מאזדה 3 או מאזדה 6?

קישורים ממומנים

מה ההבדל בין מאזדה 3 למאזדה 6? למי כדאי להשקיע יותר ולקנות מאזדה 6 ולמי עדיף לההסתפק ב-3? על כך ועוד בכתבה הקצרה הבאה.

למרות שמבחינת המראה החיצוני אין הבדל משמעותי בין מאזדה 3 לבין מאזדה 6, קיימים מספר הבדלים משמעותיים בין השניים. הראשון והחשוב מביניהם הוא המחיר (נציין שאנו נתרכז בעיקר בדגמים של מאזדה 3 החדשה ומאזדה 6 החדשה). מחיר מאזדה 3 חדשה עומד על כ-160,000 ש"ח ומחיר מאזדה 6 חדשה עומד על כ-120,000 ש"ח. ז"א הבדל של כ-40,000 ש"ח (המחיר יכול להשתנות בהתאם לתוספות שאולי תרצו להזמין).

הבדל נוסף וחשוב בין שני הרכבים הוא בהגדרתם - מאזדה 3 הוא רכב משפחתי סטנדרטי ואילו מאזדה 6 מוגדרת כרכב מנהלים. ההבדלים באים לידי ביטוי בכמה גורמים:

קבוצת רישוי - מאזדה 6 החדשה מוגדרת בקבוצת רישוי מס' 4 ואילו מאזדה 3 מדורגת בקבוצת רישוי 2. הדבר בא לידי בוטוי במחיר האגרה אותה תשלמו וכן בכמות המס אותו תשלמו אם אתם מקבלים את הרכב מטעם העבודה.

נתונים טכניים - מבחינת נתוני הרכב, מאזדה 6 עולה בכל פרמטר על אחותה הקטנה הן בגודל, בביצועי המנוע (כ"ס, סל"ד וכו') אך בצריכת דלק דווקא מאזדה 3 מנצחת וחסכונית יותר.

נוחות - מאזדה 6 מגיעה כמובן עם יותר פיצ'רים ושכלולים מאשר מאזדה 3 ונוחה יותר לנהיגה. מצד שני, בפורומים ובאתרי רכב מקצועיים בהן אפשר לקרוא חוות דעת, סקירות וביקורות של גולשים ומומחים ישנם כאלה שדווחו דווקא על כבדות וחוסר יציבות בנהיגה במאזדה 6 לעומת ה-3.

טיפולים ואחזקה - כמו רוב רכבי המנהלים, גם מאזדה 6 יקרה יותר מבחינת טיפולים שוטפים ואחזקת הרכב אך לא בצורה משמעותית.

אז מה עדיף, מאזדה 3 או 6?

לאחר שהבנו את ההבדלים הבסיסיים, נותר עתה להחליט לאיזה צורך אתם מחפשים רכב. אם אתם מחפשים רכב פשוט וסטנדרטי אבל אמין, יציב ובעל נהיגה נוחה, תוכלו להינות ממאזדה 3 החדשה (אחד מהרכבים הנמכרים ביותר בישראל). לעומת זאת, אם אתם משפחה של 5 נפשות ואוהבים תוספות מפנקות לרכב ובנוסף ביצועי רכב חשובים לכם כגון כ"ס גדול לנסיעות בין עירוניות חלקות כדאי לשקול קניית מאזדה 6.

רק זכרו שעל פינוקים ותוספות משלמים ומעבר להבדל 40,000 ש"ח בין שני הרכבים, בקניית מאזדה 6 תאלצו להוציא גם יותר על אגרה וטיפולים. לכן, חשבו היטב אם אתם מסוגלים לעמוד בתקציב הזה והאם כדאי לכם.

מאמרים קשורים:
דייהטסו טריוס
סיטרואן ברלינגו
קאיה ריו
ביטוח רכב זול

0 תגובות: