תיקון דלת שנתקעת

איך לתקן דלת תקועה?

אחד הדברים היותר מעצבנים בחיים הוא כאשר הדלת נתקעת ומסרבת להיפתח או להיסגר בקלות ורק שימוש בכח מצליח לפתור את זה.

לשם כך מצאנו לכם מדריך מצוין שיעזור לכם לפתור את הבעיה הזאת אחת ולתמיד לבד מבלי להזמין מתקן דלתות מקצועי.

הכלים היחידים שתצטרכו הם מקדחה, מברגים ועוד כמה עזרים קטנים וזהו. צפו במדריך כדי ללמוד בדיוק כיצד לסדר דלת תקועה לבד.

צפו במדריך:

איך לתקן דלת תקועה



מאמרים קשורים:
דלת לבית

משכנתא הפוכה - איפה כדאי?

מה זה משכנתא הפוכה? למי זה כדאי? ואיפה כדאי לעשות משכנתא הפוכה בכתבה הבאה שלפניכם.

ראשית, אם אתם צעירים או יותר מדויק, מתחת גיל 60, הכתבה הזאת לא מיועדת עבורכם אז אם אתם רוצים לדעת מאיזה גיל אפשר לקבל משכנתא הפוכה, התשובה היא מגיל 60 פלוס. משכנתא הפוכה מיועדת לקשישים שמבקשים הלוואה על סמך שעבוד הדירה או הבית שלהם כתמורה להלוואה בתנאים מועדפים.

מה זה משכנא הפוכה?

משכנתא הפוכה היא למעשה הלוואה מהבנק על חשבון שעבוד הדירה שברשותכם. כלומר, אתם משעבדים את הדירה לבנק ותמורה לכך, ברוב המקרים הבנק יעניק לכם הלוואה עד כ-50 אחוז מערך הנכס שלכם. בנוסף, הבנק לא מבקש מכם שום ערבות, תנאים מוקדמים או מצב פיננסי מסוים. זאת מפני שהנכס ששיעבדתם לבנק הוא למעשה הערבות של הבנק להלוואה שלכם.

מהי הריבית על משכנת הפוכה?

ברוב הבנקים נהוג לגבות ריבית של כ-7 אחוז על נטילת משכנת הפוכה.

עלות פתיחת תיק למשכנתא הפוכה?

לקיחת משכנתא הפוכה כרוכה בכמה תשלומים לא נמוכים בכלל שיכולים להשפיע הרבה על ההחלטה או על הכדאיות במשכנתא הפוכה. עלות פתיחת תיק נעה בסביבות 2 אחוז מערך הנכס כאשר ככל שהנכס שלכם יקר יותר, אחוז פתיחת התיק יירד בהתאמה. בנוסף, יש לשלם על שמאי שייתן דו"ח מטעמו לבנק על שווי הדירה ולעורך דין שיחתום על המסמכים וכן תשלום לביטוח על הדירה. כמו כן, במקרים מסויימים ייגבו מכן גם דמי ניהול חודשיים.

למי כדאי לקחת משכנתא הפוכה?

למרות שהרעיון לקחת משכנתא הפוכה נשמע על הנייר קורץ במיוחד, משכנתא הפוכה לא מתאימה לכל אחד ויש לשקול זאת היטב לפני שנכנסים לתחום. הנה כמה יתרונות וחסרונות בלקיחת משכנתא הפוכה:

משכנתא הפוכה יתרונות
  • הלוואה מיידית ללא צורך בערבים, בטחונות, אישורים רפואיים או תנאים מיוחדים שונים.
  • העלאת רמת החיים מבחינה פיננסית.
  • בשונה ממכירת הדירה, במשכנתא הפוכה הנכס נשאר אצלכם גם בזמן ההלוואה.
  • אפשרות להחזיר את ההלוואה בכל רגע נתון מבלי הצורך לשלם קנס.
משכנתא הפוכה חסרונות
  • עלות פתיחת תיק עולה לא מעט וכן יש צורך בשימוש בעורך דין המתמחה בעניין וגם הוא ייגבה תשלום. כך שבמקרים שונים (למשל אם אתם עוזבים את הדירה לאחר כמה שנים) לא בטוח שמשכנת הפוכה תהיה כדאית עבורכם.
  • כשם שהמשכנתא הפוכה, כך גם הריבית והתוצאה היא שככל שהזמן עובר, כך גם הריבית נצברת וגדלה.
  • קיים סיכון שסכום כסף גדול המגיע בהפתעה, לא ינוהל נכון וכתוצאה מכך יאבד.
איפה אפשר לקחת משכנתא הפוכה?

יש בישראל כמה בנקים וגורמים פיננסיים שונים שמציעים לכם משכנתא הפוכה. הנה רשימה של כמה מהם:

כלל מימון - חברה זו מציעה משכנת הפוכה לגילאי 60 ומעלה ללא בדיקות רפואיות או בטחונות וללא החזרים חודשיים.

בנק דיסקונט - גם בנק דיסקונט מציע אופציה של לקיחת משכנתא הפוכה.

בית מניב - חברה המתמחית במשכנתא הפוכה. משכנתא הפוכה של בית מניב מוצעת גם היא ללא החזרים חוגשים וללא מועד פירעון. באתר החברה תוכלו אף לחשב את גובה ההלוואה שתקבלו בהתאם לנתונים שתקלידו.

מאמרים דומים:
משכנתא בריבית קבועה

מאזדה 3 או מאזדה 6?

מה ההבדל בין מאזדה 3 למאזדה 6? למי כדאי להשקיע יותר ולקנות מאזדה 6 ולמי עדיף לההסתפק ב-3? על כך ועוד בכתבה הקצרה הבאה.

למרות שמבחינת המראה החיצוני אין הבדל משמעותי בין מאזדה 3 לבין מאזדה 6, קיימים מספר הבדלים משמעותיים בין השניים. הראשון והחשוב מביניהם הוא המחיר (נציין שאנו נתרכז בעיקר בדגמים של מאזדה 3 החדשה ומאזדה 6 החדשה). מחיר מאזדה 3 חדשה עומד על כ-160,000 ש"ח ומחיר מאזדה 6 חדשה עומד על כ-120,000 ש"ח. ז"א הבדל של כ-40,000 ש"ח (המחיר יכול להשתנות בהתאם לתוספות שאולי תרצו להזמין).

הבדל נוסף וחשוב בין שני הרכבים הוא בהגדרתם - מאזדה 3 הוא רכב משפחתי סטנדרטי ואילו מאזדה 6 מוגדרת כרכב מנהלים. ההבדלים באים לידי ביטוי בכמה גורמים:

קבוצת רישוי - מאזדה 6 החדשה מוגדרת בקבוצת רישוי מס' 4 ואילו מאזדה 3 מדורגת בקבוצת רישוי 2. הדבר בא לידי בוטוי במחיר האגרה אותה תשלמו וכן בכמות המס אותו תשלמו אם אתם מקבלים את הרכב מטעם העבודה.

נתונים טכניים - מבחינת נתוני הרכב, מאזדה 6 עולה בכל פרמטר על אחותה הקטנה הן בגודל, בביצועי המנוע (כ"ס, סל"ד וכו') אך בצריכת דלק דווקא מאזדה 3 מנצחת וחסכונית יותר.

נוחות - מאזדה 6 מגיעה כמובן עם יותר פיצ'רים ושכלולים מאשר מאזדה 3 ונוחה יותר לנהיגה. מצד שני, בפורומים ובאתרי רכב מקצועיים בהן אפשר לקרוא חוות דעת, סקירות וביקורות של גולשים ומומחים ישנם כאלה שדווחו דווקא על כבדות וחוסר יציבות בנהיגה במאזדה 6 לעומת ה-3.

טיפולים ואחזקה - כמו רוב רכבי המנהלים, גם מאזדה 6 יקרה יותר מבחינת טיפולים שוטפים ואחזקת הרכב אך לא בצורה משמעותית.

אז מה עדיף, מאזדה 3 או 6?

לאחר שהבנו את ההבדלים הבסיסיים, נותר עתה להחליט לאיזה צורך אתם מחפשים רכב. אם אתם מחפשים רכב פשוט וסטנדרטי אבל אמין, יציב ובעל נהיגה נוחה, תוכלו להינות ממאזדה 3 החדשה (אחד מהרכבים הנמכרים ביותר בישראל). לעומת זאת, אם אתם משפחה של 5 נפשות ואוהבים תוספות מפנקות לרכב ובנוסף ביצועי רכב חשובים לכם כגון כ"ס גדול לנסיעות בין עירוניות חלקות כדאי לשקול קניית מאזדה 6.

רק זכרו שעל פינוקים ותוספות משלמים ומעבר להבדל 40,000 ש"ח בין שני הרכבים, בקניית מאזדה 6 תאלצו להוציא גם יותר על אגרה וטיפולים. לכן, חשבו היטב אם אתם מסוגלים לעמוד בתקציב הזה והאם כדאי לכם.

מאמרים קשורים:
דייהטסו טריוס
סיטרואן ברלינגו
קאיה ריו
ביטוח רכב זול

הדפסה על דיסקים

כמה עולה הדפסת דיסקים? איפה אפשר למצוא הדפסת דיסקים בזול ועוד כמה המלצות וטיפים בכתבה הבאה.

אם אתם אומנים צעירים שמחליטים לקחת על עצמכם את הפצת הדיסקים וייצורם, אחד מהשלבים בפרוייקט הוא שלב ההדפסה על הדיסק. אם מדובר על כמות קטנה של דיסקים תוכלו לעשות זאת בזול בעצמכם, אך כאשר מדובר על סכום גדול של עותקים למשל 1000 דיסקים, מומלץ לפנות לבית דפוס ולמקומות המתמחים בהדפסה על דיסקים בכמות מסחרית.

שיטות להדפסה על דיסקים

ישנם כמה שיטות עיקריות בהם בתי דפוס מדפיסים על דיסקים:

הדפסה על מדבקות לדיסקים - בשיטה זו בית הדפוס מכין לכם מדבקות בדיוק בגודל של דיסק ועליהן העיצוב והטקסט שבחרתם ולאחר מכן מדביקים את המדבקה על הדיסק.

הדפסת דיסקים בהזרקת דיו - בעזרת מדפסת, מדפיסים על דיסקים עם ציפוי מיוחד את הדוגמא שתבחרו.

LightScribe - שיטת ה"לייטסקרייב" היא שיטה מיוחדת ובה הופכים את הדיסק בתוך הכונן ובאמצעות לייזר צורבים את הדוגמא שבחרתם בכל מקום בו תבחרו.

הדפסת משי - אחת מהשיטות הפופולריות ונפוצות ביותר להדפסה על גב הדיסקים. הדפסת משי היא גם בדרך כלל זולה יותר משאר השיטות.

הדפסה על דיסקים - מחירים

אז כמה עולה הדפסת דיסקים? ובכן התמחור מתבצע לפי מחיר לדיסק בודד כאשר יש כמובן מינימום של כמות שתצטרכו להזמין (בד"כ מינימום 500 דיסקים). בממוצע, מחיר הדפסה על דיסק עולה בין שקל אחד ל- 5 שקלים לדיסק כאשר הבדל במחיר יבוא לידי ביטוי בעיקר בסוג השיטה שבחרתם.

בד"כ הדפסה על דיסק בהדפסת משי תעלה לכם 1-2 ש"ח לדיסק. ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות יותר יעלו יותר. ישנן שיטות זולות מאוד אך עם חסרונות כמו למשל מחיקת ההדפסה עם יד לחה לאחר ההדפסה וכד'. לכן, מומלץ לברר היטב ולשאול את בית הדפוס על ההשלכות של כל שיטה.

חברות להדפסה על דיסקים

הנה רשימה של כמה חברות ובתי דפוס המתמחות בהדפסה על דיסקים בשיטות שונות:

סי די ליין - חברה המתמחה בשכפול, ייצור והדפסה על דיסקים. החברה מציעה הדפסה במשי והדפסת לייזר דיגיטלית.

לירה - חברה גדולה לשכפול והדפסת דיסקים. החברה מציעה חבילות שונות של הדפסות על דיסקים עם חבילות תמחור משתנות.

די סי די מקסימום - חברה לייצור, שכפול, חיתוך והדפסת דיסקים המדפיסה על דיסקים במספר שיטות כגון הדפסת משי, הדפסה על דיסקים באופסט והדפסה דיגיטלית.

קורס עיצוב גרפי - מחירים

כמה עולה קורס עיצוב גרפי? אילו מכללות מציעות קורס כזה ומהם המסלולים המקובלים? בכתבה הבאה שלפניכם.

קורס עיצוב גרפי מתאים להרבה מאוד אנשים מכל התחומים בעיקר מפני שכל מה שהוא דורש היא עבודה מול מחשב וראש יצירתי. מי שמסיים קורס עיצוב גרפי יכול למצוא עבודה בהרבה מאוד תחומים שונים של עבודה. למשל: מעצב גרפי בבית דפוס, משרד פרסום, מעצבים שונים וכמובן משרדי וחברות עיצוב פרטיות.

קורס עיצוב גרפי - מחירים

מכיוון שלמעט בצלאל ואולי עוד כמה אוניברסיטאות, כמעט כל המקומות בהם אפשר ללמוד קורס עיצוב גרפי הם מכללות פרטיות, המחירים הם יחסית יקרים כמו בכל מכללה פרטית. לכן, אם אתם מתכננים ללמוד עיצוב גרפי, אל תצפו למחיר זול אלא לסכומים של מעל ל-10,000 ש"ח בממוצע.

אז כמה עולה קורס עיצוב גרפי?

בדקנו במספר מכללות לעיצוב גרפי וניסינו לגלות מהו המחיר הממוצע למספר מסלולים. להלן התוצאות שהצלחנו לגלות פחות או יותר:

ראשית, יש להבין כי כמעט בכל מכללה לעיצוב גרפי יש מספר מסלולים בסיסיים בהם תוכלו ללמוד. בד"כ החלוקה הבסיסית מתחלקת לשניים:

קורס עיצוב גרפי - ביצועיסט: מסלול זה מתרכז בעיקר בלימודי והכרת התוכנות השונות והוא יחסית קורס קצר ופשוט. מחיר קורס עיצוב גרפי לביצועיסט נע בין 4500 ש"ח ל-12,000 ש"ח כאשר המחיר יכול להשתנות בהרבה בין המכללות השונות (ישנן מכללות הנחשבות לזולות וישנן מכללות יקרות ונחשבות יותר).

קורס עיצוב גרפי - לימודי עיצוב + לימודי תוכנות: בקורס זה לומדים כבר מעבר לתוכנות עצמם ונכנסים לכל עולם העיצוב בצורה כללית אך מעמיקה. מחיר לקורס כזה נע בין 12,000 ש"ח ויכול להגיע גם ל-25,000 ש"ח לשנה.

כמובן שישנם עוד הרבה מאוד סוגי מסלולים וצורות תמחור שונות בין מכללה לאחרת אך כאן תצטרכו כבר להיפגש עם נציג המכללה ולדבר איתו בצורה פרטנית על המסלול המקובל בשבילכם ועל המחיר שתקבלו.

רשימת מכללות לעיצוב גרפי

הנה רשימה חלקית של כמה מכללות מובילות ונחשבות יותר ונחשבות פחות המציעות קורס עיצוב גרפי במסלולים שונים:

הבצפר - מכללה מוכרת מאוד המציעה מסלולי לימוד רבים הקשורים בעולם העיצוב והפרסום. בין הקורסים לעיצוב גרפי שמציעה המכללה אפשר למצוא קורס עיצוב גרפי למשרדי פרסום, קורס עיצוב גרפיקה פרסומית לאינטרנט ועוד..

מכללת אי פי אס - מכללה גדולה וותיקה המתמחה בעיצוב גרפי ומציעה מסלולים רבים ללימודי עיצוב. למשל: קורס עיצוב גרפי, קורס עיצוב אתרים, קורס עיצוב פלאש וקרוס עיצוב גרפי משולב עם קורס עיצוב אתרים.

חשיפה - לימודי עיצוב גרפי במסגרת האוניברסיטה הפתוחה. בין השאר מציעה מכללת חשיפה לימודי תקשורת חזותית מורחב ולימודי תקשורת חזותית ועיצוב גרפי לאינטרנט.

6B - בית ספר ומכינה לעיצוב גרפי המציע לימודי תעודה בשנה אחת. בית הספר ממוקם בת"א.

קווים - מכון לעיצוב המציע לימודי עיצוב גרפי מתקדם.

מכללת סלע - בי"ס למחשבים עיצוב גרפי הממוקם ברמת גן ומציע מסלולים שונים במגוון נושאים וביניהם גם עיצוב גרפי ומולטימדיה. בין היתר ניתן מציעה המכללה קורס עיצוב גרפי למדיה פרסומית ואיטנטרנט, קורס ביצועיסט, קורס עיצוב אופנה ממוחשבת, קורס עיצוב אתרים, קורס מולטימדיה ואנימציה ועוד..

מאמרים קשורים:
איפה כדאי ללמוד עיצוב?


מחירי הובלות

לכבוד תקופת ההובלות המתחילה בקרוב החלטנו להציג לכם מחירון הובלות שיכלול מחירי הובלות לגדלים שונים של דירות. כל הפרטים בכתבה הבאה.

עונת ההובלות בישראל מתרכזת בעיקר בעונת הקיץ בחודשים יולי אוגוסט וספטמבר. כמעט כל חברות הובלה עובדות בממוצע פעמיים ביום - הובלת בוקר והובלת ערב ורובם עובדים גם בימי שישי. כדי לתת לכם קצת אינדיקציה לגבי מחירי הבלות הנה כמה מחירים ממוצעים בהתאם לסוג וגודל הדירה.

כמה עולה הובלת דירת שלושה חדרים?

מחיר הובלה לדירה 3 חדרים בתקופת הקיץ נע בממוצע בין 1500 ש"ח ל-2500 ש"ח. מחיר זה בדרך כלל כולל פירוק והרכבה של ארונות ורהיטים אבל לא כולל אריזה ע"י חברת ההובלה.

כמה עולה הובלת דירת ארבעה חדרים?

מחיר של הובלת דירה של 4 חדרים כמובן גבוה יותר וכולל כבר יותר רהיטים ויותר קופסאות אחסנה. מחיר של הובלה לדירת ארבעה חדרים נע בממוצע בין 2000 ש"ח ויכול להגיע עד ל-3200 ש"ח אם הדירה גדולה ומכילה רהיטים רבים. גם כאן המחיר כולל פירוק והרכבה ולא כולל אריזה.

כמה עולה הובלת דירת חמישה חדרים?

מחירי הובלות לדירת 5 חדרים נעים בממוצע בין 2300 ש"ח ל- 4000 ש"ח לא כולל אריזה מקצועית.

כמה עולה הובלה לוילה או קוטג'?

כאשר מדובר בהובלה של וילות גדולות או קומפלקסים מורכבים המחירים כבר יותר מסובכים ויש צורך בבדיקה ספיציפית לכל בית. מחיר של הובלה של וילה יכול להגיע גם ל-10,000 ש"ח ויותר בעיקר אם מדובר בחפצים יקרי ערך וחפצי אומנות.

משתנים אשר משפיעים על מחירי הובלות

יש כמה פרמטרים שישפיעו הרבה מאוד על המחיר:

מרחק - כל הובלה אשר חורגת מנסיעה באיזור ירושלים והמרכז ודורשת נסיעה לאורכה של ישראל תשפיע הרבה על מחיר ההובלה.

מעלית - הובלה בבניין לאא מעלית ובקומה גבוהה תשפיע בהרבה גם היא על מחיר ההובלה כאשר בד"כ תידרש תוספת על כל קומה.

חפצים יקרי ערך או חפצים מסובכים - חפצים יקרים, פריטי אומנות יוקרתיים או רהיטים כבדים במיוחד כמו פסנתר למשל ייקרו את מחיר ההובלה בהרבה.

הובלת דירה לסטודנטים

הובלות דירה הם סיפור לא זול בכלל אך ישנם כאלו שעדיין לא חייבים לשלם על הובלה סכומים גבוהים. אלו הם בעיקר בעלי דירות קטנות או כאלו המשכירים חדר בלבד - בדרך כלל סטודנטים.

בארה"ב קיימת חברה אשר נקראת Uhual והיא מאפשרת לכל אחד עם רשיון נהיגה לשכור משאית של החברה בסכום מצחיק של 19.90 דולר ליום בתוספת הקילומטרג' שאתם עושים. בארץ אין עדיין ממש שירות כזה אבל חברות ההובלה עדיין מציעות הנחה בהובלה לסטודנטים או לבעלי דירות קטנות.

מחיר הובלת דירה לסטודנטים

כדי לדעת כמה עולה הובלה לסטודנטים ולבעלי דירה קטנה, פנינו לאתרי השוואת מחירים ומחירוני הובלות שונים ברשת ומצאנו כי מחיר הובלת דירה לסטודנט נע בממוצע בין 750 ש"ח ל-1300 ש"ח תלוי בעיקר בתקופה.

אם תרצו בהובלת פריטים בודדים כמו מקרר, ספות, ארון גדול או אפילו פסנתר, תוכלו למצוא חברות הובלה שיעשו זאת בפחות מ-600 ש"ח.

המלצה: הרבה חברות הובלה יעשו לכם הנחה נוספת אם הם יובילו לכם את הדירה בדרך להובלה גדולה אחרת. בדרך זו הם לא מפסידים דלק ויכולים להתגמש במחיר. לכן אם אתם צריכים הובלת דירה לסטודנטים, מומלץ לכם להשתשמש בשיטה זו ולחסוך כמה שיותר.

מאמרים בנושא:
כמה עולה הובלה?

ביטוח רכב זול

איך ואיפה אפשר למצוא ביטוח זול לרכב ועוד כמה טיפים והמלצות במאמר הבא שלפניכם.

שוק הביטוח לרכב הוא אחד מהתחומים התחרותיים ביותר בישראל. ביטוח הרכב השתנה המון בשנים האחרונות וכיום ישנם דרכים רבות ומגוונות כדי למצוא ביטוח כגון: ביטוח ישיר, ביטוח דרך האינטרנט, סוכני ביטוח פרטיים וסוכניות עצמאיות.

כדי לעשות קצת סדר בכל הבלגן רצינו לתת כמה טיפים שיעזרו לכם לדעת איך אפשר להשיג ביטוח רכב זול?

ביטוח זול לרכב

המלצה ראשונה: ראשית, כפי שציינו אחד הדרכים בהם רבים בוחרים לבחור חברות ביטוח רכב הוא האינטרנט ואם כבר מדברים על אינטרנט, דרך מומלצת ביותר למצוא ביטוח רכב זול היא באמצעטות אתרי השוואות מחירים לחברות ביטוח לרכב.

ישנם עשרות אתרים בישראל המציעים השוואת מחירים לביטוחי רכב כאשר כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לרשום את פרטי הרכב שלכם ופרטים נוספים על הנהג והאתר כבר ידאג לתת לכם הצעות מחיר מפורטות המותאמות לבקשה שלכם מחברות ביטוח מובילות ולכם נשאר רק לקחת את ההצעה הטובה ביותר.חפשו בגוגל אתרי השוואות מחירים לביטוח רכב ותוכלו לחסוך עד מאות שקלים על ביטוח רכב.

המלצה שנייה: אם אתם צריכיים ביטוח רכב חובה, מומלץ מאוד להיכנס לאתר משרד האוצר ולבדוק שם במחשבון ביטוח הרכב את המחיר עבור הביטוח לרכב החובה הספיציפי שלכם לפי הנתונים שתזינו במחשבון.

המלצה שלישית ואחרונה - מדריך לביטוח רכב: באתר Ynet הכינו לפני כמה שנים מדריך מעולה (שעדיין אקטואלי גם היום) שמסביר לפרטי פרטים על ביטוחי רכב וקריאה מעמיקה במדריך לבטח תעזור לכם למצוא ביטוח רכב זול.

בקריאה במאמר הנ"ל תוכלו ללמוד:
  • איך לחסוך בביטוח רכב חובה?
  • איך לחסוך בביטוח רכב מקיף?
  • אילו סעיפים חשוב לבדוק בהצעה מחברת הביטוח ועל מה כדאי לשים דגש?
  • מילון מונחים לביטוח רכב.
  • ועוד הרבה עצות שיוכלו לחסוך לכם לפחות כמה מאות שקלים אם תגיעו לחברת הביטוח או לסוכן אחרי קריאת המדריך.
בהצלחה.