כמה עולה פסיכולוג?

קישורים ממומנים

אם החלטתם שדרוש לכם ייעוץ פסיכולוגי, תרגישו חופשי, המוני אנשים בעולם ובישראל מטופלים ע"י פסיכולוגים פעמים רבות במגוון של בעיות. אבל כמה עולה שעת ביקור אצל פסיכולוג? ואיך כדאי לבחור פסיכולוג שיתאים לנו? בכתבה הבאה.

ייעוץ פסיכולוגי טומן בחובו שיטות רבות של טיפולים שמציגות אסכולות שונות בהתייחסות לבעיות הנפשיות והרגשיות של האדם. אין ברצוננו להתחיל ולדון בכל אחת מהשיטות האלו (למרות שאם אתם ממש מעוניינים לחקור את הנושא לעומק מומלץ לקרוא את הכתבה הבאה באתר Yent) אלא נעדיף לתת לכם רק את הרקע לבחירת פסיכולוג ואת המחירים שתידרשו לשלם.

פסיכולוג - מחיר

ראשית נתחיל מכך שיש הבדל די גדול בין ביקור אצל פסיכולוג דרך קופת חולים לבין פסיכולוג פרטי. ברור שאם אתם מחפשים פסיכולוג בזול, עדיף לכם לבחור פסיכולוג דרך קופת החולים שלכם (מכבי, לאומית, כללית ומאוחדת) בהתאם לסוג הביטוח שלכם כמובן שתסבסד לכם את מחיר הטיפול הפסיכולוגי עד ל-40 אחוז מהמחיר שאותו דורש הפסיכולוג.

באותה כתבה מצויינת מאתר Ynet שציינו מקודם (הקישור נמצא למעלה), נעשתה השוואה בין קופות החולים השונות בסבסוד מחיר הפסיכולוגים ולהלן התוצאות (יש לציין כי הכתבה פורסמה לפני שנתיים וסביר להניח שישנם שינויים מאז):

מחיר פסיכולוג דרך קופת חולים מכבי - 48 ש"ח לשעת ביקור ראשונה ו-96 שקלים ל-14 ביקורים הבאים. אם תרצו יותר מ-15 פגישות ייעוץ פסיכולגי, תיאלצו לשלם 144 ש"ח לשעה.

מחיר פסיכולוג דרך קופת חולים לאומית - בין 104 ל-176 ש"ח לשעת ביקור אצל פסיכולוג ל-24 מפגשים תלוי איזה סוג ביטוח יש לכם ("לאומית כסף" או "לאומית זהב").

מחיר פסיכולוג דרך קופת חולים כללית - מחיר ההשתתפות העצמית שמבקשת הקופה הוא 140 ש"ח לטיפול יחיד ו-190 ש"ח לטיפול זוגי או משפחתי.

מחיר פסיכולוג דרך קופת חולים מאוחדת - על פי הכתבה, עבור שעת ייעוץ פסיכולוגי ללקוחות מאוחדת בביטוח משלים, תשלמו 100 ש"ח עבור 12 הפגישות הראשונות ולאחר מכן 120 ל-12 המפגשים הבאים ו-140 ל-12 המגשים שלאחר מכן.

פסיכולוגים פרטיים - מחיר

אם אתם מעדיפים (ויש הרבה כאלו) פסיכולוג פרטי שתוכלו אתם לבחור מתי שתרצו ואת מי שתרצו תיאלצו לשלם הרבה יותר שכן מחיר פסיכולוג פרטי עולה בממוצע בין 300 ל-700 ש"ח לשעת טיפול. טיפ: אל תשכחו שמדובר בממוצע מכיוון שישנם פסיכולוגים בעלי שם ובעלי המלצות רבות שדורשים עבור שעת ייעוץ גם 1000 ש"ח ויותר.

איך כדאי לבחור פסיכולוג?

ישנם כמה דרכים לבחור את הפסיכולוג הטוב ביותר עבורכם. ראשית, אתם צריכים לדעת איזה סוג טיפול מתאים לכם. השיטה המומלצת ביותר היא לבקש המלצות מחברים או משפחה המטופלים כבר אצל פסיכולוג ולבקש שישאלו עבורכם את הפסיכולוג שלהם מהו הטיפול המתאים בשבילכם.

אחרי שהבנתם איזה סוג טיפול אתם צריכים וקיבלתם המלצות על פסיכולוגים, קבעו פגישת ניסיון, זהו תהליך מקובל מאוד. שימו לב: גם פגישה כזאת היא בתשלום.

דרך נוספת למצוא פסיכולוג בשבילכם היא באמצעות פנקס הפסיכולוגים של משרד הבריאות, שם תוכלו למצוא פסיכולוג לפי מקום מגוריכם.


1 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מישהו יודע מה עלות פסיכולוג או פסיכיאטר גם היום?