מכונות קפה

קישורים ממומנים

אם אתם אוהבים לשתות קפה איכותי וחושבים שאפשר למצוא את זה רק בבתי קפה, אתם טועים לגמרי. היום אפשר למצוא בחנויות מתמחות מכונות קפה איכותיות שיהפכו את הקפה שלכם לטעים בדיוק כמו בית קפה אם לא יותר מכך. אז הנה כל מה שרציתם לדעת על מכונות קפה בכתבה הבאה.

בהגדרתה מכונת קפה או מכונת אספרסו מיועדת להכין את הקפה האיטלקי המשובח על כל שלביו. בתחילת דרכם של מכונות הקפה, המדד למכונה טובה היה כמות כוסות הקפה שאפשר היה להפיק בזמן הקצר ביותר. השיא היה 130 כוסות בשעה.

סוגים של מכונות קפה

ישנן כמה סוגים של מכונות קפה ביתיות שנמכרים בחנויות:

  • מקינטה
  • מכונות ידניות
  • מכונות חצי אוטומטיות
  • מכונות אוטומטיות
מכונות הקפה הנפוצות והנמכרות ביותר בעולם כיום הן המכונות האוטומטיות והחצי אוטומטיות כאשר במכונות הקפה האוטומטיות אין צורך לטחון את הקפה לפני ההפעלה אלא רק למלא מים ולהפעיל את המכונה. במכונות החצי אוטומטיות לעומת זאת, יש צורך לטחון את הקפה לפני ההפעלה או לחילופין להשתמש בקפה טחון מראש המגיע באמצעות קפסולות, שקיות או פודים.

כמובן שבאידיאל, הקפה הטוב ביותר הוא הטרי ביותר ומכאן שעדיף לטחון את הקפה רגע לפני שמפעילים את המכונה כדי לקבל את הטעם הטרי ביותר אך אין זה אומר שמכונות הקפה החצי אוטומטיות אינן מוציאות קפה ברמה גבוהה.

מכונות קפה - מחירים

כדי לדעת כמה עולה מכונת קפה יש להבין טווח המחירים הוא גדול מאוד ומתחיל ב-250 ש"ח למכונות פשוטות של חברות לא מוכרות ומגיע לכמה אלפי שקלים למכונות איכותיות של החברות המובילות בעולם. בממוצע מכונת אספרסו בינונית אבל איכותית עולה 1000 ש"ח פחות או יותר.

איזה חברה של מכונות קפה נחשבת לטובה?

יש כמה חברות מאוד נחשבות למכונות אספרסו בכל העולם ומחירם הוא גבוה מאוד ויכול להגיע ל-8000 ש"ח ויותר. להלן רשימה של כמה מכונות קפה מובילות:

  • Gaggia - חברה איטלקית ותיקה ומפורסמת מאוד במכונות הקפה שלה.
  • Ascaso - חברה למכונות קפה בת 40 שנה שהוקמה ע"י הספרדי Jesús Ascaso ומוכרת היטב בעולם הקפה.
  • KitchenAid - החברה המוכרת לכולנו בזכות המיקסר המפורסם שלה מוכרת גם מכונות אספרסו איכותיות כמו למשל הדגם KitchenAid KES 100 שנמכר בארץ בסביבות ה-6000 ש"ח.
  • Delonghi - כמו החברה הקודמת גם Delonghi היא חברה המתמחה בכלל מוצרי החשמל ובתוכם גם מכונות קפה.
  • Saeco - עוד אחת מהחברות המפורסמות ביותר במכונות הקפה שלה. מוצרי החברה נמכרים החל מ-1500 ש"ח ומטפסים עד ל-8000 ש"ח.

מכונת קפה זולה


אם בכל זאת אין לכם את התקציב הנדרש לקנות את המכונות קפה של החברות המפורסמות ביותר תוכלו להתפשר על כמה מכונות זולות בהרבה ועדיין יכינו לכם קפה איכותי וטוב. להלן רשימה של כמה מכונות קפה זולות אבל טובות:

מכונת אספרסו מומלצת היא של חברת כרומקס בדגם Chromex ES190 מכונת אספרסו זאת קיבלה המלצות וחוות דעת טובה מהגולשים באתר זאפ וע"פ האתר נמכרת במחיר הזול ביותר בחנות "פיקס דיל" ב-530 ש"ח.

עוד מכונת אספרסו שקיבלה המלצות וביקורת טובות היא Delonghi EC200 שנמכרת במחיר הכי זול (ע"פ אתר זאפ) ב-633 ש"ח בחנות Last Pruce.


1 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה על המאמר. בהחלט עזר לי להבין קצת יותר על לקנות מכונת קפה.

האם באמת יש הבדל בין מכונות הקפה הזולות לבין היקרות? או שזה רק לאניני טעם בלבד?