מסחר במניות באינטרנט

מסחר במניות יכול להיות מאוד קל באמצעות האינטרנט. הנה מדריך שיתן לכם את כל המידע על מסחר עצמאי במניות און ליין.

הטכנולוגיה המתקדמת והקלות בו האינטרנט מאפשר לכל אחד לעשות כל דבר בעזרת המחשב לא פסחה על הבורסה ועל המסחר במניות. חברות רבות כולל הבנקים מאפשרים לכל אחד לסחור במניות און ליין מבלי צורך להתקשר לפקיד ולבצע הפקדה.

בשנים האחרונות לצד הבנקים, הוקמו חברות רבות המאפשרות דרך ממשק ניהול מסודר מסחר עצמאי במניות באינטרנט עם שליטה מוחלטת על ידכם אך לצד זה רצוי מאוד וחשוב לבדוק היטב מי החברה אשר מציעה את השירות כדי לדעת שיש "גב" מאחורי המערכת ומאחורי החברה.

המלצה: התחרות הגדולה בין החברות המציעות מערכת למסחר און ליין גרמה לכל השוק להוריד עמלות ואם תחפשו היטב תוכלו למצוא חברה המציעה עמלה זולה או אפילו במקרים מסויימים ללא עמלה בכלל.

בנוסף, חברות רבות מציעות בחינם מערכת מסחר במניות מדומה במניות כדי שתוכלו להתאמן על כסף וירטואלי לפני שתתחילו להשקיע במניות אמיתיות. כדאי להשתמש בזה אם אתם מתחילים בעולם ההשקעות במניות.

הנה רשימה של כמה מן החברות המציעות מערכת למסחר עצמאי במניות באינטרנט:

הראל טרייד - חברת הראל טרייד מציעה לכם מערכת מסחר און ליין מתקדמת ומציעה הטבות רבות למצטרפים כגון: פטור מדמי משמרת, פטור מעמלת מינימום, פטור מעמלות אי ביצוע (בשונה מהבנקים, כאשר אתם לא סוחרים במניות, לא תשלמו עמלה) ועוד הטבות נוספות.

פלוס 500 - חברה המציעה מערכת און ליין למסחר במניות ומציעה בנוסף, מסחר מדומה במניות להתנסות חינם.

טרייד 27 - עוד מערכת מסחר ממוחשבת המציעה מסחר באינטרנט בכל סוגי המניות וההשקעות בבורסה בישראל ובבורסאות אחרות בעולם. כמו חברות רבות, מציעה חברת טרייד 27 עמלות נמוכות והטבות נוספות.

כלל פורקס - חברה גדולה וותיקה המציעה מסחר ממונף במניות באמצעות מערכת מסחר און ליין בעברית עם כלים מקצועיים ואפשרויות רבות נוספות.

בנקרייט - חברה גדולה המציעה מערכת מסחר אינטרנט מתקדמת ומציעה עמלות זולות במיוחד.

מאמרים קשורים:
איזה בית השקעות לבחור?
שערי מניות
בורסה - בית השקעות או בנק?
מסחר במט"ח באינטרנט

מכשירים לפילאטיס

איזה מכשירים לפילאטיס קיימים? מה מחיר המכשירים ואיפה ניתן לקנות ציוד פילאטיס בכתבה הבאה שלפניכם.

אפשר לחלק את שיטת הפילאטיס לשתי חלקים עיקריים - פילאטיס מכשירים ופילאטיס רצפה. בכתבה הבאה נתמקד בפילאטיס מכשירים ונסקור את סוגי מכשירי הפילאטיס והאביזרים הנלווים הקיימים כיום בשוק יחד עם מחירים ממוצעים לכל מכשיר. כמו כן, נציג גם רשימה של חנויות שמוכרות ציוד פילאטיס.

מכשירי פילאטיס

מכשיר קאדילק - מיטת אימונים גדולה המשלבת בתוכה מגוון של תרגילים רבים שאפשר לבצע בעזרתה. מיטת קאדילק מיועדת בעיקר למתקדמים ובעזרתה ניתן לפתח את מערכת היציבה והשרירים. מכשיר קאדילק לפילאטיס אמור להגיע יחד עם תוספות מובנות המגיעות יוחד איתו כמו למשל ידיות תלייה ליידים ולרגליים, טרפז וכד'. קיימים גם דגמים של מכשיר חצי קאדילק ועוד מכשירים משולבים דומים. מכשיר קאדילק עולה בממוצע כ-15,000 ש"ח.

מכשיר רפורמר - מיטת רפורמר אחד המכשירים הפופולריים ביותר בקרב מכוני הפילאטיס. מיטת רפורמר מאפשרת שילוב של תרגילים רבים המיועדים להשפיע על כל מערכות הגוף והנפש כאחד. קיימים סוגים רבים של מיטות רפומר לפילאטיס ואפשר למצוא בכל חנות דגמים שונים עם תוספות והרחבות. מחיר ממוצע למכשיר רפורמר הוא כ- 16,000 ש"ח.

ציוד פילאטיס

מזרנים לפילאטיס - השימוש במזרנים לפילאטיס הוא מאוד נפוץ וקיימים מספר סוגים עיקריים של מזרנים מיוחדים לפילאטיס למשל: מזרן נתלה (מזרן עם חורים המאפשרים לתלות אותו), מזרן אוויר ומזרנים נוספים. מחיר מזרן פילאטיס נע בין 150 ש"ח למזרן רצפה סטנדרטי ויכולים להגיע ל-800 ש"ח למזרן נתלה איכותי.

כדור פילאטיס - אחד האביזרים לפילאטיס הנפוצים ביותר הוא הכדור. רצוי מאוד שהכדור יהיה איכותי כדי שיוכל להחזיק מעמד זמן רב ולשמש בצורה הטובה ביותר את התרגילים המותאמים אליו. יש מספר כדורים לפילאטיס הנמכרים בשוק: למשל: כדור פיזיו, כדור יציבה, כדור זיזים (כדור עם זיזים בולטים המאפשר אחיזה נוחה יותר לתרגילים מסויימים) או כדור פרנקלין (המיועד לשיטת פרנקלין).

יש כמה גדלים לכל כדור (למשל: 55, 65, או 75 ס"מ). מחיר ממוצע לכדור פילאטיס נע בין 100 ל-200 ש"ח כאשר המחיר משתנה לפי גודל הכדור ולפי איכותו.

טבעת פילאטיס - עוד אביזר קטן שנפוץ באימון פילאטיס הוא טבעת פילאטיס. באביזר זה חשובה מאוד רמת ההתנגדות שמייצר המכשיר. יש מגוון טבעות פילאטיס משופרות ומשודרגות. המחיר הממוצע לטבעת פילאטיס נע בין 150 ש"ח ל-300 ש"ח.

גליל פילאטיס - כל מאמן פילאטיס חייב שיהה לו אביזר זה. איכות של גליל פילאטיס בא לידי ביטוי בעיקר בסוג החומר ממנו היא מיוצר (בדרך כלל עשוי מהחומר פולימר) ומחירו הממוצע של גליל פילאטיס הוא כ-140 ש"ח.

חנויות למכשירים וציוד פילאטיס

כיום בישראל יש כמה חנויות גדולות מאוד המתמחות במכשירים לפילאטיס ובציוד נלווה. הנה רשימה של כמה מהם:

קסאי - חברת קסאי היא הנציגה הבלעדית של חברת "באלאנס בודי" שהיא יצרנית מכשירי הפילאטיס הגדולה בעולם. בחנות תוכלו למצוא את כל סוגי המכשירים הקיימים בשוק החל ממיטות ומכשירי רפומר וקאדליק ועד הפריטים והאביזרים הנלווים הקטנים. החברה גם מציעה מתן ליווי מקצועי לפתיחת מכון פילאטיס חדש ושירותיים עסקיים נוספים.

פילאטיס אפקט - עוד חנות גדולה המציעה מגוון שלם של מכשירי פילאטיס ומוצרים בלעדיים נוספים.

פילאטיס סטרץ' - סטודיו לפילאטיס מכשירים המציע גם שיווק של ציוד ומכשירי פילאטיס.

מאמרים קשורים:
תרגילים לפילאטיס

דירות להשקעה ברחובות

האם כדאי לקנות דירה להשקעה ברחובות? אילו איזורים נחשבים לטובים ברחובות? מהו טווח המחירים בעיר? על שאלות אלו ננסה לענות בכתבה הבאה - דירות להשקעה ברחובות.

ראשית, כדאי תמיד לזכור כי כאשר מחפשים דירה להשקעה, אף אחד לא יודע באמת מה יהיה עתידה והאם צפוי לה עליית ערך בעתיד הרחוק אך אפשר תמיד לנסות ולחשוב בצורה יצירתית ובהסתמכות על מקרי עבר אותם אפשר לנתח ולגלות מה גרם לדירה אחת לעליית ערך ומה גרם לדירה אחרת לכשלון נדל"ן. בכתבה הבאה ננסה לנתח על פי הכלים הנפוצים את העיר רחובות וננסה לבדוק מהי התשואה לדירה להשקעה ברחובות.

רחובות היא אחת מהערים הותיקות ביותר בישראל והוקמה למעשה כמושבה בשנת 1890. ברחובות מתגוררים כמעט כל סוגי האוכלוסייה וניתן למצוא בה ותיקים וקשישים, זוגות צעירים, אוכלוסייה חרדית ודתיים לאומיים (כיפות סרוגות) ועולים חדשים (בעיקר עולים מאתיופיה). בשנים האחרונות חלה תנופה בציבור החרדי ואזרחי רחובות ותיקים טוענים כי ניתן לומר שרחובות מתחרדת (למעשה כיום ראש העיר של רחובות הוא חרדי).

יש כמה סיבות לחשוב על כדאיות בהשקעה בעיר רחובות:
  • קירבה למרכז - והנהירה של האנשים מן המרכז שאינם יכולים להרשות לעצמם להישאר שם מהווים פוטציאל טוב לרחובות לעליית מחירים בעתיד.
  • התחרדות - כפי שציינו רחובות מתחרדת ואם מסתכלים על העבר, ברוב המקומות בהם איזור התחרד, הדירות באותו איזור התייקרו.
  • עיר עצמאית - רחובות מתפקדת כעיר לכל דבר ובשונה למשל משכנתה נס-ציונה, ניתן למצוא בה כמעט כל שירות שאזרח צריך ללא צורך להישען על עיר אחרת.
באילו איזורים ברחובות כדאי להשקיע?

רחובות מחולקת לכמה איזורים עיקריים בין אם לאוכלוסייה ענייה ובין אם אוכלוסייה עשירה ואמידה. אם מסתכלים למשל על דירת 3 חדרים לדוגמא ניתן למצוא בעיר דירות החל מ-450,000 ש"ח כך שהעיר רחובות מהווה יעד גם למשקיעים שמחפשים דירות להשקעה בסכומים נמוכים.

כמו בכל איזור בארץ, דירות ברחובות עם תשואה הגבוהה אפשר למצוא בד"כ באיזורים הזולים יחסית כאשר שם מתגוררים בדרך כלל אוכלוסיה בעלת רקע סוציו-אקנומי נמוך עד בינוני ושם תמצאו דירות להשקעה עם תשואה גבוהה יחסית (6,7 ואפילו 8 אחוז תשואה שנתית).

אם אתם מחפשים לקנות דירה להשקעה בסכומים נמוכים הנה כמה איזורים שתוכלו למצוא בהם דירות זולות (החל מ-450,000 ש"ח):
  • קריית משה - שכונה הממוקמת במערב רחובות ובה ניתן למצוא דירות זולות. האוכלוסיה בשכונה מורכבת מעולים מאתיופיה, ומאזרחים ותיקים. שכונה זו ברובה נחשבת לשכונה לא מפותחת במיוחד.
  • מרמורק - שכונה ותיקה ברחובות בה ניתן למצוא דירות בפחות מ-500,000 ש"ח.
  • אושיות - שכונה במזרח רחובות בהם נמצאת אוכלוסייה ותיקה לצד צעירה ובאיזורים מסויימים אפשר למצוא שם דירות זולות.
  • כפר גבירול - עוד שכונה ברחובות בה אפשר למצוא דירות זולות היא כפר גבירות הממוקמת במערב העיר.
  • מילצ'ן
  • שעריים
והנה עוד כמה איזורים אותם כדאי לבדוק כאיזור להשקעה ברחובות (מחירי הדירות שם קצת יותר יקרות):
  • קריית דוד - איזור בו מתגוררים בעיקר ציבור חרדי וציבור דתי לאומי.
  • שכונת היובל - שכונה מעורבת עם ציבור חילוני וציבור חרדי או דתי לאומי.
  • דניה
  • אבני חן
  • רחובות ההונדית
  • שכונת גבעתי
לסיכום, אם אתם מחפשים לקנות דירה להשקעה באיזור המרכז, רחובות היא מקום מצויין למשקיעים ושווה להשקיע בדיקה מקיפה ורצינית בעיר.

מאמרים קשורים:
דירות עם תשואה גבוהה
דירות מכונס נכסים
איפה כדאי לקנות דירה להשקעה?
דירות להשקעה בחיפה
דירות למכירה ביפו

תרגילים לפילאטיס בוידאו

אם אתם מחפשים ללמוד תרגילים לפילאטיס באינטרנט הגעתם למקום הנכון. במדריך וידאו הבא תוכלו ללמוד צעד אחר צעד, תרגילים לפילאטיס מבלי לצאת מהבית.

בשנים האחרונות שיטת הפילאטיס תופסת תאוצה רבה בישראל ובדומה ליוגה, אנשים רבים מוצאים את שיטת האימון הזאת כמוצלחת ביותר. ישנם כיום מקומות רבים בכל הארץ שמציעים שיעורי פילאטיס לכל הרמות ולכל סוגי האוכלוסייה.

היום, באמצעות אינטרנט, קל נורא למצוא מדריכים רבים לפילאטיס מפורטים ומעמיקים שיעזרו לכם ללמוד פילאטיס אפילו בלי לצאת מהבית.

בסדרת המדריכים הבאה מאתר יוטיוב תוכלו ללמוד תרגילים רבים לפילאטיס ממאמנת מוסמכת בתחום. באמצעות המדריכים הבאים, תוכלו ללמוד תרגילי נשימה שונים, תרגילי בטן, תרגילי רגליים, תרגילי כתפיים ועוד.

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להיכנס לפלייליסט הזה ביוטיוב ולראות סדרת מדריכים ארוכה כאשר כל מדריך מתייחס לנושא אחר בשיטת הפילאטיס.

הנה לדוגמא מדריך פילאטיס לתרגיליל נשימה ובטן בפילאטיס:



מאמרים קשורים:
קונדליני יוגה
יוגה לנשים בהריון

בגדי ים נשים

איזה חברות ומעצבים של בגדי ים לנשים הולכים הקיץ? מה הדגמים הפופלריים? כמה עולה בגד ים? איזה סוג בגד ים מתאים למי? ובקיצור, כל מה שרציתן לדעת על בגדי ים נשים 2010 בכתבה הבאה.

לקראת הקיץ המתקרב ובדיוק כמו בשנה שעברה, גם הפעם החלטנו לכתוב סקירה על בגדי ים לנשים לקיץ 2010. בכתבה הזאת תוכלו לגלות את דגמי בגדי הים הנפוצים וללמוד על מחירי בגדי הים ולקבל המלצות וטיפים שונים. כמו כן נציג לכן רשימה של חנויות ומעצבים בהן אפשר לקנות בגדי ים לנשים.

איזה בגד ים לקנות?

אז קודם כל בואו ננסה להבין איזה בגד ים לנשים כדאי לקנות? ובכן, כמו כל פריט אופנה, גם בקולקציה של בגדי הים לנשים קיים אינסוף דגמים ועיצובים של בגדי ים ולכן משימה זו היא לא קלה בכלל! הדבר הראשון שכדאי לבדוק הוא איזה סוג בגד ים מתאים לך?

ובכן, מלבד הדגמים הנפוצים כמו ביקיני או בגד ים שלם, בשנים האחרונות ישנם כמה סוגים של דגמים שהצטרפו כמו טנקיני, מונוקיני, בגד ים א-סימטרי וכד'. כדי לדעת איזה בגד ים מתאים לפי מבנה הגוף שלך אנו מציעים לכן המלצה למדריך מצוין מכתבה ב-Ynet מושקעת במיוחד ובה תקבלו המלצות לבגדי ים המתאים לכל סוג מבנה גוף.

כך למשל תוכלו לגלות שבגד ים חלק מתאים למלאות, בגד ים עם מפתח ירך גבוה יתאים לבעלות אגן רחב, לבעלות חזה גדול יתאים בגד ים עם תמיכת ברזלים או בגד ים סטרפלס לבעלות חזה קטן וכו' ובנוסף תוכלו לגלות טיפים איך מודדים בגד ים. בקיצור, אנו ממליצים לכן מאוד לקרוא את המדריך המלא בקישור הבא.

מחירי בגדי ים

אז כמה עולה בגד ים לנשים 2010? ובכן, הנה טווח מחירים של בגדי ים לפי כמה חברות מובילות של בגדי ים ולפי אתרי חנויות שונות שמצאנו ברשת:

בגדי ים נשים קוברה: בין הקולקציה הגדולה של בגדי הים תוכלו למצוא דגמים של ביקיני, סטרפלס או בגד ים שלם בסביבות 300 ש"ח ל-350 ש"ח.

בגדי ים נשים לאה גוטליב: מחיר הדגמים של המעצבת לאה גוטליב כמו בגד ים שלם, ביקיני, או שמלת גוף נעים באיזור ה-450 ש"ח ומעלה.

בגדי ים נשים בננה - מחירי בגדי הים של בננה זולים יחסית לשתי הראשונות ותוכלו לקנות ביקיני של בננה החל מ-180 ש"ח.

בגדי ים פוקו פנו (Poco Pano)- מציעים דגמים במחירים גבוהים יחסית העומדים על מעל 400 ש"ח לביקיני.

בגדי ים נשים גלית לוי - כמו מעצבות אחרות, מחיריהדגמים של בגדי ים של גלית לוי נעים בין 350 ש"ח ועד לכ- 500 ש"ח.

בגדי ים נשים גו אנדר - המחירים של הדגמים של גו אנדר עומדים פחות או יותר באמצע כך שתוכלו לקנות ביקיני בסביבות ה-220 ש"ח בממוצע.

והנה עוד כמה חברות של בגדי ים שכדאי גם לבדוק:
  • לי קופר
  • גוטקס
  • בוניטה דה מאס
  • פילה
  • גדעון אוברזון
  • פלפל
  • סלוגי
  • ברבאדו
מאמרים קשורים:
בגדי ים זולים

כמה עולה שיעור יוגה?

בהמשך לסדרת הכתבות שלנו על יוגה, הפעם נתייחס לצד הכלכלי של שיעורי היוגה וננסה לתת לכם קצת אינדקיציה על מחיר שיעור יוגה ממוצע בישראל.

מחיר שיעור יוגה

כדי לקבל מושג על עלות שיעור יוגה, צריך להפריד בין סוג המקומות בהם אפשר ללמוד נושא זה. כיום בישראל יש כמה דרכים נפוצות ללמוד יוגה:
  • חדרי כושר - קיימים הרבה חדרי כושר אשר מציעים כחלק מהפעילות שלהם שיעורי יוגה.
  • מרכזי יוגה - מרכזים גדולים שמציעים מגוון שלם של סדנאות ושיעורים שונים של יוגה או שיטות רוחניות דומות.
  • מאמנים פרטיים - מורים מוסמכים ומומחים שמציעים שיעור יוגה פרטי ואישי ובמקרים מסויימים גם בבית הלקוח.
אז כמה עולה ללמוד יוגה?

לאחר שהבנו כי ניתן ללמוד יוגה במקומות שונים הנה לכם מחירים ממוצעים של שיעורי יוגה בישראל:

מחיר שיעור יוגה בחדרי כושר יהיה בדרך כלל בין 200 ל-400 ש"ח לחודש (מנוי חודשי).
מחיר שיעור יוגה במרכז עומד בממוצע על כ-60 ש"ח לשיעור.
ואילו מחיר שיעור יוגה פרטי אצל מורה מוסמך יהיה בסביבות 130 ש"ח לשיעור כאשר אם מדובר על שיעור בבית הלקוח, המחיר יעלה במקצת.

מאמרים קשורים:
קונדליני יוגה
יוגה לנשים בהריון



יוגה לנשים בהריון

הרבה מאוד נשים בהריון מתעניינות בשיעורי יוגה כדי לשפר את ההרגשה הכללית והבריאותית בזמן ההריון. בכתבה הבאה תוכלו ללמוד קצת יותר על יוגה לנשים בהריון.

שיעורי היוגה לנשים בהריון הפכו בשנים האחרנות לפופלריים ביותר בעולם ובישראל. תרגול יוגה בזמן ההריון עוזר לאשה להתמודד עם השינויים בגוף וכן להתגבר על הלחצים הנפשיים שכמעט כל אשה חווה בזמן ההריון. תרגול יוגה מתאים לכל אשה באשר היא וכל אחת למעשה יכולה להתנסות במסורת עתיקה זו.

מה מציעה היוגה לנשים בהריון?

יוגה לנשים בהריון יכולה לעזור ולהוסיף גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית ולמעשה, רופאים רבים ממליצים על תרגול יוגה כחלק אינטגרלי משמירה על בריאות וכושר בזמן ההריון. ברוב המקרים, הדגש בשיעורים יהיה בתנוחות עמידה שונות בשלב הראשון של ההריון כדי לתרום לזרימת הדם וחיזוק הרגליים ותנוחות ישיבה ושכיבה עם דגש על נשימה נכונה בשלב מתקדם יותר של ההריון.

המלצה: חשוב להבין כי תרגול יוגה להריון הוא לא תרגול רגיל וחשוב מאוד ללכת רק למקומות בהם מציעים שעורי יוגה המיוחדים לזמן ההריון.

שיעורי יוגה לנשים בהריון

הנה כמה מקומות בהם אפשר למצוא שיעורי יוגה לנשים בהריון:
  • אלהיוגה - מרכז יוגה גדול במתחם הנמל בת"א.
  • אמא אדמה - מרכז ותיק בהוד השרון המציע מגוון של סדנאות ושיעורים ובין השאר מציע גם שיעורי יוגה להריון.
  • קארין קזאז - מורה ליוגה מחולון המציעה בין היתר יוגה לנשים בהריון.
  • מרכז שיבננדה - מרכז המציע שיעורי יוגה לנשים בהריון בירושלים.
  • טל ברכה - מטפלת מוסמכת ליוגה המציעה גם יוגה לנשים בהריון באופן פרטי בבית הלקוח.
  • לי-את גרוסמן - מטפלת אישית לנשים המציעה יוגה לנשים בהריון (גם לכאלו אשר נמצאות בשמירת הריון).
  • המרכז ליוגה הוליסטית - מרכז ותיק המציע מגוון שיעורי יוגה ובינהם גם גם יוגה לנשים בהריון בחיפה.
מאמרים קשורים:
קונדליני יוגה

קונדליני יוגה

מה זה קונדליני יוגה? איפה אפשר ללמוד את זה ועוד מידע על יוגה קונדליני בכתבה הבאה.

מה זה קונדליני יוגה?

קונדליני יוגה היא שיטה קדומה אשר נשמרה בסתר שנים רבות ונחשפה למערב המודרני ע"י יוגי בהג'אן. שיטה זו מכילה מספר כלים אשר אמורים להתמודד עם מצבים שונים בנפש ובגוף.

תרגול קונדליני יוגה עוזר לאזן בין הנפש לבין הגוף וע"י כך מביא לשיפור ברמה הפיזית, הרוחנית וברמה הרוחנית. מבחינה פיזית, תרגול קונדליני יוגה מביא לשיפור הגמישות ומחזק את המערכת החיסונית ויכול להשפיע גם על דרכי העיכול והנשימה.

איפה אפשר ללמוד ולהתנסות בקונדליני יוגה

הנה כמה מרכזים שמציעים שיעורי קונדליני יוגה ברחבי הארץ:
  • אלהיוגה - מרכז ליוגה הנמצא במתחם נמל ת"א ובין שיעורי היוגה שהוא מציע אפשר גם למצוא שיעורי קונדליני יוגה.
  • קונדליני יוגה ישראל - עמותת מורי קונדליני יוגה בישראל המציעה מבחר רחב של סדנאות ושיעורים בנושא.
  • מיוגה - מרכז יוגה המציע סדנאות ושיעורים רבים בכל סוגי היוגה בין השאר גם קונדילני יוגה. המרכז ממוקם בכפר סבא.

איך קונים יהלומים?

רוצים לדעת איך לקנות יהלומים? אספנו לכם מהרשת כמה מדריכים מצויינים שיעזרו לכם בכל מה שקשור בקניית יהלום. בבקשה.

לקנות יהלום הוא לא דבר פשוט. מדובר בפריטים שעולים המון כסף ורצוי מאוד לדעת מושגים בסיסיים ביהלומים כדי שיהיה לנו אינדיקציה טובה שאנו ניגשים לחנות תכשיטים ויהלומים. כדי שתוכלו להתמצא ולהכיר קצת יותר מקרוב בשוק היהלומים מצאנו לכם כמה מהמדריכים הטובים ביותר ברשת שמציעים מדריכים ליהלומים למתחילים.

מדריך לקניית יהלומים

נתחיל במדריך הבא שפורסם באתר של רשת החנויות ליהלומים ותכשיטים "הבורסה לתכשיטים". מדריך קצר וקולע שנועד לתת למתחילים קצת ידע בתחום. תוכלו ללמוד למשל על הפרמטרים החשובים בקניית יהלום כמו משקל (קראט), ניקיון, סוג החיתוך וצבע היהלום ולדעת כיצד למדוד את הפרמטרים האלו בצורה אובייקטיבית ונכונה.

עוד מדריך מומלץ ומצוין בקישור הזה הוא מבית ynet ובו באמת כל מה שתצטרכו לדעת על שוק היהלומים. במדריך הכולל גם ראיון עם שני מומחים משוק התכשיטים תוכלו ללמוד למשל:
  • על מה כדאי לשים דגש בקניית יהלום?
  • איך יודעים אם היהלום הוא חיכוי?
  • מה משפיע על מחירי היהלומים?
  • איך מעבירים יהלום מתכשיט ישן לחדש?
ועוד המלצות רבות. בקיצור אם אתם לפני קניית יהלום, כדאי לכם מאוד לקרוא היטב את המדריכים האלו.

מאמרים קשורים:
איפה כדאי לקנות טבעת אירוסין?
מחיר יהלומים?

איך לקנות רכב משומש?

איך קונים רכב משומש? הנה כמה טיפים והמלצות במדריך המצוין שמצאנו לכם ברשת - כיצד לקנות אוטו משומש.

קניית רכב משומש היא לא דבר נעים במיוחד. אתם אף פעם לא יודעים מי הבן אדם שעומד מולכם והאם הוא אמין ומוכר לכם באמת את הרכב כפי שהוא מספר לכם. לא חסרים גם סיפורים על נוכלים שמוכרים לכם מנוע גנוב או סיפורים דומים.

לכן כדאי לבוא מוכנים כשבאים לבדוק רכב משומש. במדריך הבא שמצאנו באתר יוטיוב תוכלו ללמוד המון המלצות וטיפים קטנים כמו:
  • כיצד לדעת אם הרכב עבר צביעה שמכסה מכה?
  • איך יודעים אם הרכב עבר תאונה?
  • איך אפשר לדעת אם הקילומטרז' מזוייף?
  • ועוד טיפים נוספים כדי לדעת אם האוטו המשומש שמציעים לכם עומד בקנה אחד עם מה שסיפר לכם המוכר.
צפו במדריך:

איך לקנות רכב משומש?



מאמרים בנושאים דומים:
סיטרואן ברלינגו
אזעקה לרכב
איזה מצבר כדאי לקנות?

איזה בית השקעות לבחור?

איך בוחרים בית השקעות לניהול התיק שלכם? מי הם בתי ההשקעות המובילים בישראל? הנה קצת טיפים והמלצות על בחירת בית השקעות.

אם אתם מחפשים בית השקעות, סימן שאתם יודעים שאתם רוצים להשקיע בשוק ההון אבל מפחדים שאתם לא מבינים מספיק ולמעשה אתם בעצם מפקידים את מיטב כספכם בידי אנשים שלא הכרתם לפני וחייבים לתת בהם אמון. לא חסרים סיפורים על בתי השקעות שמעלו בתפקידם או שפשטו רגל ולא טרחו להודיע לאף אחד לפני וכד'.

לכן, לפני שאתם בוחרים בית השקעות לניהול התיק שלכם, כדאי מאוד(!) לברר היטב:
  • מי עומד מאחורי בית ההשקעות שבחרתם?
  • מהו הנסיון שלו בשוק ההשקעות?
  • האם יש עליו המלצות בקרב קהילת המשקיעים?
עכשיו כשהבנו שחייבים לוודא זאת היטב, אנחנו עדיין צריכים כלים לבדוק איזה בית השקעות לבחור. ובכן, הנה כמה טיפים וקישורים שיעזרו לכם להגיע להחלטה נבונה ושקולה בבחירת בית השקעות.

אחד הדרכים הטובות בה ניתן לקבל המלצה על בית השקעות הוא הפורומים באינטרנט העוסקים בתחום זה. למרות שנמצאים בהם המון בעלי אינטרסים, בעזרת שכל ישר תוכלו לדעת מתי ההמלצה היא אמיתית ומתי זאת הודעה פרסומית או יחצנית. הנה כמה קישורים מפורומים מומלצים ומאתרים שונים שיוכלו לעזור לכם לבחור בית השקעות:
  1. בקישור המצוין הזה תוכלו לקבל קצת מושג מהו המינימום הנדרש בכמה בתי ההשקעות בישראל.
  2. האתר הבא מציע לכם השוואה בין בתי השקעות שונים כאשר כל מה שאתם צריכים לעשות הוא למלא טופס ולהשאיר את פרטיכם והאתר ידאג לשלוח לכם 4 הצעות שונות מבתי השקעות.
ברמת העיקרון, אם אתם רוצים להיות רגועים, תמיד כדאי ללכת על בתי השקעות הגדולים בישראל. ההבדל בין בתי השקעות אלו בטא לידי ביטוי בעיקר בגובה העמלה שהם לוקחים, אופי וצורת הנהול שמשתנה לעיתים בין בית השקעות כזה או אחר וכמובן אופי וסוג ההשקעה שהם מציעים. הנה כמה בתי השקעות שנחשבים לגדולים ומובחרים:
  • ישיר השקעות
  • דש השקעות
  • גאון השקעות
  • מיטב השקעות
  • פריזמה השקעות
  • הראל השקעות
מאמרים נוספים בנושא:
בורסה - בית השקעות או בנק?
אתרים על השקעות בבורסה

קייטנות

בשנה שעברה כתבנו כאן על קייטנות לקיץ כתבה מאוד מוצלחת שעזרה להרבה הורים לבחור קייטנה ולהתאים את הקייטנה הנכונה לילדים. גם השנה הכנו לכם מדריך מפורט לקייטנות קיץ 2010.

עדכון (10/5/2012): פרסמנו כתבה חדשה ובה רשימה מפורטת של קייטנות 2012 עם מחירים, טיפים, המלצות ועוד. לחצו כאן לקריאת הכתבה.

גם בשנת 2010 ניתן למצוא קייטנות רבות ומגוונות וגם הפעם קייטנות הנושא הם קייטנות פופולריות ונפוצות מאוד. יחד עם הקייטנות הכלליות הרגילות, גם הפעם אפשר למצוא קייטנות המתמחות בתחום מסוים אחד כגון: קייטנות סוסים קייטנת משחק וכו'.

חשוב לזכור שגם ברוב הגנים מציעים קייטנות שממשיכות למעשה את תקופת הגן וזוהי תמיד אופציה מומלצת כיוון שהילד כבר נמצא בתוך המסגרת שהוא מכיר עם חברים ואינו צריך להתאקלם מחדש במקום חדש.

לפני שניתן לכם רשימה ארוכה ומפורטת של קייטנות לקיץ 2010 הנה כמה דברים חשובים שכדאי לוודא לפני שבוחרים קייטנה לילד:

מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים קייטנה?

ביטוח: חשוב תמיד לבדוק איזה סוג ביטוח מציעה הקייטנה ומה הוא מכיל בתוכו. אל תתביישו לבקש לראות את התעודה, זה עדיין מדובר בילד שלכם.

רשיונות: ודאו כי לקייטנה שבחרתם יש רשיון מטעם הרשויות האחראיות ובדקו כי יש לקייטנה את כל התעודות הנלוות.

אבטחה וציוד רפואי: חשוב לבדוק איזה אבטחה הקייטנה מציעה והאם היא עומדת בתנאים המתבקשים של ציוד רפאוי לעזרה ראשונה וסדרי אבטחה כפי המתבקש.

אוכל: זהו סעיף חשוב מאוד ותמיד כדאי לבדוק איזה אוכל מציעה הקייטנה.

תוכניית הקייטנה: בקשו ממפעיל הקייטנה לראות את התוכנייה כדי שתוכלו להערך בהתאם אם צריך.

כמה עולה קייטנה לקיץ 2010?

כמו הרבה תחומים דומים ישנם המון סוגים שונים של קייטנות לתקופות שונות. חלקן קייטנות קצרות וישנם כאלו ארוכות במיוחד. כמובן שמחיר קייטנה משתנה בהתאם לתנאים אלו. כעיקרון, קייטנה פרטיתתהיה בד"כ יקרה יותר מקייטנה של הגן שבד"כ נחשבת לקייטנה זולה.

מחיר ממוצע של קייטנה לקיץ 2010 מתחיל בין 850 ש"ח ויכול להגיע גם ל-3000 ש"ח. הכל תלוי איזו סוג קייטנה בחרתם ולכמה זמן.

קייטנות קיץ 2010
הנה רשימה שאספנו עבורכם לקייטנות רבות לקיץ 2010:

קייטנת אגד - קייטנה גדולה וותיקה. פרוסה ברחבי הארץ. בקישור הזה

קייטנה טכנולוגית - קייטנה של קבוצת "מחשבה טובה" המשלבת ספורט עם טכנולוגיה מבית סאמר סקול. בקישור הבא.

קייטנה בירושלים קשת ארט - קייטנה המשלבת דרמה, מחול, קפוארה ומוסיקה. בקישור הזה.

קייטנת אפטר סטול -רשת קייטנות ברחבי הארץ המציעה מגוון קייטנות לקיץ 2010 וגם צהרונים. לקישור לאתר הקייטנות לחצו כאן.

קייטנת קיץ בעתלית - קייטנה על בסיס שבועי המתרכזת בתחומי האומנות. מוגבלת ל10 ילדים. בקישור הזה

קייטנת גלישה וספורט ימי - קייטנה בקיסריה השמה דגש על הספורט הימי כגון: גלישת גלים, גלישת רוח, קטאמרן וקייט. קישור לאתר של הקייטנה לחצו כאן.

קייטנת רכיבה על סוסים - קייטנה של חוות מכורה בצפון המציעה שילוב של קייטנה עם קורס רכיבה על סוסים, טיולים בשטח, טיפול בסוסים ועוד...בקישור הבא

קייטנת אקסטרים - מחנה קיץ לגילאי 7 עד 17 המציע מגוון של ספורט אקסטרים כמו גלישה, חתירה בקיאקים, צלילה, רולר בליידס ועוד. בקישור הזה

קייטנת מדע - קייטנה המשלבת רובוטיקה והיי טק המותאם לילדים. הקייטנה תתקיים בכמה איזורים בארץ כמו: גבעת שמואל, פתח תקווה, זכרון יעקב, רמת גן ואבן יהודה. המחיר הוא 650 ש"ח למחזור. לקישור לאתר הקייטנה לחצו כאן

קייטנת שירה - קייטנות המשלבות את כל אומניות הבמה ביחד כגון: משחק, שירה, ריקוד וכד'. בקישור הבא.

קייטנת צילום - קייטנה המתמחה בנושא הצילום. הקייטנה מיועדת לילדים מגילאי 5 ומעלה. טל' 09-7415115

קייטנה יפנית - מציעה מגוון פעילויות הקשורות בתרבות היפנית והמזרח הרחוק. לקישור לאתר לחצו כאן.

קייטנת שחייה - קייטנה המתקיימת בקאנטרי קלאב ברעננה ומציעה מבחר פעילויות לילדים בנושא השחייה וסדנאות נוספות. הקייטנה מתחילה בתאריכים 4/7/2010. בקישור הזה.

קייטנה ללימוד אנגלית - קייטנה המיועדת לילדי כיתות א' עד ג' בחודש אוגוסט בעיר מודיעין. לקישור לאתר לחצו כאן.

כמה עולה רב לחתונה?

בהמשך לכתבה הקודמת בה ניסינו לתת כמה טיפים כללים איך לבחור רב לחתונה, נעבור לשאלה באותו הקשר אך לא פחות חשובה והיא - כמה עולה רב לחתונה?

כמה עולה רב לחתונה?

ברמת העיקרון, ברגע שפתחתם תיק ברבנות המחיר ששילמתם שם כולל בתוכו גם רב לחופה ואין צורך לשלם תוספת. למרות זאת יצא ככה שמקובל לשלם לרב לחתונה את הנסיעות וגם שכר טירחה ובמספרים נהוג לשלם לרב לחתונה סכום של 500 ש"ח ל- 800 ש"ח בעיקר לפי איך שאתם מחליטים.

לעומת זאת, ישנם הרבה זוגות שמחליטים להביא רב אחר שקיבלו עליו המלצה מחברים או שהוא מציע שירות הנקרא רב מזמר שבו הרב שר עם הקהל שירים והופך את החופה לחוויה גדולה ועשירה יותר. במקרים כאלו הסכום הממוצע הוא בין 1000 ש"ח ל-1500 ש"ח.

בהצלחה ומזל טוב

כתבות דומות:
רב לחתונה
כמה נהוג לשלם על טבעת אירוסין?
כמה נהוג לשלם מתנה לחתונה?
כמה עולה תקליטן לחתונה?

רב לחתונה

איך בוחרים רב לחתונה? איפה אפשר למצוא רב? אם השאלות האלו מעניינות אתכם כנסו לכתבה הבאה ותמצאו את כל התשובות.

אחד מהתחומים הקטנים יותר באערגון חתונה הוא מציאת רב לחתונה. למרות שלמצוא רב זה לא כמו לסגור גן אירועים, חשוב שתמצאו רב טוב שזורם איתכם ועם כיוון החתונה שלכם. בכל זאת, רב לחופה אחראי לאחד מהרגעים המרגשים והחשובים ביותר בחתונה שלכם וחבל לפספס את הרגע הזה.

רבנים לחתונה נחלקים לכמה סוגים שונים. ישנם רבנים חרדים שמוכנים לחתן רק את הציבור החרדי וישנם כאלו שמוכנים רק לציבור של הכיפות סרוגות. ישנם רבנים שעונים על תקן "הרב המצחיק" ונוהגים להריץ "דחקות" במהלך החופה ויש את "הרב המזמר" כזה שהופך את החופה להפקה מוסיקלית אחת גדולה. איזה רב לחופה מתאים לכם?

איך לבחור רב לחתונה?

כדי לדעת שהרב שבחרתם הוא המתאים בשבילכם, כדאי להיפגש עם הרב לפגישה פיזית ולשאול כיצד הוא רואה את הטקס חופה מבחינתו. אם אתם רוצים חופה רצינית אל תתביישו לומר זאת בצורה גלויה כדי שלא תיפלו על אחד מהרבנים "הסטנדאפיסטים" (למרות שי כאלו שאוהבים זאת).

אתם יכולים גם לומר לו אילו דברים הייתם רוצים לשים עליהם דגש כמו למשל הזוגיות, המסורת היהודית וכו' ועל אילו הייתם רוצים לוותר כמו תפילות או ברכות שלא חייבות על פי ההלכה. כדאי גם לוודא את הפרטים הטכניים כמו שעת הגעה, בחירת המקורבים לקריאת הברכות וכד'.

המלצות לרב לחתונה

ההמלצה הטובה ביותר למצוא רב לחתונה היא לבחור אחד כזה שראיתם בחתונה של חברים שהוזמנתם. ככה תדעו בדיוק לקראת מה אתם הולכים או לחילופין לבקש המלצות מחברים שלא יצא לכם להיות בחתונה שלהם ולראות כיצד הם התרשמו מהרב שבחרו.

איפה אפשר למצוא רב לחתונה?

האינטרנט הוא מקום מצוין להתחיל כדי לחפש את הרב לחתונה שלכם. ישנו אתר אחד שנקרא "אתר הרב" והוא מציע אינדקס של כמה רבנים לחתונה ובו מצוין הסבר על כל אחד מהם פלוס המלצות מודפסות של לקוחות שהיו מרוצים מהם. הקישור לאתר בכתובת הבאה: http://www.arav.co.il/

מאמרים דומים:
חתונות בטבע
זר כלה
צלם לחתונות
תקליטנים מומלצים