לימוד נהיגה קטנוע - המדריך השלם

קישורים ממומנים

כמה עולה לימוד נהיגה בקטנוע? כמה שיעורי נהיגה יש לקחת? האם קיימת חובה למבחן תאוריה? במדריך הבא אספנו לכם את מידע והמלצות על לימוד נהיגה בקטנוע. כל הפרטים, בכתבה שלפניכם.

לאחר שעסקנו כבר בעבר בבלוג במחירי ביטוח קטנוע וגם בטיפים והמלצות לקניית קטנוע, היום אנחנו רוצים להתרכז דווקא בלימוד נהיגה לקטנוע ולברר איך עושים זאת? מהם סוגי הרשיונות וכמובן כמה עולה שיעור נהיגה על קטנוע ואופנוע.

לפני שנציג לכם את המחיר הממוצע של שיעור נהיגה בקטנוע כפי שמצאנו ברשת, נציג כאן כמה שאלות ותשובות נפוצות שחשוב להכיר לפני שארתם ניגשים לבית ספר לנהיגה.

לימוד נהיגה בקטנוע - סוגי רשיון

ראשית, חשוב להבין כי רשיון קטנוע או אופנוע נחלק לשלושה סוגי רשיונות נהיגה שמובדלים לפי סוג האופנוע:
  • רשיון נהיגה לאופנוע עד 125 סמ"ק (מכונה גם A2).
  • רשיון נהיגה לאופנוע עד 33 כח סוס או 400 סמ"ק (מכונה גם A1).
  • רשיון נהיגה לאופנוע כבד מעל 33 כח סוס או 400 סמ"ק (מכונה A).
באיזה גיל ניתן להתחיל ללמוד נהיגה בקטנוע?

כמתבקש, גיל הנהיגה המינימלי לקבלת רשיון נהיגה בקטנוע משתנה לפי סוג הרשיון. להלן הגיל המינימלי לכל סוג רשיון:
  • גיל מינימלי לרשיון לאופנוע עד 125 סמ"ק (A2) - החל מגיל 16 כאשר עד גיל 17 יש צורך באישור הורים.
  • גיל מינימלי לרשיון אופנוע עד 33 כ"ס (A1) - החל מגיל 17.5.
  • גיל מינימלי לרשיון אופנוע מעל 33 כ"ס (A) - החל מגיל 20.5.
מהו מספר השיעורים המינימלי לרשיון נהיגה בקטנוע כנדרש בחוק?

מספר השיעורים המינימלי משתנה אף הוא בהתאם לנפח האופנוע וכן בהתאם לרשיונות הקודמים שרכז התלמיד. להלן פירוט מרוכז של כל התנאים הנדרשים למספר שיעורים מינימלי:

רשיון קטנוע עד 125 סמ"ק - כמות השיעורים המינימלית הוא 15 שיעורים אך לבעלי רישיון נהיגה לרכב (סוג B) מעל 3 שנים אין כמות מינימלית ללימוד נהיגה והם יכולים לגשת ברגע שהם מוכנים למבחן השליטה.

רשיון נהיגה עד 33 כ"ס - גם כאן כמות השיעורים המינימלית היא 15 שיעורים אך כאן בניגוד ללימוד נהיגה על קטנוע עד 125 סמ"ק, גם בעלי רשיון נהיגה על רכב נדרשים לכמות מינימלית של שיעורי נהיגה (נכון להיום המספר עומד על 8 שיעורים).

רשיון נהיגה מעל 33 כ"ס - ברשיון מסוג זה כמות השיעורים המינימלית עומדת על 8 שיעורים לכולם (ישנה דרישה אחרת הדורשת ותק של לפחות שנה ברשיון של אופנוע עד 33 כ"ס (A1).

האם כולם חייבים לעבור תאוריה בלימוד נהיגה על קטנוע?

לא. בעלי רשיון נהיגה לרכב פטורים ממבחן תיאוריה בכל סוגי הרשיונות ובמקרה של רשיון נהיגה מסוג A2 (אופנוע עד 125 סמ"ק) נדרשים אך ורק למבחן מעשי (מכונה מבחן שליטה) שכולל נסיעה בשמיניות, עצירת פתע, נסיעה במהירויות שונות וכד'.

אילו אישורים יש להציג לרשיון נהיגה בקטנוע/אופנוע?

לאלו שאינם בעלי רשיון נהיגה ברכב יש צורך בהצגת בדיקת עיניים (עלות של כ-20 ש"ח בממוצע) ובדיקה רפואית (עלות של 80 ש"ח בממוצע).

מחיר לימוד נהיגה בקטנוע

כדי לדעת כמה עולה ללמוד נהיגה על קטנוע, בדקנו במספר אתרים ברשת של בתי ספר לנהיגה וכן בכמה אתרם מקצועיים העוסקים בתחום וכלך ניתן לקבוע כי מחיר לימוד נהיגה על קטנוע עומד בממוצע על בין 70 ל-110 ש"ח לשיעור כאשר מחיר שיעור נהיגה על אופנוע כבד (A1 ו-A2) בדרך כלל גבוה יותר משיעור על טוסטוס (עד 125 סמ"ק) ומתקרב יותר לאיזור ה-100 ש"ח לשיעור. זמן השיעור הממוצע בכל סוגי הרשיונות אגב, הוא כ-45 דקות בממוצע.

0 תגובות: