ריפוד לרכב - המדריך השלם

קישורים ממומנים

חושבים על החלפת הריפוד ברכב? רוצים להתקין ריפוד עור ברכב? בדקנו בכמה חנויות ברשת כמה עולה ריפוד רכב ואיזה כדאי לקנות. כל הפרטים, בכתבה הבאה שלפניכם.

בהרבה מאוד מקרים, ריפודי הרכב מתבלים, נקרעים או מתלכלכים מכתמים שלא יורדים. אם גם אצלכם ברכב הריפוד "עשה את שלו", עדיין לא צריך למכור את הרכב. ישנם היום ריפודים וכיסויים שישדרגו לכם את הרכב בכמה רמות למעלה ללא צורך בהחלפת הרכב.

בכתבה הבאה, נסקור את שוק הריפוד לרכב בישראל ונבדוק אילו סוגים נמכרים, איזה ריפוד כדאי לקנות, מהם המחירים הממוצעים ועוד. בהצלחה.

מהם סוגי ריפוד לרכב?

תחום הריפוד לרכב נחלק למעשה לשני סוגים עיקריים - כיסויים למושבים וריפודים הנתפרים בהתאמה אישית.

כיסויים למושבים
 
הסוג הראשון הם ריפודים פשוטים (או יותר נכון, כיסויים) שנמכרים להרכבה עצמית ומיועדים להלבשה של הכיסוי על הריפוד עצמו. ניתן למצוא כאלו בכל חנות לאביזרי רכב וגם ברשתות גדולות כגון אייס קנה ובנה, הום סנטר או אופיס דיפו.

ריפודים הנתפרים בהתאמה

הסוג השני הוא למעשה האיכותי יותר מבין השניים אך גם יקר יותר. ריפודים אלו מתבצעים ע"י רפד או חברה מיוחדת שמתמחה בסוג עבודות כאלו והם למעשה מחליפים לגמרי את הריפוד ושמים במקומו ריפוד חדש ומותאם אישית לרכב שלכם.

מעבר ליתרון האיכות של שיטה זו, ישנו יתרון נוסף ומשמעותי כאשר מחליפים לגמרי את הריפוד והוא היכולת להוסיף דרישות מיוחדות לריפוד, כגון הוספת תאים למסכי DVD במושבי הרכב, הוספת פתחים לכריות אוויר, פיצול חדש או שונה למושבים האחוריים, הוספת משענות יד וכו'.

החלפת ריפוד עור לרכב

בהחלפת הריפוד לרכב בתפירה אישית, תוכלו גם למעשה להחליף את סוג הריפוד ולקבל למשל ריפוד עור במקום ריפוד הבד.

המלצה: אם גם אתם חושבים על התקנת ריפוד עור ברכב, כדאי לקחת בחשבון שבקניית ריפוד עור לא איכותי, תקבלו בד שלא נושם ובקיץ בטמפרטורות גבוהות של חום, הדבר יגרום לזיעה ולתחושה לא נעימה. לכן, כדאי לבדוק שריפוד העור שאתם קונים יהיה עשוי מהחומר האיכותי ביותר.

מחיר ריפוד לרכב

מבחינת מחירי הריפודים לרכב, גם כאן קל מאוד לחלק את מחירי הריפודים לשני הסוגים שציינו. אם אתם מחפשים ריפודים מוכנים להרכבה עצמית, המחירים נעים בין 50 ש"ח ל-800 ש"ח לסט ריפוד קומפלט כאשר המחירים משתנים בהתאם לסוג הריפוד ולעיצוב.

המלצה: ניתן לחפש באי ביי ריפודים מעוצבים ומוכנים לפי דגם וסוג הרכב ולמצוא ריפודים במחירים זולים מאוד בצורה משמעותית מהמוצרים הנמכרים בישראל.

מחיר ריפוד לרכב בהתאמה אישית הוא כבר סיפור אחר לגמרי. כאן כבר מדובר בכל מקרה לגופו כאשר המחיר משתנה לפי כמות הריפודים שתרצו, סוג הבד (או העור) שתבחרו וכמות וזמן העבודה שנדרש מהרפד.

ניתן לומר בממוצע כי מחי ריפוד לרכב בהתאמה אישית מתחיל בסביבות ה-2000 ש"ח ויכול להגיע גם ל-5000 ש"ח ומעלה.

אז איזה ריפוד לרכב כדאי לקנות?

כמובן שמבחינת כל היתרונות האפשריים, ריפוד בתפירה אישית הוא המומלץ ביותר והאיכותי ביותר אך החיסרון העיקרי (והיחידי) שלו הוא המחיר. כפי שראיתם, מחיר ריפוד בהתאמה אישית הוא גבוה מאוד ולא מתאים לכל אחד ויש לשקול היטב האם אתם מוכנים להשקיע כמה אלפי שקלים רק עבור ריפוד.

רשימת רפדים ומרפדיות שמציעים התקנת ריפודים לרכב

לסיום, הנה רשימה של כמה מרפדיות וחנויות של אביזרי יוקרה לרכב שמציעות שירות של התקנות ריפודים לרכב מכל הסוגים:

טופ קאר -  חנות אביזרי יוקרה לרכב הממוקמת באיזור התעשייה חולון ומציעה בין היתר תפירה והתקנה של ריפודים מותאמים אישית. טל' - 03-5593012.

דאבוש - חברה המתמחה במוצרי טקסטיל ומתמחה בין היתר בייצור ותפירה של ריפודים וכיסויים לרכב מכל הסוגים. טל' - 03-9320778. החברה ממוקמת במושב מזור (סמוך לפתח תקווה).

אודיבה ארט - חנות אביזרי רכב יוקרתיים המציעה התקנת ריפודים לרכב מכל הסוגים לפי הזמנה אישית. החנות ממוקמת באיזור התעשייה נתניה (סמוך לאיקאה).

0 תגובות: