס אנגלית בברליץ מתחיל ב-4800 ש"ח לרמה אחת בקורס קבוצתי הכוללת כ-60 שעות וכ-10,000 ש"ח לקורס אנגלית פרטי הכולל 42-46 שעות לימוד.

כמה עולה קורס אנגלית באוניברסיטת בר אילן?

כדי לדעת מהו מחיר קורס אנגלית בבר אילן, בדקנו באתר הרשמי של האוניברסיטה ובעמוד הבא מצאנו את הפירוט המלא והעדכני של מחירי הקורס. ובכן, מחירי הקורסים לאנגלית בבר אילן משתנים לפי רמת הקורס ומתחילים ב-1000 ש"ח ללימודי טרום אנגלית הכוללות 2 שעות שבועיות ומגיע עד לקורס היקר ביותר המיועד למתחילים וכולל 6 שעות שבועיות ועולה כ-6000 ש"ח.

כמה עולה קורס אנגלית בוול סטריט?

 מכללת וול סטריט מחלקת את קורסי האנגלית שלה לקרוב לעשרים רמות לימוד כאשר כל רמת לימוד נמשכת שלושה חודשים וכוללת כ-50 שעות. על פי הכתבה הנ"ל מאתר דה מרקר מחיר קורס אנגלית מתחיל ב-6250 ש"ח לשני רמות לימוד ועד 8000 ש"ח לקורס אנגלית פרטי.

כמה עולה קורס אנגלית במכון לנדר?

מכללת לנדר היא אחת המכללות היחידות בישראל המציעה קורס אנגלית לחרדים. על פי האתר הזה, מחיר קורס אנגלית במכון לנדר הוא 1600 ש"ח והוא כולל 60 שעות אקדמיות ב-15 מפגשים.

כמה עולה קורס אנגלית בדיאלוג?

עוד בית ספר נפוץ מאוד ללימוד שפות הוא מכללת דיאלוג השייך למכללות האוניברסיטה הפתוחה. לפי הכתבה מדה מרקר מחיר קורס אנגלית בדיאלוג נע בין 3000 ש"ח לרמה אחת לבין 6000 לשתי רמות. מחיר קורס פרטי לאנגלית בדיאלוג לעומת זאת מתומחר לפי 170 ש"ח לשעה.

איזה צמיגים כדאי לקנות?

רוצים לדעת אילו צמיגים נחשבים לטובים ביותר? בכתבה הבאה ננסה לענות על השאלה ולהציג לכם כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם לבחור את הצמיג הטוב ביותר עבורכם.

אחת השאלות הנפוצות ביותר בתחום הרכב היא איזה צמיגים לקנות לרכב? ובכן, בכתבה הבאה החלטנו לנסות ולענות על שאלה זו. ובכן, כדי לדעת מהי התשובה הטובה ביותר, ניגשנו למספר רב של אתרים ופורומים המתמחים ברכבים וריכזנו לכם את המדריכים וההמלצות הטובות ביותר שמצאנו. אז אם אתם מחפשים לדעת איזה צמיגים כדאי לכם לקנות, הגעתם למקום הנכון.

איך לבחור צמיג?

או קיי, נתחיל עם קישור למדריך הטוב ביותר (והאובייקטיבי ביותר) שמצאנו ברשת ובו תוכלו לקבל המלצות והסברים על אופן בחירת הצמיג והדרך הנכונה לקבוע מה נחשב לצמיג איכותי וטוב. בין יתר הטיפים תוכלו ללמוד:
  • איך יודעים מהו רוחב הצמיג המתאים לכם?
  • איך לקנות צמיג משומש?
  • מהו לחץ האויר הנכון והמתאים? ועוד...
 איזה צמיגים הכי טובים?

אם שמעתם על חברות צמיגים כגון מישלין, ברידג'סטון, קונטיננטל, דאנלופ, Good Year, Ever, יוקוהומה, קומוהו וכו' ואין לכם מושג מה זה אומר, איזו חברה נחשבת לטובה ואיזה צמיג נחשב לזול וטוב, השרשור הבא באתר Cars Forum (ושרשורים דומים באותו אתר) יכולים להוות לכם אינדיקציה מצויינת כדי להבין את השחקנים בשוק וללמוד מהםהצמיגים שנחשבים לטובים (והיקרים) ביותר ולאלו צמיגים לא כדאי להתקרב.

מחיר צמיגים

לסיום, מצאנו עבורכם אתר מצוין המציג מנוע של חיפוש והשוואת מחירים בין פנצ'ריות וחנויות צמיגים בכל רחבי הארץ וכן מבצעים של פנצ'ריות המוצגות שם. המנוע מחולק לפרמטרים רבים ותוכלו לחפש צמיגים לפי סוג הצמיג (פרטי, מסחרי, ללא תקר, 4X4), רוחב הצמיג, חתך הצמיג, קוטר החישוק, חיפוש לפי יצרן וכמובן לפי איזור (צפון, מרכז, דרום, ירושלים וכו').