עלות מצבה

קישורים ממומנים

הפעם בדקנו עבורכם מחירי מצבות בישראל ובנוסף ריכזנו עבורכם מידע רב שיעזור לכם בבחירת מצבה ליקירכם. כל הפרטים, בכתבה הבאה.

למרות שהתעסקות בקניית מצבה הוא לא דבר נעים בכלל, מדובר בשוק פעיל ותחרותי במיוחד וכדי לדעת איזה מצבה לקנות ואיך קונים מצבה, יש להכיר כמה כללי צרכנות המתאימים לאופי השוק. בכתבה הבאה החלטנו להציג עבורכם כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם בבחירת מצבה כולל הסברים על סוגי המצבות ומחירים מומלצים ואנו מקווים שבעזרת כתבה זו תוכלו לעבור את התהליך של קניית מצבה בצורה מהירה ונעימה ככל האפשר.

מתי צריך להזמין מצבה?

ברוב המקרים (למעט עדות מסויימות) התקנת המצבה נעשית ביום השלושים של הנפטר/ת לכן נהוג לטפל בהזמנת המצבה כמה ימים לאחר הפטירה.

סוגי מצבות

לא נעים לומר זאת אך גם בתחום המצבות ישנם הבדלים גדולים בין המצבות השונות וישנם כאלו הרוצים להשקיע במצבה יקרה העשויה מהחומרים החזקים ביותר וישנם כאלו המעדיפים לבחור במצבה זולה, פשוטה וסטנדרטית. ישנם כמה חומרים סטנדרטיים מהם עשויות המצבות בישראל:

מצבות מאבן חברון - אלו הם המצבות הנפוצות ביותר אשר עשויות מאבן חברון וברוב המקרים גם הזולות ביותר.
מצבות משיש טורקי - מצבה זו פחות שגרתית ונחשבת ליקרה יותר מאבן חברון.
מצבות אבן גרניט - מצבה זו נחשבת לאחת הטובות ביותר אך גם היקרות ביותר.

ישנם עוד כמה סוגים של מצבות כגון מצבות מאבן סלייף, אבן חלילה או אבן בזלת. כמו כן, ישנם חברות המציעות סלעים מיוחדים בעיצובים שונים כדי ליצור מצבה ייחודית ובלעדית ומרשימה כאחד. דוגמאות של מצבות מסלעים תוכלו למצוא למשל כאן.

מחירי מצבות

בדקנו במספר אתרים ברשת כדי לדעת כמה עולה מצבה. ובכן, מחיר מצבה זולה ופשוטה העשוייה אבן חברון עם אותיות חרוטות נע בין 1500 ל-2500 ש"ח בממוצע. ככל שתרצו להוסיף תוספות מיוחדות למצבה כגון מצבה עם אותיות מוטבעות, בחירת חומרים יקרים יותר כגון שיש טורקי, גרניט וכד' או קניית מצבה מסלע מיוחד תצטרכו להוסיף עוד הרבה מאוד כסף וישנם כאלו המגיעים גם ל-10,000 ש"ח ומעלה למצבה ייחודית ויוקרתית.

איזה מצבה לבחור?

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא מהו התקציב שלכם וכמה אתם יכולים להרשות לעצמכם להשקיע במצבה. כמובן שאיננו יכולים להמליץ עבורכם כמה להשקיע במצבה עבור יקירכם אך בכל זאת נציג לכם כמה טיפים חשובים שרוצים להזמין מצבה:
  • חיזוק המצבה - חברות רבות מציעות (תמורת תוספת כמובן) חיזוק מצבות באמצעות מוטות פלדה. כדאי לשקול זאת מכיוון שמצבה חשופה לשינויי אקלים ומזג אוויר ויכולה להינזק עם השנים. חיזוק המצבה בפלדה יעזור לשמור על המצבה.
  • השוואת מחירים - שוק חברות המצבות הוא גדול ותחרותי במיוחד, לכן אל תתפתו לבחור את הראשון שמציע לכם מצבה בזול (ותתפלאו כמה מתקינים כבר ידאגו להגיע אליכם ראשונים ולהציע לכם מצבה). במקום זאת, שבו ברוגע בבית ועשו סקר שוק עם לפחות 3 חברות שונות לבניית מצבות. השתמשו באינטרנט ובגוגל כדי למצוא חברות רבות או הנחות מיוחדות.
  • הנחה על מצבה זוגית - באופן טבעי מצבה זוגית יקרה יותר ממצבה יחידה אך חברות רבות מציעות הנחה לאלו המזמינים מצבה זוגית וגם זהו שיקול שכדאי לקחת בחשבון בהחלטתכם.
ניקוי מצבות

חברות מצבות רבות מציעות גם שירותי ניקוי וטיפוח מצבה לאחר ההתקנה. במסגרת שירות זה החברה תדאג לנקות את המצבה בעזרת חומרים מיוחדים כדי לשמור על המצבה שלכם במצב האופטימלי. בנוסף ניתן גם למצוא שירות של חברות המציעות טיפוח של הגינה מסביב לחלקת הקבר באופן קבוע ורציף. עלות ניקוי מצבות נע בדרך כלל בין 100 ל-200 ש"ח לחודש.

מאמרים קשורים:
כמה עולה להכין צוואה?

0 תגובות: