קאיה ריו

קישורים ממומנים

מחפש לקנות קאיה ריו חדשה? הנה כמה פרטים על המכונית המשפחתית הקטנה והיעילה מבית קאיה, שיעזרו לכם לבצע קנייה טובה של רכב.

אם גם אתה מחפש רכב משפחתי שיכול לשרת אותך ואת משפחתך, אך במקביל גם שיהיה פשוט, קטן ויעיל – כדאי שתברר על קאיה ריו (Kia Rio).

חברת יונדאי הוציאו את היונדאי אקסנט (Hyundai accent) בתור מכונית משפחתית קומפקטית. קאיה, חברת בת של יונדאי, השיקה את קאיה ריו, העונה על אותם צרכים: רכב משפחתי, אך גם מצומצם וקטן, אפילו מעט יותר קטנה מהאקסנט. הנה כמה המלצות לבירור לפני קנייה של קיה ריו.

המבנה של קאיה ריו

מדובר במכונית קומפקטית, מצד אחד פשוטה אך מצד שני משרתת כמכונית משפחתית בעלת לא מעט יתרונות.

בסיס הגלגלים הוא כ – 250 ס"מ, ורוחב המפשק הוא 1.5 מטר. בסך הכל, המכונית מפגינה יציבות יחסית על הכביש. מידת הצמיגים: 155/80/13 – מידה קטנה, אך למרות זאת יש יציבות טובה על הכביש.

עיצוב

העיצוב החיצוני של המכונית עוצב באופן שיראה כמו המכוניות האירופאיות. עיצוב מודרני, המשרה כוח ועוצמה, וגם ספורטיביות. בקידמת המכונית ובאחורי המכונית ישנם פנסים מלוכסנים, כאשר מאחורה יש נורית איתות עגולה בתוך הפנס.

כאשר אנו בוחנים את עיצוב הפנים של הקאיה ריו, יתכן שדווקא הדגש המרכזי על העיצוב מעיר את תשומת ליבנו לכך שהחומרים מהם עשויה המכונית הם זולים ופשוטים. עיצוב תא הנהג הוא מודרני ונאה, אך לא ממש נותן מראה איכותי וחזק.

לוח המחוונים בריו מעוצב באופן מחושב ויפה, אך אין מד סל"ד, וישנה רק כרית אוויר אחת.

מושב הנהג הוא לא ממש נוח, וגם נמוך ביחס להגה. כדאי לבדוק לפני הקנייה האם אפשר לשנות את גובה המושב, כיון שלא בכל הדגמים הדבר אפשרי וזה פוגם בראייה של הכביש.

הספסל האחורי של הריו הוא פשוט למדי, ומזכיר לנו שמדובר במכונית זולה. כמו כן מעט צפוף לשבת בספסל, וזאת משום הגודל הקטן יחסית של הריו. אמנם קאיה ריו היא קטנת מימדים ולכן היא נחשבת למשפחתית קומפקטית, אך מצד שני הקומפקטיות באה על חשבון הספסל האחורי.

אך למרות הגודל הקטן של המכונית, גודל תא המטען הוא די גדול: 262 ליטר. לכן עדיין מדובר במכונית משפחתית, שממלאת את הפונקציות המרכזיות של רכבים משפחתיים אחרים, ולכן קאיה ריו היא אוטו מומלץ למשפחות שמחפשות רכב משפחתי זול ויעיל.

עד כמה חשובה לך איכות הנסיעה?

חוויית הנסיעה בקאיה ריו היא נעימה בסך הכול. יש שליטה טובה ברכב: ההגה והדוושה מגיבים טוב, אחיזת כביש טובה ויציבות על הכביש. מדובר באוטו זריז, טוב בשיוט. אך למרות זאת, יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם לפני הקניה.

הצמיגים של המכונית מתחילים להרעיש כבר במהירויות סבירות של נסיעה, כך שאפילו בנסיעה עירונית מתחיל קצת רעש במכונית. רעש נוסף שלעתים מתלווה לכך הוא הרעש של המנוע, שמופיע במהירויות יותר גבוהות.

בנוסף, היות וקיה ריו היא מכונית קטנת מימדים, היא מושפעת מרוחות צד, וכן גם מכבישים משובשים. עוד דבר שעשוי להטריד בנסיעות בתוך העיר בעיקר.

כמה עולה קאיה ריו חדשה?

מחירו של רכב חדש, שנת 2010, תלוי בדגם המכונית:

קאיה ריו EX 4 או 5 דלתות, אוטומטית, מנוע 1.4: 107,500 ₪.
קאיה ריו EX CRDi, ידנית, דיזל, מנוע 1.5: 113,400 ₪.

כל הדגמים הללו כוללים ABS, רדיו-דיסק מובנה, קיבולת מיכל דלק של 45 ליטר, ועוד. כמו כן, דרגת זיהום אוויר של הדגמים החדשים היא נמוכה יחסית, 6 לפי הסולם שמודד זיהום אוויר (למרות שלא כך בכל הדגמים).

כמובן שתמיד אפשר גם לקנות רכב יד שנייה, והמחיר ירד בהתאם.

האם כדאי לקנות קאיה ריו?

התשובה לשאלה היא כמובן: תלוי. אם למשל אם אתם לא טובים בחנייה ולכן מעדיפים אוטו קטן, אך מצד שני יש לכם משפחה ואתם זקוקים לרכב משפחתי – כנראה שקאיה ריו מהווה פתרון טוב בשבילכם. אם חשובה לכם איכות הנסיעה, תשקלו היטב לפני הקנייה האם זהו הרכב שאתם מחפשים.

ראה גם מאמרים דומים:
כמה עולה אזעקה לרכב?
כמה עולה ביטוח מקיף לרכב?
כמה עולה השכרת רכב בארץ?

0 תגובות: