כרטיסים מוזלים לפסטיגל ולמופעי חנוכה

איפה אפשר למצוא כרטיסים מוזלים והנחות למופעי חנוכה כמו פסטיגל, מותק של פסטיבל ועוד?

כמדי שנה חברות כרטיסי האשראי מציעות הנחות למופעי חנוכה תמורת כוכבים או נקודות לבעלי הכרטיס. אם אתם בעלי כרטיס אשראי של ויזה או ישראכארט כדאי לכם מאוד לבדוק בחברה שלכם לאיזה פסטיבל תוכלו ללכת במחיר מוזל.

למשל חברת ויזה מציעה ללקוחותיה הנחה משמעותית (50%) למופע "מותק של פסטיבל 2" 2009 בכיכובם של כוכבי הופ שיתקיים בחנוכה הקרוב ובמקום 150 ש"ח תשלמו רק 74 ש"ח. לקוחות ישראכארט למשל יכולים לקנות כרטיס למופע פיטר פן שיתקיים בחנוכה ב-40 ש"ח + 220 כוכבים. בדקו היטב לאיזה מופע תוכלו לקבל הנחה בחברת האשראי שלכם.

דרך נוספת למצוא הנחות לפסטיגל ולמופעים השונים היא דרך וועדי עובדים שמגיעים בקבוצות גדולות ומציעים הנחות גדולות מאוד למופעים. בד"כ מקומות עבודה גדולים או ארגונים כמו חברת החשמל, בזק, עובדי מדינה וכד' מציעים זאת לעובדיהם, אבל גם אם אתם לא עובדים במקום כזה, תמיד אפשר לבקש מחברים שלא הולכים, לקנות בשבילכם כרטיס.

מופעי חנוכה 2009

עדכון (19/10/2010): עדכנו כתבה חדשה על מופעי חנוכה לשנת 2010

חנוכה 2009 מתקרב ואיתו מגיעים כל המופעים, פסטיגלים, מחזות זמר והצגות לילדים. אז לאיזה מופעי חנוכה תלכו השנה? איפה תוכלו לראות את יעל בר זהר, קובי פרץ, אייל גולן ועוד... וכל הפרטים שתצטרכו במדריך לאירועי חנוכה הבא.


כמדי שנה חברות ההפקות מוציאות מהבוידעם כל הפקה, הצגה או מחזמר שאפשר למצוא ומשפדות בהם כוכבים וסלבריטאים שונים בעיקר אלו שילדים אוהבים כדי למשוך את קהל המשפחות או יותר הילדים מהבית למופעים השונים. המופעים והאירועים השונים מגיעים לכל הארץ גם לפרברים המרוחקים ביותר.

כמה עולים אירועי חנוכה?

מחיר ממוצע למופעים השונים הוא כ-150 ש"ח אך ניתן למצוא הנחות רבות ע"י מכרטיסי אשראי כמו למשל כוכבים של ישראכארט וכן ניתן למצוא הנחות מרוכזות ע"י וועדי עובדים גדולים.

אז כדי לנסות ולעשות לכם סדר הנה רשימה גדולה וארוכה של האירועים והמופעים לחנוכה 2009:

פסטיגל 2009 - קונג פו


השנה החליטו בהפקת הפסטיבל הוותיק שמתקיים מדי חנוכה ללכת על כיוון של אומנויות הלחימה.

משתתפים: יעל בר זהר, אלי יצפאן, יון תומרקין, עמית פרקש, עידן יניב, אודי ואביעד, עדי הימלבלוי, עודד פז, אגם רודברג, עוז זהבי ואורח מיוחד: אייל גולן.

כמה עולה כרטיס לפסטיגל: מחיר כרטיס רגיל לפסטיגל עולה 189 ש"ח.

פסטיבל שירי ילדים חנוכה 2009

במסגרת הפסטיבל הוותיק יוצגו שמונה שירים חדשים שהולחנו במיוחד לאירוע שיוצגו יחד עם ריקודים וסיפורים המבוצעים ע"י כוכבים רבים.

משתתפים: חני נחמיאס, דפנה דקל, קובי פרץ, דנה פרידר, משה דץ, ציפי שביט, חובי סטאר, יגאל בשן, טל מוסרי, דון לני- גבאי, אור מאיר ועוד..

כמה עולה כרטיס לפסטיבל שירי ילדים: מחיר כרטיס רגיל לפסטיבל שירי ילדים עולה 189 ש"ח.

הפסטיבל של הופ 2009

לאחר הצלחתו של הפסטיבל משנה שעברה, כוכבי הופ כמו יובל המבולבל, רינת גבאי, טוביה צפיר, אסף אשתר, מיכל ספיר ועוד יאחדו כוחות גם הפעם ב"מותק של פסטיבל 2"

פיטר פן - מחזמר לחנוכה

דני לשמן, דורון עמית, יוסי מרשק, תמר שם אור, בן פרי יככבו במחזמר הידוע פיטר פן שמוצג כמעט כל שנה בחג החנוכה. את המחזמר ביימה צביה ברגמן. מחיר כרטיס למחזמר פיטר פן עולה כ-150 ש"ח.

הרקולס - מחזמר לחנוכה

מחזמר לפי סיפורו של הרקולס ובו מככבים מייקל לואיס, רותם אבוהב, קובי מחט, רוני דואני, מרינה פיינגולד, עופר רגירר, מני ציטרונוביץ, נדב צלנר, אביטל מטרי, רועי ירושלמי. מחיר כרטיס: כ-150 ש"ח.

אנני - מחזמר

סיפורה המפורסם של הילדה מבית היתומים. בוים ע"י אילן שטורם ומשתתפים בו השחקנים: אסתי זקהיים, מלי לוי-גרשון ,אופיר צמח, ליאור זוהר, צביקי לוין, נעה גורן, ליטל וסרמן, אור אילן, אורן זגמן. מחיר כרטיס: כ-90 ש"ח.

עלי באבא - מחזמר לחנוכה

משתתפים: רודריגו גונזלס, ימית סול, גאורי גבריאל, ג'קו אייזנברג, מיקי קם, יגאל עדיקא. ביים: עופר שפריר. מחיר כרטיס: כ-150 ש"ח.

אירועי חנוכה נוספים
  • טררם קידס לחנוכה - מופע המבוסס על קצב ותנועה במיוחד לחנוכה.
  • אלומיניום - מופע לחנוכה: מופע מיוחד הכולל פירוטכניקה, פעלולים ואפקטים מיוחדים.
  • פסטיבל הצגות ילדים בתיאטרון גבעתיים - בשנה השמינית ברציפות, מקיים התיאטרון מופע מיוחד לחנוכה המבוסס על הצגות ילדים רבות וידועות.
  • פנטסי קידס - מופע תנועה בבימויו (וכם בכיכובו) של ליאור חלפון ושחקנים נוספים.

איך מנקים שריטות מדיסק?

אין כמעט אחד שהמקרה הבא לא קרה לו - הדיסק נשרט ואז מתחיל לקפוץ בתוך מערכת הסטריאו יש כאלה שמנסים לנקות את הדיסק בעזרת החולצה שלהם אבל זה בדרך כלל לא עוזר.

אז אם אתם רוצים באמת לדעת איך מנקים שריטות מהדיסק, כדאי שתצפו בוידאו הבא שילמד אתכם את כל הטירקים איך לנקות את השריטות ולשחזר את הנתונים מהדיסק השרוט.

צפייה נעימה:



דיבורית לאייפון

למרות שהאייפון עוד לא הגיע לישראל רשמית ישנם עשרות אלפים ישראלים שכבר קנו אייפון בחו"ל ומשתמשים בו בישראל וגם בגלל שבקרוב מאוד מאות אלפים נוספים אמורים להצטרף אליהם כאשר חברות הסלולר אורנג' סלקום ופלאפון ישיקו את האייפון רשמית אפשר למצוא כבר חברות שמוכרות ציוד ואביזרים המתאימים לאייפון.

אחד המוצרים האלו הוא מתקן תלייה (עריסה) לאייפון לרכב הכולל בתוכו מטען, דיבורית ומשדר שמותאם למערכת הסטריאו ברכב. את המוצר פיתחה חברת Hmobile שהיא החברה שמתמחה בסלולר ברשת החנויות הום סנטר.

את הדיבורית לאייפון תוכלו לקנות בכל רשתות הום סנטר במחיר של 149 ש"ח.

קראו עוד מאמרים על אייפון:
כמה עולה מסך חדש לאייפון?
איך נראה האייפון החדש iphone 3g
מה זה אייפון (iphone)?

כנס על דם טבורי

בפעם הראשונה בישראל יתקיים כינוס חדש וייחודי בנושא שימור דם טבורי כתחליף להשתלת מח עצם. לכינוס שיתקיים בשני לנובמבר במלון דן אכדיה בתל אביב יגיעו בין השאר שני מומחים בעלי שם עולמי לדם טבורי ד"ר גילרמו סנז וד"ר פטריק סטיף.

הכינוס מופק מטעם חברת גמידה סל וחברת טבע אשר מפתחות מוצר מיוחד הנקרא StemEX ומיועד לריובי תאי גזע והשבחת תאי דם טבורי.


איך מנקים מכונת קפה - מדריך וידאו

אם יש לכם מכונת קפה בבית ואתם משתמשים על בסיס יומי, מומלץ מאוד לנקות את המכונה לפחות כמה פעמים בשנה. ניקוי מכונות קפה באופן קבוע יעזור למכונה לפעול בצורה טובה כך שאיכות הקפה שלכם לא תיפגע.

אז הנה לפניכם מדריך וידאו שיסביר לכם איך לנקות ולשמור על מכונת הקפה שלכם.

צפו בוידאו:



אזרחות רומנית

מי יכול להוציא אזרחות רומנית? למה כדאי כדאי להשיג דרכון רומני ? כמה זה עולה? ואיך עושים זאת? במאמר הבא.

מי יכול להוציא אזרחות רומנית?

לפי חוקי רומניה בשנות ה-50 חל איסור על החזקת שתי אזרחיות ולכן רוב ילידי רומניה שעלו לישראל באותן שנים, איבדו את אזרחותם ברגע עלייתם ארצה. כל האחרים שעזבו את רומניה לאחר מכן יכולים לקבל ללא בעיות מיוחדות אזרחות רומנית ואף "להוריש" את האזרחות לילדיהן עד דור שלישי. אותן ילידי רומניה שאיבדו את אזרחותם, רשאים אמנם לבקש אזרחות רומנית אך צפויים לעבור תהליך ארוך של בקשות וביורוקרטיה בשגרירות הרומנית.

מה אפשר לקבל עם אזרחות רומנית?

מכיוון שרומניה הצטרפה לפני כמה שנים לאיחוד האירופי, תוכלו לקבל הנחות עד סבסוד שלם באקדמיות ברחבי אירופה, לבקר במדינות שבהן דרכון ישראלי מהווה בעיה להיכנס אליהן וגם מבחינה עסקית תוכלו לקבל הטבות שונות בעסקי הנדל"ן ברומניה.

כמה עולה להוציא אזרחות רומנית?

אם תרצו להוציא לבד אזרחות רומנית תצטרכו לשלם כ-1700 ש"ח על האגרה לשגרירות רומנית.

משרדים המתמחים באזרחות רומנית

ישנם משרדי עורכי דין אשר מתמחים בהשגת אזרחות רומנית והרבה מאוד אנשים נוטים לעשות זאת דרכם. התשלום הממוצע עבור עו"ד להוצאת אזרחות רומנית הוא כ-1000 דולר לבן אדם.

מאמרים קשורים בסדרת דרכון אירופאי:
איך מוציאים דרכון אירופאי?
דרכון פולני

איך אפשר לתקן מסך של אייפון

והפעם מצאנו לכל מי שיש לו כבר אייפון (ויש כבר המון בארץ) מדריך מצוין לתיקון מסך של אייפון לבד. אז אם נשבר לכם המסך של האייפון, צפו במדריך הבא לפני שתתבאסו...

להלן הוידאו:



קראו עוד מאמרים קשורים:
כמה עולה מסך חדש לאייפון?
איך נראה האייפון החדש iphone 3g
שליחת סמס מהמחשב

דרכון פולני

איך אפשר להוציא דרכון פולני? כמה זמן זה לוקח? כמה זה עולה? ומדוע כדאי בכלל להשיג אזרחות פולנית? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

פולין למי שלא יודע נכללת באיחוד האירופי מה שאומר שלמי שיש אזרחות פולנית יש בעצם זכויות רבות שמוקנות ע"י האיחוד האירופאי. מי שמחזיק בדרכון פולני רשאי כמובן לעבוד ולחיות בפולין ויכול ללמוד חינם בכל האוניברסיטאות בפולין. בנוסף, אפשר ללמוד במחיר מוזל או אפילו בחינם בהרבה מאוד מדינות אירופה. לאנשי העסקים, אזרחות פולנית עוזרת לרכוש נדל"ן בפולין בצורה הרבה יותר קלה ממי שאינו אזרח פולני.

איך מוציאים אזרחות פולנית?

לפי החוקים של מדינת פולין (שמשתנים מעת לעת) כל מי שנולד בפולין ועזב את המדינה אחרי 1951 או באמצע מלחמת העולם השניה יכול לקבל אזרחות פולנית ואפילו להוריש אותה לילדים שלא נולדו בפולין. כל תאריך עזיבה אחר נכנס לפלפולים משפטיים של סוגי אזרחויות שונים שמומלץ להיוועץ בהם עם עורך דין המתמחה בענייני הגירה בכלל ובאזרחות פולנית בפרט.

כדי להשיג אזרחות פולנית אפשר ומומלץ להשתמש בעורך דין שיטפל לכם בכל הנושא הזה. עורך הדין יעמוד בשבילכם בתור בשגרירות, יגיש את הטפסים הנחוצים וייתן לכם עצות ואת הקשרים הנכונים במידה והמקרה שלכם יותר מסובך מן הרגיל.

כמה עולה להוציא דרכון פולני?

אם אתם מנסים להוציא לבד את האזרחות הפולנית, תשלמו את האגרות הנזקקות לשגרירות ותצטרכו לשלם גם לנוטריון על תרגום וחתימת המסמכים. קחו בחשבון שהשגרירות הפולנית מקשה מאוד על המבקשים אזרחות ועושה חיים לא קלים בכלל לישראלים. אם נעזרים בעורך דין שיטפל לכם בכל התהליך מתחילתו ועד סופו תשלמו סכום של 1000 - 3000 דולר בהתאם לתיק שלכם.

כמה זמן תהליך הוצאת הדרכון נמשך?

ברוב המקרים בקשת אזרחות פולנית נמשכת כמה חודשים.

מאמרים קשורים:
איך מוציאים דרכון אירופאי?

איך מוציאים דרכון אירופאי?

האם רק מי שנולד במדינה אירופאית יכול לקבל אזרחות בה או גם צאצאים יכולים לקבל דרכון זר? האם כדאי לקחת עורך דין לשם כך או שאפשר לבד? בכתבה הבאה ננסה לענות לכם על השאלות.

מאז הצטרפותן של כמה מדינות מזרח אירופה לאיחוד האירופאי זה לא סוד שהמון ישראלים פוזלים הצידה לעבר היבשת כדי לנסות ולהשתקע ולפתוח קריירה חדשה או כדי ללמוד באחת האוניברסיטאות הטובות באירופה בחינם וכד'. מכיוון שעם ישראל הוא קיבוץ גלויות אחד גדול, להרבה מאוד ישראלים יוצאי מדינות אשכנז יש סיכוי לא קטן להצליח.

לפני כחמש שנים הצטרפו עשר מדינות ממזרח אירופה לאיחוד האירופאי: פולין, ליטא, לטביה, צ'כיה, סלובניה, קפריסין, סלובקיה, סלובניה, אסטוניה והונגריה. אותן מדינות רשאיות לקבל את מלוא הזכויות מהאיחוד האירופאי רק בתאריך 1/5/2011.

לא כל אחד יכול לקבל דרכון אירופאי, כל מדינה דורשת את התנאים שלה. ישנן מדינות שרק אזרח שנולד במדינה יוכל לקבל אזרחות וישנם מדינות שגם להיות צאצא של אזרח מקנה לכם זכות לקבל דרכון, לכן, צריך קודם להבין בהתאם למוצאכם איפה תוכלו לקבל אזרחות.

איך מוציאים דרכון אירופאי?

כדי להשיג דרכון כזה תצטרכו ללכת לשגרירות של אותה מדינה הנבחרת ולהוכיח שאתם צאצאים של אזרחי פולין שעלו לישראל. בהרבה מדינות כמו פולין למשל, תאריך העלייה לארץ של האזרח הוא משמעותי ביותר ועוד כל מיני פרמטרים שמשתנים מדי עת בכל שגרירות.

האם צריך עו"ד כדי להשיג דרכון אירופאי?

השגרירויות אינם מחייבות בקשות על ידי עורכי דין אבל מכיוון שמדובר בתהליך ארוך של ביורוקרטיות, תורים ארוכים ושפה זרה בהרבה מקרים כדאי לשכור עורך דין שיטפל לכם בכל התהליך. ישנם גם מקרים גבוליים שבהם עורך דין טוב שמכיר את התהליך ואת אנשי הקשר יוכל לעזור לכם הרבה.

כמה לוקח עו"ד על הוצאת דרכון אירופאי?

עורכי הדין שמטפלים בהשגת דרכון אירופאי, לוקחים סכום של 1000 עד 2000 דולר בהתאם למקרה שלכם ולמדינה שאתם מבקשים אזרחות.

בורסה - בית השקעות או בנק?

משקיעים חדשים שנכנסים למעגל המסחר בבורסה מתלבטים בשאלה די נפוצה - איך כדאי יותר להשקיע - בבנק או בבית השקעות. התשובה במאמר הבא.

ראשית יש להבין כי לבנק אסור לנהל לכם את התיק כראות עיניו אלא רק לבצע את הפעולות שאתם מבקשים ממנו לכן, השאלה הזאת נוגעת רק למי במבצע בעצמו את הפעולות ולא למי שרוצה שבית השקעות יחליט בשבילו באיזה מניות לסחור.

למרות שזאת לא קביעה, ישנה דעה רווחת בציבור המשקיעים שהעמלות הבנקים יקרות בהרבה מן העמלות בבתי השקעות ומדובר כאן על כל מיני סוגים של עמלות כמו , דמי שמירה, עמלת פעולה, עמלה על פעולה שלא בוצעה, הגבלת לימיט ועוד...

לכן אם אתם משקיעים בבורסה בתחילת דרככם, מוטב שלפחות תרימו כמה טלפונים לחבר ובקשו המלצות על בתי השקעות לאחר מכן שאלו אותם לגבי העמלות ואז השוו את זה לעמלות סניף הבנק שלכם ותדעו בוודאות מה עדיף בנק או בית השקעות.

כמה עולה מנוי לחדר כושר?

אחת מהתופעות שמתפשטות ומתרחבות היא חדרי הכושר. יותר ויותר ישראלים נרשמים לחדר כושר במנוי חודשי ומנסים להוריד כמה קילוגרמים וגם לצאת קצת משיגרת העבודה. אז כמה עולה מנוי לחדר כושר? במאמר הבא.

על פי כתבה שפורסמה באתר גלובס, שוק חדרי הכושר בישראל מורכב מכ-2500 חדרי כושר שונים ברחבי הארץ ומגלגל כמעט מיליארד וחצי דולר בשנה כאשר בכל שנה האחוזים גדלים וגדלים. רוב חדרי הכושר ממוקמים באיזור המרכז.

כמה עולה מנוי לחדר כושר?

מחיר מנוי לחדר כושר עולה בממוצע החל מ-50 ש"ח לחדר כושר פשוט ויכול להגיע גם ל-500 ש"ח לחדר כושר בהתאם לציוד שיש בו והאיזור בו הוא ממוקם. מחיר המנוי משתנה בהתאם לסוג המנוי שבחרתם. בד"כ כל מכון מציע כמה סוגים של מנויים למשל מנוי פרימיום או VIP במחיר יקרים יחסית ומנויים בסיסיים יותר בזול . ישנם חדרים בהם שעות ההגעה שלכם ישפיעו גם הם על מחיר המנוי.

כמה עולה לבטל מנוי לחדר כושר?

טיפ חשוב: כדאי מאוד לשים על ביטול המנוי דגש שכן לא כולם מצליחים לעמוד בקצב האימונים ותחום הכושר הוא אחד מהתחומים בו הרבה מאוד אנשים מפסיקים באמצע. אם שילמתם מנוי שנתי חשוב לדעת שישנם חדרי כושר שאינם מוכנים בחוזה לבטל מנוי או דורשים מחיר גבוה לביטול המנוי. לכן חשוב מאוד לוודא את עניין ביטול המנוי לפי שאתם סוגרים על חדר כושר.

אגב, אם אתם נתקעים עם מנוי שאתם לא מצליחים לבטל תוכלו להצטרף לעוד כמה מאוכזבים שמנסים למכור או להעביר את המנוי באתרי יד שנייה במחירי הנחה כדי לנסות ולמזער את הנזק. אם גם אתם ביטלתם את מנוי חדר הכושר שלכם ואתם תקועים, כדאי לחשוב על אופציה זאת לפני שאתם מתייאשים לגמרי.

ישנם חדרי כושר שמציעים רק אימון כושר הכולל מכשירים ואימון עם מדריך וישנם מועדוני כושר (קאנטרי קלאב) שמציעים שירות רחב יותר כמו בריכה, טיפולי בריאות ואירועים חברתיים המתאמים לכל המשפחה. לרוב, מחיר מנוי לקאנטרי קלאב עולה בין 400 ל-500 ש"ח.

ישנם חדרי כושר גדולים עם סניפים בכל הארץ וגם בעולם כמו "הולמס פלייס", "Great Shape", "סייבקס", "Go Active" ועוד שבמסגרת המינוי מציעים לכם גישה לכל אחד מסניפי הרשת, דבר שיכול להוות פתרון טוב לאנשים מסויימים.

לסיום, כמה טיפים שכדאי לעשות לפני שסוגרים מנוי לחדר כושר:
  • בקשו המלצות מחברים על חדרי כושר כדי לקבל כיוון כללי.
  • וודאו שיש בחדר כושר את כל המיכשור הדרוש לכם בשביל התוכנית שאותה אתם צריכים.
  • בידקו האם המנוי כולל גם אימון כושר אישי ע"י מדריך מקצועי ומוסמך ואם כן, כמה שעות המנוי כולל.
  • וודאו כי יש חנייה או גישה קלה למקום.
  • בידקו בשעות העומס את חדר הכושר ובידקו אם אין שם יותר מדי לחץ שיקשה עליכם להתאמן.
  • אם אתם הולכים לחדר כושר קטן שלא שייך לרשת, נסו ל"הוריד" את המחיר קצת, במקרים רבים זה עובד ותוכלו לשלם קצת פחות על מנוי לחדר כושר שהוא לא דבר זול בכלל.

טיפול פסיכולוגי דרך קופת חולים

לאלה מביניכם שמעדיפים טיפול פסיכולוגי דרך קופת חולים על פני פסיכולוג פרטי כדאי לדעת שפסיכולוג דרך קופת חולים יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף בתנאי כמובן שיש לכם את הביטוח המשלים של הקופה.

אז כמה עולה טיפול פסיכולוגי דרך קופת חולים?

מכתבה שמצאנו באתר "מנטה" (אמנם לפני שנתיים אבל עדיין אפשר לראות את המחירים הזולים יחסית של ייעוץ זוגי) מצאנו את הנתונים הבאים:

מחיר פסיכולוג דרך קופת חולים כללית - מחיר ההשתתפות העצמית שמבקשת הקופה הוא 140 ש"ח לטיפול יחיד ו-190 ש"ח לטיפול זוגי או משפחתי.

מחיר פסיכולוג דרך קופת חולים לאומית - בין 104 ל-176 ש"ח לשעת ביקור אצל פסיכולוג ל-24 מפגשים תלוי איזה סוג ביטוח יש לכם ("לאומית כסף" או "לאומית זהב").

מחיר פסיכולוג דרך קופת חולים מכבי
- 48 ש"ח לשעת ביקור ראשונה ו-96 שקלים ל-14 ביקורים הבאים. אם תרצו יותר מ-15 פגישות ייעוץ פסיכולוגי, תיאלצו לשלם 144 ש"ח לשעה.

מחיר פסיכולוג דרך קופת חולים מאוחדת - על פי הכתבה, עבור שעת ייעוץ פסיכולוגי ללקוחות מאוחדת בביטוח משלים, תשלמו 100 ש"ח עבור 12 הפגישות הראשונות ולאחר מכן 120 ל-12 המפגשים הבאים ו-140 ל-12 המגשים שלאחר מכן.

הערה: נתונים והמחירים המופיעים כאן הם מתוך כתבה יחסית ישנה ולכן, ייתכנו שינויים בתעריפים של קופות החולים.

מאמרים נוספים הקשורים בטיפול פסיכולוגי:
כמה עולה פסיכולוג?
איך אפשר למצוא פסיכולוג זול?

פסיכומטרי - קורס או ללמוד לבד?

אחת השאלות הניצבת בפני המון נבחנים למבחן הפסיכומטרי היא האם כדאי ללמוד למבחן דרך קורס פסיכומטרי או האם עדיף ללמוד לבד ולחסוך את הכסף.

כדי לענות על תשובה זאת חשוב להבין כמה דברים בסיסיים:

1. משמעת עצמית - לא כל אדם מסוגל להיכנס למשמעת עצמית ולסדר בכל מה שקשור בלימוד ותרגול. הרבה נבחנים נוטים לחשוב שהם כן יכולים ומהר מאוד לאחר שהם מתחילים ללמוד הם מבינים שהם לא מצליחים לעמוד בזה.

2. שיטה וניסיון - מבחן פסיכומטרי אינו דומה למבחן בבית ספר. מטרתו של הפסיכומטרי היא נורא ברורה והדבר ידוע שכדי להצליח במבחן חייבים שיטה ברורה. בקורס פסיכומטרי טוב ישנם מדריכים שקיבלו ציון מצוין במבחן ויש להם ניסיון ושיטה שאותם הם מעבירים לכם כדי שגם אתם תפצחו את השיטה.

כדי לסכם את התשובה נאמר כך: אם אתם שייכים לאנשים הגאונים ובסימולציות שעשיתם אתם מקבלים מעל 700 בכל פעם כנראה שאתם תוכלו לוותר על קורס. אם אתם קצת פחות גאונים ואתם מרגישים שיש לכם באמת משמעת עצמית וגם לאחר שהתחלתם ללמוד, אתם רואים שאתם עומדים בקצב ומצליחים בסימולציה, גם אתם יכולים לשקול ברצינות לוותר על קורס.

אבל אם אתם שייכים לרוב הנבחנים שפחות או יותר נמצאים בממוצע הרחב והציון מאוד חשוב עבורכם, מומלץ מאוד להשקיע כמה אלפי שקלים (כמה עולה פסיכומטרי) רק בשביל שתיכנסו למשמעת וסדר ותרכשו את השיטה והניסיון מן המדריכים המקצועיים. בטווח הארוך זה ישתלם לכם ויהיה שווה את ההשקעה הכספית שלכם.

אגב: אל תשכחו שגם לימוד עצמי כרוך בקניית ספר לימוד מקצועי שעלותו היא כמה מאות שקלים. אמנם לא אלפי שקלים אבל גם לא בחינם.