איך לבחור עורך דין?

קישורים ממומנים

צריכים לשכור את שירותיו של עורך דין? הנה כמה טיפים והמלצות טובות שיעזרו לכם לדעת איך בוחרים עורך דין.

כמו מוסכניקים או טכנאי מחשבים, עריכת דין היא מסוג המקצועות האלו שאתם יושבים מול אדם שאין לכם שמץ של מושג מה הוא עושה וכיצד באמת הוא פועל. הבעיה הופכת לקשה אף יותר כאשר אנו זקוקים לשירות של עורך דין אך אין לנו למעשה אף אינדיקציה או כלי לדעת כיצד לבחור את עורך הדין שאנו צריכים. בכתבה הבאה ננסה לעזור לכם עם כמה טיפים מועילים שיעזרו לכם להרגיש בטוחים יותר לפני ההחלטה.

איך לבחור עורך דין?

הרשת מספקת לנו פלטפורמה נפלאה לבחירת אנשי מקצוע לרבות עורכי דין ואנו לא מתכוונים לאתרים המקוונים של דפי זהב או בזק (B144) שכן אלו הם אותם אינדקסים שאנו מכירים המפורסמים און ליין במקום בדפים מודפסים. אנו מתכוונים לפלטפורמות חדשות שיכולות באמת לעזור לכם בבחירת עורך דין בכל תחום אפשרי. להלן כמה המלצות אמיתיות וטובות לבחירת עורך דין.

המלצה ראשונה - דירוג עורכי דין

האתר הבא הוא אחד מהפורטלים המובילים בישראל בתחום עריכת הדין והוא מציע רשימת דירוג של עורכי דין "נישתיים" - הכוונה לעורכי דין שמתמחים בנושא אחד או כמה נושאים הקשורים ולא פירמות על שמתעסקות בכל הדין הפלילי והאזרחי.

רשימת הדירוג מחולקת לעורכי דין המתמחים במשפט מסחרי, ביטוח, רשלנות רפואית, גירושין, מיסים, לשון הרע, משפט מינהלי, דיני עבודה, פטנטים, נדל"ן, תעבורה, פלילי ותחומים נוספים כאשר בסוף הדירוג הנ"ל תוכלו למצוא גם דירוג של משרדי עורכי דין לפי כמות העובדים שנערך ע"י חברת דן אנד ברדסטריט. כדאי לקרוא ולעיין.

הערה: קחו בחשבון שמצד אחד מדובר במשרדים המובילים בישראל אך מצד שני גם היקרים ביותר.

המלצה שנייה -  השוואת מחירים (שכ"ט) של עורכי דין

כפי שציינו קודם, האינטרנט מציע לנו פלטפורמות מצויינות להחלטה צרכנית נכונה  והאתר הבא מעניק לכם אופציה אמיתית להשוואת (שכר טרחה ושירותים בין עורכי דין מכל התחומים. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לבחור בתחום העיסוק של עורך הדין (גירושין, תעבורה, פלילי וכו') לסמן ב"וי" את שמות עורכי הדין שמשכו את תשומת לבכם ולשלוח בקשה אחת שתישלח בו זמנית לכל אותם עורכי דין שסימנתם.

מומלץ לפרט ככל האפשר את הבקשה ולבקש הצעת מחיר כך שתוכלו לקבל תשובות ישירות מאותם עורכי דין לגבי הבקשה שלכם ולהשוות בין הנתונים כגון גובה שכר הטרחה, חוזה ההתקשרות בינכים, תהליך העבודה וכד'.

המלצה: (ישנם עורכי דין באתר שתוכלו אפילו  ליצור איתם קשר באמצעות SMS.

המלצה שלישית - ייעוץ משפטי און ליין

ישנם מקרים רבים שאין צורך שירות מלא של עורך דין אלא רק בסוג של ייעוץ או בקשה. במקרים כאלו אנו ממליצים לכם להשתמש בפורום יעוץ משפטי שבו עורכי דין עונים על שאלות גולשים בכל תחומי ההתמחות. אחד האתרים המומלצים שמציע מבחר רחב של פורומים משפטיים בתחומים רבים הוא האתר הבא. אם אתם מחפשים פורום משפטי טוב, כדאי לבדוק אותו.

המלצה רביעית - המלצות על עורכי דין

שיטה זו היא העתיקה ביותר אך מחובתינו לציין אותה ובה לא תצטרכו אינטרנט ואפילו לא מחשב. בדקו טוב אצל ידידים, חברים ומשפחה רחוקה אם מישהו שאתם מכירים השתמש בשירות של עורך דין באותו עניין ובקשו המלצות עליו ובנוסף דאגו לקבל את כל הפרטים כגון כמה שכר טרחה שילמו לו? כיצד התנהלה צורת העבודה וכו'. אם הצלחתם למצוא המלצה כזאת נסו להשוות אותה באחת מהשיטות שהצענו כאן כדי לוודא שאכן מדובר בבחירה נכונה.

המלצה חמישית ואחרונה - עורך דין חינם

כן, יש גם דבר כזה. לסיום רצינו להמליץ כאן על עמותת ידיד אשר מציעה סיוע אמיתי הכולל ייעוץ וליווי משפטי לאנשים שזקוקים לעורך דין אך לא יכולים להרשות לעצמם מבחינה כלכלית. לחצו כאן אתר עמותת ידיד.

מאמרים קשורים:
שכר טרחה של עו"ד
חוזים מוכנים ברשת
חוזה שכירות סטנדרטי

0 תגובות: